Kehu mielialalääkettäsi! Etenkin sosiaalisista peloista kärsineet.
Eli jos jokin lääke (mikä?) on auttanut sinua huomattavasti, jos olet jännittäjä/sosiaalisista peloista kärsivä, niin kerro ihmeessä! Kiitos. Itse olen lääkäriin menossa, ja jo alustavasti haluaisin tietää auttaako ylipäänsä mikään. Ja kerrotko vielä miten lääke on auttanut? Kiitos. =)
Kommentit (20)
pirun hyvä, kallein, mutta tutkitustikin paras. Elämänhalu ja veikeys palannut
tosin söi sitä masennukseen
Vaikuttaa varmaan suuresti se annosmäärä/pv, ja masennukseen varmaankin määrätään hiukan suurempa annoskoko kuin mitä tuohon paniikkihäiriöön. Riippuen tietysti kuinka paha/lievä masennus/paniikkihäiriö on.
-2
sosiaalisempi ja sanavalmiimpi ja muuta kivaa, mikä on mielestäni ei-toivoittu sivuvaikutus. Minä syön lääkettä paniikkihäiriöön ja masennukseen enkä sinänsä haluaisi että saan jotain etu(matka)a työelämässä lääkityksen avulla. Vähän niinkun työelämän dopingia? No, vähän huumorilla tän heitin, mutta totta toinen puoli.
Kävin jonkin aikaa juttelemassa lääkärin kanssa ja söin jonkin aikaa zoloftia. Nyt muutama vuosi vierähtänyt. Ei tarvi lääkkeitä, tai käydä juttelemassa enää, joten ainakin auttoi minua. =)
Toimii erittäin hyvin ilman mitään zombie-vaikutusta. Tosin annostus on matalin mahdollinen. Tunteet ovat ennallaan, mutta sosiaalisten tilanteiden jännittäminen ja jatkuva epäonnistumisen pelko ovat lääkkeen ansiosta hävinneet lähes olemattomiin.
haittojakin löytyy. Annostelun kanssa ja haju, joka ei tosin itseäni haittaa laisinkaan.
Eikä käyttö päivittäin ilmeisestikään ole terveellistä ja jotkin työtehtävät vaativat raittiutta.
entäs jos todellisuudessa ilman masennusta oletkin sanavalmis? Oma mömmöni on Cipralex joka on päivitetty versio Sepramista. Ja kyllä se on tehnyt mulle eetvarttia myös sosiaalisessa mielessä. Töissä on kiva kun uskaltaa jutella ihmisten kanssa eikä tartte pelätä ja jännittää jokaista päivää. Elämä ilman masennusta on kivaa.
mullekin ehdotetaan joko Sepramia tai Cipralexia, joten kumpaan sitten kallistuisi... masennusta/alakuloa ehkä paremminkin on välillä, mutta ei häiritsevästi, mutta sosiaalinen kömpelyys on tehdä minut hulluksi välillä, kun en saa sanaa suustani ja jännitän jatkuvasti ihmisten seurassa, maha aina sekaisin jne. moninaiset oireet, eikä kotoa huvittaisi mihinkään lähteä :(
ap
Cipralex maksaa melkein satasen per sata tablettia, vähän vaihdellen vahvuuden mukaan.Sepram on tosi paljon halvempaa.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/geneerinen.laaketiedot?p_ni…
http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/geneerinen.laaketiedot?p_ni…
Citalopram on vielä Sepramiakin halvempaa, melkein ilmaista. Mutta mulla toi halpisaine ei auttanutkaan, mutta hilpeästä mielestä maksan kyllä mielelläni.
Erityisesti kiinnostaa että muuttavatko nuo lääkkeet jotenkin persoonallisuutta että toisetkin huomaavat..? Sivuvaikutukset ovat kyllä niin hurjan kuuloisia, että enpä tiedä uskallanko mitään muuta ottaa, kuin rauhoittavaa :/
ap
seksihalut tosiaan pysyvät, lievittää ahdistuneisuutta ja virkistää.
voiko olla ettei sosiaaliseen pelokkuuteen ja jännittämiseen auta mikään lääke?
ap
voiko olla ettei sosiaaliseen pelokkuuteen ja jännittämiseen auta mikään lääke?
ap
Eikä vie seksuaalisia halujakaan niin pahasti kuin muut koittanut lääkkeet.
Mulla oli orgasmitkin ihan hukassa.
Lopetin moisen roskan syönnin ja nyt maistuu seksi ja orkku tulee helposti taas.
Tuleeko minusta pian tuijottava ja selvästi mielenterveysongelmaisen näköinen päälle päin?
ap
Mulla oli orgasmitkin ihan hukassa.
Lopetin moisen roskan syönnin ja nyt maistuu seksi ja orkku tulee helposti taas.
Otitko jotain tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Eli jos jokin lääke (mikä?) on auttanut sinua huomattavasti, jos olet jännittäjä/sosiaalisista peloista kärsivä, niin kerro ihmeessä! Kiitos. Itse olen lääkäriin menossa, ja jo alustavasti haluaisin tietää auttaako ylipäänsä mikään. Ja kerrotko vielä miten lääke on auttanut? Kiitos. =)
Aloita ssri ja toivo että osuu mahdollisimman nopeasti sopiva kohdalle. Olosta tulee terve.
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti kiinnostaa että muuttavatko nuo lääkkeet jotenkin persoonallisuutta että toisetkin huomaavat..?
Eivät todellakaan muuta.
Kävin jonkin aikaa juttelemassa lääkärin kanssa ja söin jonkin aikaa zoloftia. Nyt muutama vuosi vierähtänyt. Ei tarvi lääkkeitä, tai käydä juttelemassa enää, joten ainakin auttoi minua. =)