Kallonpohja jumissa. Minkä alan lääkärille kannattaisi mennä?
Olen kärsinyt kallonpohjan lihasten jumittumisesta ja kaularangan kipuilusta 10 kk ajan. Kivut ovat tosi kovia ja haittaavat normaalia elämää.
Fysioterapia ei ole auttanut. Oireet ovat ilmeisesti pitkälti samanlaiset kuin piiskavammassa, mutta minä en ole niskaani loukannut missään.
Kommentit (26)
ihan ajantasalla tuon kiropraktikkokomnenttinsa kanssa. Mut tosi yleinen ennakkoluulo, johtuen nimenomaan sitä että kiropraktikko titteliä suomessa saa käyttää kuka tahansa. Koulutetut kiropraktikot on asia ihan erikseen.
Itse sain vähän vastaavaan onelmaani avun nimenomaan kiropraktikolta juostuani ensin vuoden verran lääkäriltä lääkärille ja tutkimuksesta toiseen (mm. helkatin kalliissa magneettikuvuksessa), fysikaalisissa hoidoissa kärsien koko ajan kamalista pääkivuista, hermosäryistä käsissä jne. Kaularankani oli jatkuvien lihasjumien myötä vääntynyt virheasentoon (näkyi röntgenkuvissakin) eli oli kaarevan sijasta melkein suora, pää sen myötä väärällä paikalla liian edessä. Muutama kerta kiropraktikolla ja kaularanka löysi taas paikkansa ja kivut alko hellittää. Sen jälkeen alko jumpat, venyttelyt ja hieronnatki vihdoinn auttaa lihasjumiin. Minä ainakin voin suositella kunhan katsot että on Suomen kiropraktikkoliittoon kuuluva ammatinharjoittaja.
yökiskon (hampaisiin laitettava purentakisko). elikkä saatat tietämättäsi purra hampaita yhteen yöllä. kantsii käydä hammaslääkärillä, hän osaa katsoa onko sinulla tätä vaivaa. Minulla auttoi niskasärkyyn ja myös tuo kallonpohjan särky helpottui. Kokeile!!!!
Itselläni ollut n.19v kallonpohjan tulehdus,ei auttanu lääkkeet eikä hieronta,joka vain pahensi tilannetta,ainoa mikä auttoi oli akupunktio5krt/2kk ,sen jälkeen pahimmat vaivat hävis,toki yritettävä niska pitää kunnossa
Kallonpohjan jumit ja siitä aiheutuvat moninaiset oireet voivat johtua myös näöstä. Paljon näyttöä tuijottavalle pienikin korjaus voi auttaa merkittävästi. Joillakin optikoilla pystytään tutkimaan perusnäön lisäksi piilokarsastusta. Itsellä vuosien jännitysniska parani pienellä hajataitto- ja pystysuuntaisen piilokarsastuksen korjaavilla linsseillä. Kaikki hoidot käytiin läpi ennen kuin tämä parannus löytyi.
Viime yö meni valvoessa kun pää ja niska kipeä. Sen lisäksi sydämen jumputus hakkaa korvissa. Minulla on yleensä matala verenpaine. Ajattelin että pääkivut yms. kuuluisivat flunssaan jonka sairastin toukokuussa mutta päänsäryt ja jumit jäi päälle. Olen kyllä aina kärsinyt jännitysniskasta ja ajoittaisista päänsäryistä mutta tämä on jo liikaa. En jaksa tehdä juuri mitään.
ainakin omt-terapeutti auttanut vastaavaan vaivaan hyvin. Olen käynyt jo parikymmentä vuotta epäsäännöllisen säännöllisesti.