Kaksi aika inhottavaa äitiä (pk-kavereiden)
Tilanne on tämä: tyttöni pk-ryhmässä on kaksi samanikäistä tyttöä kuin omani, asumme kaikki lähekkäin. Näiden kahden muun tytön äidit ovat ystävystyneet ja kyläilevät ilmeisesti paljon puolin ja toisin. Omaa tyttöäni ei pyydetä koskaan mukaan, vaikka ilmeisesti päiväkodissa leikkivät paljon yhdessä. Nämä tytöt vanhempineen olivat oman tyttöni synttäreillä ja ajattelin silloin, että ovat mukavia perheitä. Oli myös puhetta, että tyttöni voisi tulla heille leikkimään. Kuitenkaan ikinä ei kuulunut kutsua...
Ei tässä sinänsä ole ongelmaa, jokainenhan valitsee kaverinsa itse... Lapseni on kuitenkin alkanut kysellä, että miksi hän ei pääse "kavereiden" luo. Kertoi tänään, että jompikumpi näistä äideistä oli sanonut, että tyttönsä ei halua että oma tyttöni tulee heille. Ja ikää näillä lapsilla on 3 v.
Vähän paha mieli on tyttöni puolesta. On oikein kiltti ja hyväkäytöksinen ja olemme ihan normiperhe, työssäkäyviä ja tavallisia. Jotenkin ikävää, että jo näin pienille opetetaan että jonkun voi sulkea vaan ulkopuolelle leikeistä :-(
Kommentit (22)
Joskus kun lapset olivat pienempiä, tarhakaverin äiti soitteli ja pyysi, että lapset saavat tulla kylään. Toi myös 3v sisaruksen muitta mutkitta muiden mukana "kylään" ja häipyi. Olo oli kyllä kuin ilmaisella lapsenvahdilla. Ja vastakutsua ei koskaan tullut.
Eli, olisikohan nuokin ajatelleet, että tuputat lastasi ilmaiseksi hoitoon...? Se voi vain vähentää halua kutsua kyläilemään.
samanikäiset lapset, niin totta helvetissä me kyläillään! Ja en koe yhtään huonoa omatuntoa siitä. Miksi pitäisi? Jos joku haluaa, että lapsensa tutustuu paremmin meidän lapsiin, voi aivan hyvin kutsua kylään itse. Vastakutsuja tulee kyllä sitten aivan varmasti.
JA en luottaisi oman 3-vuotiaani sanomisiin sitten pätkääkään! En jaksa uskoa, että kukaan vanhempi sanoisi lapselle noin hölmösti... tai vaikka olisi sanonutkin, niin sanoisin itse 3-vuotiaalle, että "Nämä perheet ovat perhetuttuja ja kyläilevät toistensa luona usein. Jos haluat, voimme kutsua heitä joskus meille."