Koetko aitoa surua ja myötätuntoa jos näet kadulla maassa pieneltä lapselta pudonneen tumpun tai pipon?
Pikkuisella on varmaan nyt sormet kylmettyneet, varsinkin jos äiti ei ole vielä huomannut puuttuvaa tumppua. Ja rahanmenoakin se tietää, kun nyt on hankittava uudet tumput. Se voi tietää vähävaraiselle perheelle jostain muusta lapselle tärkeästä luopumista..
Kommentit (13)
No en ainakaan surua. Kaippa kotoa löytyy uudet tumput käteen.
Esitän kokevani varsinkin jos olen naisten seurassa. Samoin kuin esitän pitäväni eläimistä.
Olen nostanut näitä tumppuja ja vienyt ne edellä menevälle vankkurintyöntäjälle joka jostain syystä ei kertaakaan ole kiittänyt siitä. Mistä se johtuu ettei vankkurintyöntäjä osaa sanoa kiitos, onko se joku hormonijuttu. Olen tätä joskus pohtinut, koska uskoisin että he kiittäisivät jos pitäisin vaikka ovea auki heille kun he ovat yksin liikkeellä. Olen siis nainen, jos joku ajattelee minun olevan ruma mies.
Löysin kerran pienen pienen kengän ojasta. Laitoin ilmoituksen paikalliseen faceryhmään ja taaperon äiti oli niin onnellinen kun kenkä löytyi 🥹
Vierailija kirjoitti:
Olen nostanut näitä tumppuja ja vienyt ne edellä menevälle vankkurintyöntäjälle joka jostain syystä ei kertaakaan ole kiittänyt siitä. Mistä se johtuu ettei vankkurintyöntäjä osaa sanoa kiitos, onko se joku hormonijuttu. Olen tätä joskus pohtinut, koska uskoisin että he kiittäisivät jos pitäisin vaikka ovea auki heille kun he ovat yksin liikkeellä. Olen siis nainen, jos joku ajattelee minun olevan ruma mies.
Oletko ruma?
Vierailija kirjoitti:
No en ainakaan surua. Kaippa kotoa löytyy uudet tumput käteen.
Ei välttämättä.
Aina tulee surullinen olo kun ajattelen miltä tuntuu kun ei löydy mistään ja taloudellinen tilanne saattaa olla heikko eikä vastaavaa välttämättä edes kaupasta löydy jos saatu vaikka itsetehtynä lahjaksi esim isovanhemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla niin hämmentävä hetki, kun joku vieras pysäyttää, vasta myöhemmin tajuaa että hups, olinpa epäkohtelias.
Itse juoksin kerran vanhemman rouvan kiinni kun tältä putosi Balmuirin huivi. Ei hänkään kiittänyt.
Ajattelen empaattisesti että "oivoi, onpa käynyt kurjasti", mutta mitään valtavaa ja surua en koe.
Nostan sen tumpun tai sukan jonnekin näköisälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen samaa, ja aina on kiitetty. Jopa vielä hyvin ilahtuneesti.
Ajattelen miten huolimaton äiti/isä kun ei ole katsonut lapsensa perään
Kyllä koen.