Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Jos et ole asunut muissa maissa kuin Suomessa, tuntuuko että olet jäänyt jostain paitsi?

Vierailija
02.10.2010 |

harmittaako? Tai miksi ei harmita?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole muusta kokemusta. Mutta kyllä siinä ylenäs huomaa uusia asioita, ja uusia näkökulmia. Minusta ainakin tuli puheliaampi ja päättäväisempi, en pelkää avata suutani enää. Toisaalta arvostan myös monia asioita, jotka aiemmin pidin itsestäänselvyytenä. Esim sitä että kaikki yleensä toimii, hommathoituu ja tietoa saa. Ja varsinkin arvostan Suomessa hyvää vettä, kunnon vedenpainetta, lämpimiä kylppäreitä ja lattiakaivoja:-)

Vierailija
2/14 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on mun rakas kotimaa, en minä täältä halua mihinkään muuttaa. Oma maa mansikka, muu maa mustikka. Lomailla voi vaikka missä, koti on täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyntiä, sienimetsiä ja marjastamista, kalastusta, siis yleensä luontoa. En juuri muuta. Asun USAssa.

Vierailija
4/14 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole asunut muualla enkä tunne menettäväni mitään. Matkailla kyllä tykkään ulkomailla mutta ei minulla ole mitään hinkua sinne asumaan!

Vierailija
5/14 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilemaan muualla asumista, muttei vielä harmita kuitenkaan. Voihan sitä sitten lähteä, jos alkaa harmittaa. Toivottavasti ei vielä muutamaan vuoteen tule hirveä hinku ulkomaille, koska en halua lasta pakottaa mukaani.

Vierailija
6/14 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyntiä, sienimetsiä ja marjastamista, kalastusta, siis yleensä luontoa. En juuri muuta. Asun USAssa.

Luontoahan taalla loytyy vaikka muille jakaa ja kalastusta vaikka minkalaista.

Vierailija
7/14 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hitaasti ihmisiin tutustava, mukavuuden haluinen, vähän erakko kotihiiri.

Olen asunut Suomessa Turku-Vaasa-Jyväskylä-Lappeenranta välisellä alueella yhteensä 6 paikkakunnalla aikuisena ja minulle on ollut aivan tarpeeksi vaikeaa, etsiä asuntoa vieraalta paikkakunnalta, etsiä hyvä kampaaja, lastenhoitaja, paras ruokakauppa, mieluisa vaatekauppa, löytää terveyskeskukseen, neuvolaan, verovirastoon, poliisiasemalle, löytää uusia ystäviä, harrastuspaikkoja, oppia lukemaan vierasta paikallislehteä, ymmärtämään vierasta murretta niin ettei tule epäselvyyttä mitä toinen haluaa tai tarkoittaa, kun työkaveri kysyy syötkö aamulla voikakkoa en tiedä mitä vastata ja kuitenkin puhutaa samaa kieltä. Kaikki tuo on ollut vaikeaa ja kuitenkin yhteiskunta on toiminut samoilla säännöillä tutusti ja tosiaan on saanut elää omalla äidin kielelläni, sekin on tosi tärkeää.

Minulle on tärkeää että lähellä on ihmisiä jotka varmasti välittävät minusta ja että kohtuullisen automatkan päässä on ystäviä.

Vierailija
8/14 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tiedä miksi, en käsitä mitä sieltä voisin saada. Minulla on kaiki tärvittava täällä kotosuomessa.

Vierailija
9/14 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut kiertää maailmaa.

Iän myötä tämä tarve on mennyt ohi. Olen tyytyväinen ollessani Suomessa. Tykkään myös mieluiten lomailla Suomessa. Varsinkin Lapissa.

En pidä helteestä ja kuumuudesta.

Vierailija
10/14 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi ainoa tekojärvi josta kaloja on tosi vaikea saada saaliiksi, koetettu on, joet on meillä tosi matalia, vain istutettuja kaloja... ihan tosita kuin mihin minä olen Suomessa tottunut. USA on niin laaja alue, että yhdellä paikkakunnalla voi olla ihan toisenlaiset mahdollisuudet kuin toisella, usko pois.

Vierailija
11/14 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnesotaan.

Vierailija
12/14 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita.

Mutta sitten välillä tulee tosi ulkopuolinen tunne kun samanikäiset suomalaiset jakaa lapsuuden muistoja tai nuoruuden muistoja. Koska minun muistot ovat niin täysin erilaiset.

Eli ei varsinaisesti harmita, mutta joissakin tilanteissa tulee jotenkin ulkopuolinen ja erilainen olo. Haluaisi olla samanlainen kun muut.

En osaa oikein kuvata sitä tunnetta.

Mutta ei se nyt mikään iso asia ole.

Vierailija
13/14 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oli hirveä halu pois ja se jatkui yli 10 vuotta. Harmitti ja tuntui että elämä oli kovin rajoittunutta kun ei päässyt näkemään ja kokemaan mitään uutta ja erilaista.

Nyt olen "maailmalla" kolmatta vuotta ja olo on paljon parempi, rauhallinen. En koe enää samaa kaipuuta nähdä maailmaa kuin ennen. Ja pysynkin täällä nykyisessä kotimaassa, täällä on hyvä olla.

Olen sitten varmaan ainoa.

Vierailija
14/14 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oli hirveä halu pois ja se jatkui yli 10 vuotta. Harmitti ja tuntui että elämä oli kovin rajoittunutta kun ei päässyt näkemään ja kokemaan mitään uutta ja erilaista.

Nyt olen "maailmalla" kolmatta vuotta ja olo on paljon parempi, rauhallinen. En koe enää samaa kaipuuta nähdä maailmaa kuin ennen. Ja pysynkin täällä nykyisessä kotimaassa, täällä on hyvä olla.

Olen sitten varmaan ainoa.