Todella paha mieli! Ja lasta ikävä. Vein lapsen päiväkotiin ja
itsellä kohta lähtö useamman päivän työmatkalle. Miten voi jo nyt olla ikävä. Lisäksi harmittaa, että periaatteessa olisimme voineet viettää vielä puolitoista tuntia yhdessä, jos ei olisi tarvinnut viedä päivähoitoon. Sinne kun ei mielellään vie kesken päiväunien.
Kertokaa minulle, että olen ihan hyvä äiti, vaikka käynkin töissä, johon kuuluu välillä työmatkoja.
Kommentit (4)
Täällä kohtalotoveri. Vaikka työmatkoja ei ole kuin muutama vuodessa ja max. 2 yötä, niin jostain syystä ikävöin silloin ihan kauheasti lapsia. Mieti mitä kivaa voit matkalta tuoda lapselle, ja mitä kaikkea kivaa teette yhdessä kun palaat. Ja sitten vaan otat yhden päivän kerrallaan vastaan.
1-6 yötä kerrallaan siitä lähtien kun lapset olivat 1 ja 3 vuotta. Ikävä on toki aina, mutta siihenkin tottuu, ja olen opetellut nauttimaan "omasta ajasta". Huonoa omatuntoa en osaa tuntea, lapset ovat isänsä hyvässä hoidossa, joten miksi murehtisin. Otin alusta alkaen tavaksi tuoda jotain kivoja tuliaisia, joten aina kun kerron lähteväni taas reissuun, lapset eivät ala itkeä vaan alkavat odottaa lahjojaan.. Voi kuulostaa materialistiselta, mutta meillä ostetaan aika harvoin synttäreitä ja joulua lukuunottamatta mitään leluja tms., joten tällä konstilla on saatu matkoista positiivinen juttu, ei asia, jota pitäisi surra.
Toivottavasti sinua ei täysin lytätä täällä täydellisten äitien palstalla. Kumma juttu ettei isien työmatkoilla ole mitään merkitystä, mutta äidin työmatkat ovat perkeleestä. Kaikki kun eivät voi lasten myötä vaihtaa 8-16 työaikaan.