Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkin järkytyksestä (ympärileikkaukset)

Vierailija
02.10.2010 |

kun katsoin elokuvaa Aavikon kukka. Oma pieni tyttäreni nukkui autuaana vieressä.

Siinä 3-vuotias päähenkilö ympärileikattiin ulkona kivikasan päällä. Äiti piteli kiinni kirkuvasta lapsesta, kun vanha nainen repi irti klitoriksen, uloimmat ja sisemmät häpyhuulet, ja ompeli paikat kiinni. Jostain pensaasta oli piikkejä apuvälineenä. Sen takia, että aviomies saa sitten viiltää hääyönä paikat auki.

Elokuva on tosi tarina Somaliasta Lontooseen karanneesta Waris Diriestä, josta tuli menestynyt malli.

Suosittelen elokuvaa kaikille niille, joita ympärileikkaus ei juuri hetkauta. Olen vieläkin järkyttynyt.

Tsiisus, kuinka äidit voivat tehdä tuollaista omille tyttärilleen? Joka päivä saman kohtalon kokee 6000 tyttöä.

Julmia elukoita. Ei ihme että Jumala rankaisee koko Afrikkaa (sodilla ja nälänhädällä ym.), näin minä sen ajattelen. Raiskaajia, silpojia, tappajia...

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun katsoin elokuvaa Aavikon kukka. Oma pieni tyttäreni nukkui autuaana vieressä.

Siinä 3-vuotias päähenkilö ympärileikattiin ulkona kivikasan päällä. Äiti piteli kiinni kirkuvasta lapsesta, kun vanha nainen repi irti klitoriksen, uloimmat ja sisemmät häpyhuulet, ja ompeli paikat kiinni. Jostain pensaasta oli piikkejä apuvälineenä. Sen takia, että aviomies saa sitten viiltää hääyönä paikat auki.

Elokuva on tosi tarina Somaliasta Lontooseen karanneesta Waris Diriestä, josta tuli menestynyt malli.

Suosittelen elokuvaa kaikille niille, joita ympärileikkaus ei juuri hetkauta. Olen vieläkin järkyttynyt.

Tsiisus, kuinka äidit voivat tehdä tuollaista omille tyttärilleen? Joka päivä saman kohtalon kokee 6000 tyttöä.

Julmia elukoita. Ei ihme että Jumala rankaisee koko Afrikkaa (sodilla ja nälänhädällä ym.), näin minä sen ajattelen. Raiskaajia, silpojia, tappajia...

Miehet siellä on tosi raivohullua kansaa. Ajatelkaas että noita eksoottisia kulttuurinrikastajia liikkuu myös meidän kaduilla. Kivaa.

Vierailija
2/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu mulle asun Ihmemaassa. Pitäkää te ne ihanat kulttuurinrikastuttajat kun ootte ne ottanut vastaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttöjen ympärileikkaus tuomitaan mutta ei poikien ympärileikkausta. Pojan saa silpoa ihan luvan kanssa mutta tyttöä ei.

Vierailija
4/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä näin kerran lapsena YLE:ltä kun pienelle tytölle tehtiin OIKEASTI ympärileikkaus. En saa vieläkään sitä kuvaa mielestäni, muistan vieläkin kun tyttö tärisi kivusta.

Vierailija
5/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan sama juttu, en ole vieläkään toipunut järkytyksestä. Eikös joku kehitysaputyössä ollut lääkäri tms. ollut kuvannut sen filmin, ihan sitä varten, että meikäläiset ymmärtäisivät miten kamalaa touhua se oikeasti on? Näytettiin jossain A-studiossa tms. ohjelmassa?

Vierailija
6/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttöjen ympärileikkaus tuomitaan mutta ei poikien ympärileikkausta. Pojan saa silpoa ihan luvan kanssa mutta tyttöä ei.

Tiedän että suomalaisena sulle on vaikeata nähdä asiaa miltään muulta kantilta mutta niin se menee

Vierailija
7/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käveli jalat harallaan yksin pois. Hirveä asia.

Vierailija
8/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä että täällä on junttia porukkaa. ;)

Jokainen jolla vähänkään sydäntä, järkyttyisi jos tietäisi...

Se lapsen hätä oli se mikä järkytti! Ei noin pienillä ole aavistustakaan mitä on tulossa. Kuinka joku voi pahoinpidellä lapsen niin julmalla tavalla. Eihän elokuvassa tietenkään oikeasti leikattu, mutta pelkkä tilanne kauhistutti sen pienen tytön.

Warisin kaksi sisarta kuoli ympärileikkauksen takia. Toinen kuoli muistaakseni jo pienenä leikkauksen jälkeen, toinen synnytykseen, vauva jäi kohtuun.

Naiset ovat kipeitä loppu elämänsä. Että tyhmiäkö nämä ihmiset on vai mikä niitä vaivaa...

Ap

Vierailija
9/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käveli jalat harallaan yksin pois. Hirveä asia.

Siitähän on vuosia, 15-vuotta aikaa?

Mä taas muistan kun se tekijä heitti ne lihankappaleet pois ja painoi jonkun siteen siihen alapäähän. Kaiken tuon teki ihan niinkuin ei mitään. Tunteetonta ja järkyttävää.

Vierailija
10/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama asia tyttöjen ja poiken ympärileikkaus. Pojilta pitäisi viedä koko penis ja kivekset päälle että vastaisi samaa...

Pojilta leikataan vain nahkaa, joka ei itseasiassa ole edes kovin tarpeellinen. Suomessa leikataan tiukkoja esinahkoja ihan lääketieteellisistä syistä.

Vierailija
11/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja on vielä järkyttävämpi. Siinä tyttö oikein pyysi, että saisi jo ympärileikkauksen ollakseen "iso" tietämättä yhtään, mitä oli tulossa. Sitten silpomisen jälkeen jätettiin yksin aavikolle kunnes pahin oli oli. Pissaaminen ja kuukautiset olivat ihan hirveää tuskaa. Nämä naiset eivät koskaan voi kokea seksuaalista nautintoa. Eniten minua kauhistuttaa se, että mies voi oikeasti saada mielihyvää tällaisen naisen kanssa, joka huutaa kivusta...Tuolla Waris Diriellä on Itävallassa toimiva järjestö tyttöjen ympärileikkausta vastaan. Löytyy esim. nimellä hakemalla googlesta. Siellä on paljon tietoa asiasta. Suuressa osassa Afrikkaa käytännössä kaikki tytöt silvotaan. Ja somalitytöt Suomessakin :-(

Vierailija
12/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vaivaa mun elämää mitenkään, päinvastoin ;). Poikien ympärileikkaus ei ole väkivaltaa tai silpomista. Olin myös parantunut toimenpiteestä nopeasti. t. ympärileikattu mies

Vierailija
13/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä henk.koht. teet kyseisen tavan poistamiseksi muuta kuin jeesustelet tällä palstalla ja höpötät lisäksi jostain Jumalan rangaistuksesta? Niin, et tietenkään mitään. Ei posta tämäkään viesti sitä tapaa joten itke sinä vain vaikka koko elämäsi sen takia, minä en.

Vierailija
15/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjaa Hoplopissa, jossa juuri silvotun ikäiset lapset leikkivät "samaan aikaan", kun luin miten viisi vuotiasta lasta kidutetaan, kun revitään ja silpotaan, jotta tosiaan mies saa sitten leikata tulitikun kokoiseksi jätettyä aukkoa vähän isommaksi... meinasin pyörtyä kun luin kirjaa moneen kertaan, silmissä sumeni ja oksetti...niin järkyttävää, vaikka en yleensä järkyty mistää,;( En vain ole edes tajunnut,. mitä ympärileikkaus tarkoittaa, olen ajatellut, että vähän jotenkin vaan poistetaan jotakin, mutta että se tehdään vaikka jollakin vanhalla tylsällä terällä, tai jopa niin että tekijä hampaillaan puree paikat irti;(

Ihanko totta myös suomessa tehdään tätä rääkkäystä?;(

Vierailija
16/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Suomessa tuota tehdä, mutta tytöt lähetetään sopivan ikäisinä "vierailulle" Somaliaan, myös Suomesta. Ainakin USA:ssa saattaa useampi perhe "tilata" silpojan monelle tytölle kerralla.

Vierailija
17/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vaan ihmettelee, että miten ihmiset tähän pysyvät.Miten löytyy niin paljon niin julmia ihmisiä?! Eikä voi itse ehdä mitään auttaakseen!

Vierailija
18/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä henk.koht. teet kyseisen tavan poistamiseksi muuta kuin jeesustelet tällä palstalla ja höpötät lisäksi jostain Jumalan rangaistuksesta? Niin, et tietenkään mitään. Ei posta tämäkään viesti sitä tapaa joten itke sinä vain vaikka koko elämäsi sen takia, minä en.

Eiköhän vastuu tekemisistään ole HEILLÄ jotka tuota käsittämättömän julmaa ja hirvittävää silpomista tekevät tyttärilleen!! Heistähän se muutos pitää lähteä.

Kai sitä muut ihmiset järkyttyneitä saa olla! Suorastaan ihme jos eivät olisi. :o))

Ainakin näiden järkytysten kautta länsimaissakin tieto leviää enemmän miten hirveästä asiasta tyttöjen ympärileikkauksessa on kysymys!

Vierailija
19/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vastuu tekemisistään ole HEILLÄ jotka tuota käsittämättömän julmaa ja hirvittävää silpomista tekevät tyttärilleen!! Heistähän se muutos pitää lähteä. Kai sitä muut ihmiset järkyttyneitä saa olla! Suorastaan ihme jos eivät olisi. :o)) Ainakin näiden järkytysten kautta länsimaissakin tieto leviää enemmän miten hirveästä asiasta tyttöjen ympärileikkauksessa on kysymys!

Eihän tämä nyt mikään uusi asia tai tieto länsimaissa ole, paitsi ehkä teinimammoille..

Vierailija
20/113 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia, että arvasin että tulee vastauksia tyyliin "ei kuulu mulle asun ihmemaassa". Tuo juntiks haukkuminen oli siis sille tarkoitettu, jos et sattunut huomaamaan. En täällä muita hauku. Muut ihan asiallisesti vastannu, vaikka suomalaiset on aika kylmää ja rasistista porukkaa.

En minäkään ymmärrä näitä miehiä jotka raiskaa naisia ja lapsia, enkä naisia jotka antavat ympärileikata lapsensa. Mutta lapset.. aivan viattomia ja tietämättömiä...

Lasten kohtalo koskettaa oli ne sitten mistä maasta tahansa.

Katso tuo elokuva ja mene ittees jos ei yhtään tunnu missään! Kyllä väkisinkin nousee viha tämmöisten tekojen tekijöitä kohtaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi