Olen 31 v. ja mulla on lapsi 25-vuotiaan kanssa. Miehen äiti ei halua tavata lapsenlastaan.
Vauva sai alkunsa pikasuhteesta. En ole miehen kanssa yhdessä, mutta olemme kuitenkin väleissä. Mies käy joskus katsomassa vauvaa.
Miehen äiti ei ole kiinnostunut tapaamaan vauvaa tai minua. Olen soittanut äidille ja kertonut hänen olevan tervetullut lapsenlapsen elämään. Vuosi on kohta kulunut, eikä hän ole ottanut mitään yhteyttä. Soitin jonkin kerran miehen äidille, mutta hän kuulosti kireältä ja oli hyvin lyhytsanainen. Miehen muu perhe ei tiedä tästä ainoasta lapsenlapsesta. Asia on vaiettu. Asuvat pienessä kylässä Pohjanmaalla.
Mies tykkää vauvasta, mutta asia on hänelle kuitenkin aika tyhjän kanssa (ei osallistu elatukseen tai mihinkään, enkä ole mitään vaatinutkaan.
Vaikuttaisikohan meidän ikäero asiaan? Mies oli ihan kokematon ennen minua. Minulla on myös murkkuikäinen lapsi edellisestä liitosta ennestään.
Kommentit (37)
Tuskin nuo pikasuhteen hedelmät niitä hetkauttavat.
Ap kysyy neuvoa ja sä jankkaat. Ihme tyyppejä täällä vastaamassa.
Mies on vasta poikanen, eikä ole tajunnut mitä on mennyt tekemään. Äitinsä taasen on poikaansa ripustautunut ihminen, joka ei osaa suhtautua tilanteeseen. Helpointa on vetäytyä.
Parasta antaa mummin olla. Koko porukka vaikuttaa omituiselta perähikiän jengiltä, joka kavahtaa jaloilleen kun tapahtuu jotain totutusta poikkeavaa. Elä elämääsi lapsen kanssa, ja anna olla. Ehkäpä mummi jossain vaiheessa herää, ja haluaa tavata lapsen.
Hassua taas nähdä miten nainen leimaa naisen huonoksi ihmiseksi, ja hänen kauttaan lapsesta tulee äpärä ym. rumasti nimitelty. Ihan kuin nainen olisi vain jokin moraaliton heitukka, kun taas mies on reppana, joka on vaan joutunut vietellyksi.
Ihan oikeasti, nämä jotkut vastaajat täällä ovat kuin suoraan jostain vanhoillisuskonnollisesta liikkeestä. Kovin valistunutta tekstiä ei tuollainen ole.
Tuskin nuo pikasuhteen hedelmät niitä hetkauttavat.
Ja viikko/viikko -systeemiä siten, että lapsi on viikon siellä Pohjanmaalla.
Voi olla, että ei ihan kiva olisi sinunkaan mielestäsi tuo systeemi.
Ja viikko/viikko -systeemiä siten, että lapsi on viikon siellä Pohjanmaalla. Voi olla, että ei ihan kiva olisi sinunkaan mielestäsi tuo systeemi.
pitää lapsi vääntää? Tuon ikäinen mies ei ole valmis isäksi, korkeintaan silloin, jos rakastaa naista syvästi. En ole kyllä kuullut hirveästi positiivisia tarinoita yhden illan suhteiden tai pikasuhteiden seurauksista: ei niitä ukkoja ne lapset kiinnosta. Äidin harteille jäävät.
Lapsen toisille isovanhemmillekin on tärkeätä, että lapsen äiti on läheinen myös heille, ei joku pikahoito jossain. Silloinhan kaikilla festareilla siitetyillä ja rekan takapenkillä aikaansaaduillakin lapsosilla olisi aina rakkautta ympärillä.
Miten nyt mummolle tulis huoltajuus ja viikko/viikko -systeemi. Huh, huh!
en oikeasti ihmettele jos mummo on tollainen. Taitaa olla kiinni enemmän siitä mitä/miten tämä "mies" on asiasta kertonut mummulle. Pilalle passattu vastuuton mies.
Miten nyt mummolle tulis huoltajuus ja viikko/viikko -systeemi. Huh, huh!
Ihan mahdollista, sille ei äiti voi mitään. Isällä on oikeutensa.
Ja ihan kuin tuo viikko-viikko homma olisi ihan selvä juttu, vaikka isä haluaisikin olla lapsensa kanssa. Kyllähän siinä lapsen parasta ajatellaan ja tuskin pienelle lapselle olisi hyväksi tuollainen reissaaminen.
Onhan isällä oikeudet, mutta eiköhän lapsen oikeudet paina enemmän. Ja tuskin mikään taho määräisi tuollaiseen reissaamiseen lasta. Hajotkaa provoonne!
Oletko häneen ottanut yhteyttä?
Ja miksi kukaan olisi kiinnostunut jonkun randomnaisen pikapanon tuloksesta? Jos mies ei edes osallistu elatukseen eli ei ole tunnustanut isyyttään niin turha ottaa yhteyttä isovanhempiin.
Onhan isällä oikeudet, mutta eiköhän lapsen oikeudet paina enemmän. Ja tuskin mikään taho määräisi tuollaiseen reissaamiseen lasta. Hajotkaa provoonne!
Isällä on oikeutensa, äidillä samoin. Ei äidillä ole yksinoikeutta lapseen.
isällään on huonot välit. Eivät ole keskenäänkään paljon tekemisissä. Mä kyllä haluaisin olla mummi lapselapsilleni. Varsinkin kun ensimmäinen sellainen kyseessä. Ei väliä olisiko pikasuhteen seuraus vain kunniallisen avioliiton hedelmä. Lapsi se siihen viaton on, vaikka äitinsä olisi kuinka lortto huora, niin kuin mä olen.
Oletko häneen ottanut yhteyttä? Ja miksi kukaan olisi kiinnostunut jonkun randomnaisen pikapanon tuloksesta? Jos mies ei edes osallistu elatukseen eli ei ole tunnustanut isyyttään niin turha ottaa yhteyttä isovanhempiin.
isällään on huonot välit. Eivät ole keskenäänkään paljon tekemisissä. Mä kyllä haluaisin olla mummi lapselapsilleni. Varsinkin kun ensimmäinen sellainen kyseessä. Ei väliä olisiko pikasuhteen seuraus vain kunniallisen avioliiton hedelmä. Lapsi se siihen viaton on, vaikka äitinsä olisi kuinka lortto huora, niin kuin mä olen.
Oletko häneen ottanut yhteyttä? Ja miksi kukaan olisi kiinnostunut jonkun randomnaisen pikapanon tuloksesta? Jos mies ei edes osallistu elatukseen eli ei ole tunnustanut isyyttään niin turha ottaa yhteyttä isovanhempiin.
Sinulla on täysin sairas tapa ajatella. Oli miehen ja isänsä välit mitkä tahansa, niin sinä luot lapsenlapsen ja isovanhempien välejä.
Miksi kukaan haluaisi olla isoäiti tuntemattomalle lapselle, joka ei merkitse yhtään mitään? Fiksut isovanhemmat huolehtivat siitä, että rakkautesi hedelmä jää vaille heidän työllään keräämää maallista mammonaa.
pojankloppi ei ole tunnustanut lastaan ?
jos ei ollut mitään järjellistä sanottavaa.
jos ei ollut mitään järjellistä sanottavaa.
kersat ovat ihan yksi lysti monelle isälle js isovanhemmalle. Tunnetteko montakin tapausta, jossa isä haluaa aivan välttämättä tunnustaa lapsen, olla läsnä, maksaa elarit ja isovanhemmat vievät huoltajuuden? Hohhoijaa, liikaa elokuvia vissiin katsottu..
Se jääkiekkoilijan tapaus on erilainen, koska rakasti naista ja saivat toivotun lapsen. Mies Oli Valmis Isäksi. Ja Halusi Olla Isä.
Mutta tämän palstan porukka elää jossain Harlekiini-maailmassa.
Ihme tekstiä.