Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkin järkytyksestä (ympärileikkaukset)

Vierailija
02.10.2010 |

kun katsoin elokuvaa Aavikon kukka. Oma pieni tyttäreni nukkui autuaana vieressä.

Siinä 3-vuotias päähenkilö ympärileikattiin ulkona kivikasan päällä. Äiti piteli kiinni kirkuvasta lapsesta, kun vanha nainen repi irti klitoriksen, uloimmat ja sisemmät häpyhuulet, ja ompeli paikat kiinni. Jostain pensaasta oli piikkejä apuvälineenä. Sen takia, että aviomies saa sitten viiltää hääyönä paikat auki.

Elokuva on tosi tarina Somaliasta Lontooseen karanneesta Waris Diriestä, josta tuli menestynyt malli.

Suosittelen elokuvaa kaikille niille, joita ympärileikkaus ei juuri hetkauta. Olen vieläkin järkyttynyt.

Tsiisus, kuinka äidit voivat tehdä tuollaista omille tyttärilleen? Joka päivä saman kohtalon kokee 6000 tyttöä.

Julmia elukoita. Ei ihme että Jumala rankaisee koko Afrikkaa (sodilla ja nälänhädällä ym.), näin minä sen ajattelen. Raiskaajia, silpojia, tappajia...

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mitä noissa kylissä tehdään tytöille ja naisille joita ei leikata? Niitä kohdellaan huonommin kuin karjaa huonommin kuin alhaisinta huoraa.Ne raiskataan,niitä kiusataan fyysisesti ja henkisesti.Ne tapetaan.Joskus äitien jotka usein on lukutaidottomia on valittava monesta pahasta se missä lapset jää henkiin.Ei rikkaiden valkoihoisten eurooppalaisten asia ole tuomita ikivanhaa perinnettä.mmSomalian läheltä löytyi monia joukkohautoja joisssa oli vain leikkamattomia tyttöjä ja hautoja.Pahimman kohtalon kokevat kaiketi ne joita ei tapeta vaan ne karkotetaan yhteisöstä.Jopa 5 vuotiaita lähetetään kävelemään kuoleman uhalla.Mutta äiti ja muu perhe ei saa kuin katsella rangaistauksena.

asuvat silti leikkauttavat tyttärensä?

Vierailija
62/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mites selität sen, että tuota pahinta tyttöjen ympärileikkaus-muotoa harjoitetaan eniten juuri siellä mustimmassa Afrikassa, jossa ei olla uskonnoista kuultu halaistua sanaakaan?

Miksi he poikkeaisivat muista uskonnoista?

Kaikenlainen viiltely ja merkitseminen uskonnoissa on erittäin yleistä. (on monenlaista tatskaaja lävistystä) Tottakait karsiintumista rituaaleista tapatuu, mutta se on erittäin hidasta.

Kun poikien leikkely on normaalia niin miksi sitten ei tyttöjen. Ei ne siellä ajattele ja aapisesta lue että tämä on täysin turhaa ja mieletöntä. Meneppäs muuten se heille kertomaan. Se on just sama asia kun käännytät uskovaista ateistiksi. Eli lähes täysin mahdoton juttu. Uskovainen pitää tiukasti kiinni perinteestään vaikka henki menisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hihasta repästyä toimintaa. Juutalaiskristityt ympärileikataan että ei se kristillisyydestä ole täysin kadonnut. Ja miksi olisi koska kristittyjen Jumala on ympärileikattu. Ja nykytietämyksen mukaan hän ei ole asettanut mitään kieltoa toiminalle. Ota huomioon että uskonto on tuhansia vuosia vanhaa skeidaa.

Sitävastoin Jeesus on varmasti ollut ympärileikattu, mutta se ei liitu ketju aiheeseen eli _tyttöjen_ ympärileikkaukseen. Ja Raamattu ei kehota silpomaan tyttöjä, toisin kuin koraani.

8 päivän ikäisenä. Että siitä on turha alkaa kiistellä. Jeesus on kristittyjen mukaan Jumala/jumaluus. Älä unohdata että tämä on raamtussa annettu käsky jota Jeesus ei tullut kumoamaan. Hän erikoisesti kehoitti ihmisiä noudattamaan lakia. Lain piiruakaan ei saa hävittää.

Ympärileikkaus liittyy ketjuun koska tyttöjen ympärileikkaus on seurausta poikien ympärileikkauksesta. Siellä missä leikataan tyttöjä siellä leikataan myös poikia.

Vierailija
64/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärileikkaus liittyy ketjuun koska tyttöjen ympärileikkaus on seurausta poikien ympärileikkauksesta. Siellä missä leikataan tyttöjä siellä leikataan myös poikia.

Vai miten todistat, että tyttöjen ympärileikkaus on seurausta poikien leikkauksesta?

Todellisuudessa Raamatussa ei kuitenkaan kehoiteta leikkaamaan tyttöjä, eikä anneta sille suostumusta. koraanissa annetaan ja sitä suositellaan.

Vierailija
65/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä ahdistua ihan oikeista asioista. Moni tuntuu nimittäin surkuttelevan ihan mitättömiä juttuja... vajotaan masennukseen ja muistellaan vaikkapa surkeaa lapsuutta.. ärsyttävää. Joskus tekee mieli mennä ravistelemaan ihmisiä, ketkä viittii pikkuisista jutuista murehtia... Hyvä kun itsekin sain taas vähän näkökulmaa...

Ap

[/quote]

Vierailija
66/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten todistat, että tyttöjen ympärileikkaus on seurausta poikien leikkauksesta? Todellisuudessa Raamatussa ei kuitenkaan kehoiteta leikkaamaan tyttöjä, eikä anneta sille suostumusta. koraanissa annetaan ja sitä suositellaan.

Tietenkin on eriasia jos et näe Jeesusta Jumalana.

Jeesus ei olisi ollut Jeesus ilman tätä kivuliasta toimenpidettä. Olet varmaan tietoinen, että Jeesus ei opettanut tämän käytännön poistamista.

Raamatussa on muut aika ankarat säännökset mitä kohdistuu naisiin/tyttöihin. "Saastaisuus säännökset" Niistä on jäänteitä vielä kristillisyydessä. Eipä ole sataa vuott siitä kun nainen oli erittäin saastainen otus esim.lapsivuodeaikana...

Tiedetään myös että raamatusta on poistettu ja lisätty asioita eli raamattu mitä hypistelet käsissäsi ei ole täydellin/alkuperäinen opus. Kuka tietää vaikka siellä olisi ollut kehoitus tällaiseen uhraukseen, kehoitus on poistettu koska tyttöjä ei ole katsottu tarpeeksi arvollisiksi. Tätä käytäntöä kuitenkin on ollut olemassa vanhoissa uskonnollisissa kultuureissa. Mistä muuten kristinuskokin on koottu.

Minusta on aika loogista että se että jos pojat merkitään Jumalalle kuuluviksi niin miksi sitten ei tyttöjä. Aihe liittyy uhrauksen historiaan mistä tämä uskonnollinen perinne perityy.

Vierailija
67/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei se paljoa auta täällä itkeä tillustaa. Asioihin on perehdyttävä kokonaisvaltaisesti ei tuomioita kirouksia ladellen.

Monesti näiden uskontojen kanssa seisotaan syvällä suossa.

Vierailija
68/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten todistat, että tyttöjen ympärileikkaus on seurausta poikien leikkauksesta? Todellisuudessa Raamatussa ei kuitenkaan kehoiteta leikkaamaan tyttöjä, eikä anneta sille suostumusta. koraanissa annetaan ja sitä suositellaan.

Tietenkin on eriasia jos et näe Jeesusta Jumalana. Jeesus ei olisi ollut Jeesus ilman tätä kivuliasta toimenpidettä. Olet varmaan tietoinen, että Jeesus ei opettanut tämän käytännön poistamista. Raamatussa on muut aika ankarat säännökset mitä kohdistuu naisiin/tyttöihin. "Saastaisuus säännökset" Niistä on jäänteitä vielä kristillisyydessä. Eipä ole sataa vuott siitä kun nainen oli erittäin saastainen otus esim.lapsivuodeaikana... Tiedetään myös että raamatusta on poistettu ja lisätty asioita eli raamattu mitä hypistelet käsissäsi ei ole täydellin/alkuperäinen opus. Kuka tietää vaikka siellä olisi ollut kehoitus tällaiseen uhraukseen, kehoitus on poistettu koska tyttöjä ei ole katsottu tarpeeksi arvollisiksi. Tätä käytäntöä kuitenkin on ollut olemassa vanhoissa uskonnollisissa kultuureissa. Mistä muuten kristinuskokin on koottu. Minusta on aika loogista että se että jos pojat merkitään Jumalalle kuuluviksi niin miksi sitten ei tyttöjä. Aihe liittyy uhrauksen historiaan mistä tämä uskonnollinen perinne perityy.

jos sinulla ei ole faktaa esittää. koraanissa se ohje kuitenkin seisoo mustaa valkoiselle sillä sipuli, turhaa yrittää vierittää muslimien tekemiä naisten ympärileikkauskia kristittyjen niskoille. Ja turha sinun on edelleenkään jauhaa Jeesuksen ympärileikkaamisesta, Jeesus ei minun tietääkseni ollut nainen.

Vierailija
69/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä näet asian putken läpi. Tietysti niin että miten sinun uskonnossa toimitaan on oikein. Et pysty argumentoimaan muuta kuin sanomalla että Jeesus ei ollut nainen.

Millä oikeudella Jeesusta viileltiin? Mitä eroa siinä on naiseen kohdistuvaan viiltelyyn? Eikö sinunkin mielestä kyse ole tietämättömyydestä. Ei se vauva pysty puolustamaan itseään. Hän kasvaa yhteisön sisällä olosuhteiden uhriksi.

Ei ne kristityt maailman historian kulussa ole olleet parempia kuin juutalaiset tai muslimit. Teidän perusta on juutalaisuudessa josta kaikki on kirjavasti koottuu. Nainen on tosin kärsinyt sinnikäästi osansa näissä jopa fanatisimiin pyrkivissä opeissa.

Paljon siellä raamatussakin seisoo mustaa valkoiselle aika hirveitäkin säännöksiä. Onneksi ihminen on oppinut kumoamaan tietämättömyydestä kumpuavaa profetiaa. Väärin käytettynä raamatustakin saa tehokkaan aseen muita uskontaja kulttuureja jopa omia vastaan. "Meilläpä ei ole sitä ja teilläpä on tuota" tyyliin. Ensin on otettava rikka omasta silmästä ja sitten tongittava toisen malkaa.

Uskonnot perustuvat suurilta osin tietämättömyyteen. Siksi ihmisillä on mitä hulluimpia rituaaleja säännöksiä että Jumalalle kelvattaisiin. Ympärileikkaus kaikkein puhuttavin.

Ei tässä olla mitään panemassa kenenkään niskoille. Ihminen vaan on omituinen otus päästäkseen itsekkääseen päämääränsä. Eli ikuiseen iloon keinoja kaihtamatta.

Niin tuosta Jeesuksen naiseudesta tulikin mieleen että teoriassa Jumalassa pitäisi olla sekä femiini että maskuliini puoli koska ihminen luotiin Jumalan kuvaksi eli mieheksi ja naiseksi:)

Tiesitkö että luomiskertomus ei ole juutalaista alkuperää.

Vierailija
70/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä näet asian putken läpi. Tietysti niin että miten sinun uskonnossa toimitaan on oikein. Et pysty argumentoimaan muuta kuin sanomalla että Jeesus ei ollut nainen. Millä oikeudella Jeesusta viileltiin? Mitä eroa siinä on naiseen kohdistuvaan viiltelyyn? Eikö sinunkin mielestä kyse ole tietämättömyydestä. Ei se vauva pysty puolustamaan itseään. Hän kasvaa yhteisön sisällä olosuhteiden uhriksi. Ei ne kristityt maailman historian kulussa ole olleet parempia kuin juutalaiset tai muslimit. Teidän perusta on juutalaisuudessa josta kaikki on kirjavasti koottuu. Nainen on tosin kärsinyt sinnikäästi osansa näissä jopa fanatisimiin pyrkivissä opeissa. Paljon siellä raamatussakin seisoo mustaa valkoiselle aika hirveitäkin säännöksiä. Onneksi ihminen on oppinut kumoamaan tietämättömyydestä kumpuavaa profetiaa. Väärin käytettynä raamatustakin saa tehokkaan aseen muita uskontaja kulttuureja jopa omia vastaan. "Meilläpä ei ole sitä ja teilläpä on tuota" tyyliin. Ensin on otettava rikka omasta silmästä ja sitten tongittava toisen malkaa. Uskonnot perustuvat suurilta osin tietämättömyyteen. Siksi ihmisillä on mitä hulluimpia rituaaleja säännöksiä että Jumalalle kelvattaisiin. Ympärileikkaus kaikkein puhuttavin. Ei tässä olla mitään panemassa kenenkään niskoille. Ihminen vaan on omituinen otus päästäkseen itsekkääseen päämääränsä. Eli ikuiseen iloon keinoja kaihtamatta. Niin tuosta Jeesuksen naiseudesta tulikin mieleen että teoriassa Jumalassa pitäisi olla sekä femiini että maskuliini puoli koska ihminen luotiin Jumalan kuvaksi eli mieheksi ja naiseksi:) Tiesitkö että luomiskertomus ei ole juutalaista alkuperää.

kuin johdattelemalla keskustelun ohi alkuperäisen aiheen, joten anti olla. Turha jankata, kaikki ei vaan tajua.

Vierailija
71/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä näet asian putken läpi. Tietysti niin että miten sinun uskonnossa toimitaan on oikein. Et pysty argumentoimaan muuta kuin sanomalla että Jeesus ei ollut nainen. Millä oikeudella Jeesusta viileltiin? Mitä eroa siinä on naiseen kohdistuvaan viiltelyyn? Eikö sinunkin mielestä kyse ole tietämättömyydestä. Ei se vauva pysty puolustamaan itseään. Hän kasvaa yhteisön sisällä olosuhteiden uhriksi. Ei ne kristityt maailman historian kulussa ole olleet parempia kuin juutalaiset tai muslimit. Teidän perusta on juutalaisuudessa josta kaikki on kirjavasti koottuu. Nainen on tosin kärsinyt sinnikäästi osansa näissä jopa fanatisimiin pyrkivissä opeissa. Paljon siellä raamatussakin seisoo mustaa valkoiselle aika hirveitäkin säännöksiä. Onneksi ihminen on oppinut kumoamaan tietämättömyydestä kumpuavaa profetiaa. Väärin käytettynä raamatustakin saa tehokkaan aseen muita uskontaja kulttuureja jopa omia vastaan. "Meilläpä ei ole sitä ja teilläpä on tuota" tyyliin. Ensin on otettava rikka omasta silmästä ja sitten tongittava toisen malkaa. Uskonnot perustuvat suurilta osin tietämättömyyteen. Siksi ihmisillä on mitä hulluimpia rituaaleja säännöksiä että Jumalalle kelvattaisiin. Ympärileikkaus kaikkein puhuttavin. Ei tässä olla mitään panemassa kenenkään niskoille. Ihminen vaan on omituinen otus päästäkseen itsekkääseen päämääränsä. Eli ikuiseen iloon keinoja kaihtamatta. Niin tuosta Jeesuksen naiseudesta tulikin mieleen että teoriassa Jumalassa pitäisi olla sekä femiini että maskuliini puoli koska ihminen luotiin Jumalan kuvaksi eli mieheksi ja naiseksi:) Tiesitkö että luomiskertomus ei ole juutalaista alkuperää.

Vierailija
72/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, joita ympärileikkaus ei juuri hetkauta. Olen vieläkin Julmia elukoita. Ei ihme että Jumala rankaisee koko Afrikkaa (sodilla ja nälänhädällä ym.), näin minä sen ajattelen. Raiskaajia, silpojia, tappajia...

Nälänhädässä ja sodissa kuolee myös lapsia ja niitä ympärileikattuja naisia. Et ole itse yhtään sen parempi ihminen kun pidät kärsimyksiä oikeutettuina ja sopivana rangaistuksena ihmisille jotka itse kärsivät omita teoistaan.

Vierailija
73/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetaan hyväksyntä tytön silpomiselle, raamatussa ei....

Olen itse uskovainen krsititty, mutta olen tutustunut myös islamiin ja siellä ei mainita edes ympärileikkauksia.

Nämä ap. kaltaiset aloitukset kertovat hyprokraattisista ihmisistä, vieraiden asioiden peloista, kouluttamattomuudesta ja terveiden näkemysten puutteesta.

Vierailija
74/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse uskovainen krsititty, mutta olen tutustunut myös islamiin ja siellä ei mainita edes ympärileikkauksia. Nämä ap. kaltaiset aloitukset kertovat hyprokraattisista ihmisistä, vieraiden asioiden peloista, kouluttamattomuudesta ja terveiden näkemysten puutteesta.

ja siellä sanotaan että leikkaa pojat, mutta tytön suositellaan leikattavan kunhan ei leikkaa nii paljon että ilo tytön silmistä sammuu...

Vierailija
75/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse uskovainen krsititty, mutta olen tutustunut myös islamiin ja siellä ei mainita edes ympärileikkauksia. Nämä ap. kaltaiset aloitukset kertovat hyprokraattisista ihmisistä, vieraiden asioiden peloista, kouluttamattomuudesta ja terveiden näkemysten puutteesta.

Vierailija
76/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa todellista tietämättömyyttä. Tyttöjen ympärileikkauksesta aiheutuu tytöille yleensä elinikäistä kipua ja aina ikävää rakastelua.

Niinkuin joku sanoi, Jeesuskin ympärileikattiin ja kaikki juutalaiset ja muslimipojat vieläkin, sekä 60% Yhdysvaltoihin syntyvistä pojista. Näistä kaikista miljoonista ja miljoonista pojista hyvin harva kärsii ikinä millään lailla operaatiosta, yleensä päinvastoin.

Vierailija
77/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koraanissa ei mainita mitään tyttöjen ympärileikkaamisesta, vain poikien ja samaa puhui profeetta Mohammed.

Vierailija
78/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koraanissa ei mainita mitään tyttöjen ympärileikkaamisesta, vain poikien ja samaa puhui profeetta Mohammed.

asia ei ole silmiisi osunut. Tai oletko lukenut huolimattomasti ...?

Vierailija
79/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien ympärileikkaus kuuluu niin muslimien kuin juutalaisten perinteeseen. Itse Koraani ei mainitse asiaa vaan se on kirjoitettu myöhäisemmissä hadith-teksteissä.[26] Sen sijaan tyttöjen ympärileikkaus tai sukuelinten silpominen jakaa islamilaista maailmaa. Se on islamia vanhempi tapa jota harjoitetaan myös kristittyjen, juutalaisten ja animistien keskuudessa tietyillä alueilla. Tyttöjen ympärileikkausta ei löydy Koraanista, mutta sen lievemmille muodoille löytyy puolustavia tulkintoja. Islamin oppineet tuomitsevat suuret ympärileikkaukset, mutta lievempien toimenpiteiden kohdalla näkemykset eroavat.

Lähde : Wikipedia

Vierailija
80/113 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kristitty:-) Ihan oikeesti kannataa tutustua avoimmesti kaikkiin uskontoihin lukea historia. Kyllä ne sieltä aika pian havaitsee missä se ihminen oikeasti menee. Ihminen tarvitsee jumalaoppeja selviytyäkseen. Sellanen otus se on.

Eli arvauksesi meni pieleen :-)

anna mä arvaan olet muslimi?

Vierailija - 04.10.10 02:10 (ID 11261632)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän