Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuli mieleen tuosta yhdestä down /abortti ketjusta

Vierailija
01.10.2010 |

jos lapsenne esimerkiksi jää kehityksessä jälkeen muissa lapsissa ja vaikka 4v iässä diagnosoidaan kehitysvammaiseksi niin tapatteko hänet siinäkin tapauksessa??

Uskomatonta porukkaa täällä.Itselläni on kaksi ihanaa ja aurinkoista tyttöä joilla on mosaiikki down eli kun syntyivät niin MISTÄÄN,ei niin MISTÄÄN olisi voinut epäillä että olisi kehitysvammaa odotettavissa.toinen sai diagnoosin 4v ja toinen 3v

Ja jos joku ihmettelee että mikä ihmeen mosaiikki down niin voi googlettaa mutta sisäisesti ovat downeja mutta ulospäin ihan näyttävät normaaleilta lapsilta.

Vasta 2 vuoden iän jälkeen alkoi tulla ekat epäilyt että ehkä kaikki ei olekaan normaalia kun kehitystä ei tapahtunut

Nämä erityiset prinsessamme ovat perheemme esikoinen ja kolmas lapsi.Kakkonen ja nelonen ovat normaaleja.

Lapsi on lahja oli sitten erityinen tai se täydellinen.Ja on vaikeitakin päiviä mutta tuovat elämäämme myös paljon iloa naurullaan ja iloisuudellaan kun osaavat olla niin välittömiä.

Moni kyllä piti meitä hulluna että tehtiin vielä neljäs kun mahdollisuus saada uusi erityinen perheeseen oli 50/50.Edes testejä en halunnut raskausaikana tehdä vaikka lääkäri kovasti yritti sitä vaihtoehtoa tuputtaa

ja Kyllä...mielestäni vammaisabortteja ei pitäisi sallia ellei lapsi ole elinkelvoton.Downihan ei tähän kategoriaan kuulu.

Ja jotkut joutuu vaan sopeutumaan.Ystäväni sai ihanan pienen down pojan ja eipä ultrassa ollut näkynyt mitään turvotuksia tms.On kehittynyt lähes samassa aikataulussa kuin ns " normaalit " ikä toverinsa.fiksu ja iloinen poika on ja kun kuvittelee että jos tämä kaveri olisi odotusaikanam downista tiennyt niin keskeytyksen olisi tehnyt :(

Jos downwilla tai muilla vammaisilla ei ole oikeus elää niin miksi meillä muillakaan maapallon tallaajilla sen suurempi oikeus olisi??

kysynpä vaan.

UGH .olen puhunut

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi sinun pitää ehdoin tahdoin pukata lisää lapsia maailmaan, vaikka geenisi tai miehen geenit ilmeisesti on viallisia? Täällä arvostelet muiden valintoja mutta itse olet käsi ojossa kerjäämässä veronmaksajilta vammaisille lapsillesi?

Halusimme ison perheen mutta se ei sinulle kuulu pätkääkään.Millä tavalla se on sinun rahoistasi pois että 2 erityis lastamme saa kelalta vammaistukea mikä sekään ei mikään hirveä summa ole. Tuklipohjalliset kenkiin,silmälasit,lääkärikäynnit,lääkitykset ja terapia kuskausket menee omasta pussista .jopa vaatteet ostamme itse emmekä edes sossun luukulla vieraile joten milläköhän tavalla me kerjäämme käsi ojossa?? Toi kelan maksama summa kun ei millään kata edes puoliakaan kuluista T:Ap

Miksi sitten avaudut vammaisperheestäsi, jos et siedä mitään vastauksia? Ja maksakaa vain itse kulunne lapsista, jotka olette tehneetkin. Niin maksamme me muutkin, myös sinun lastesi vammaistuet!

Meillä ainakin kun molemmat ollan työsskäyviä ihmisiä maksetaan veroa paljon enemmän kuin mitä saadaan vammaistukena takaisin meidän down-pojasta... Ja uskoisin että sekä ap että hänen miehensä maksavat niitä veroja myöskin, eli kuuluu se tuki yhtälailla heillekkin.

Ymmärräthän että kuoltuanne nämä down-lapset jäävät yhteiskunnan harteille joka tapauksessa. Että ette te ihan niistä veroistanne kaikkea maksa, aika iso osuus tulee meille muille.

Ymmärrän sen että lapseni ehkä saattaa elää pidempään kuin minä ja jää silloin joko sisarustensa tai yhteiskunnan hoidettaviksi.

Kehitysvammaiset myös hyvin hyvin harvoin elävät läheskään niin vanhaksi kun ei kehitysvammaiset ihmiset. Toki tämä rippuu kehitysvamman laadusta ja sen mukanaan tuomista muista sairauksista. Ainakin omassa lähipiirissäni ja työni kauttaa kohtaamissa perheissä on useimmiten käynyt niin että vanhemmat hautaavat kehitysvammaisen lapsensa.

Vierailija
22/23 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen down vauvansa abortoiva, maksaa abortointikustannukset itse. Se ei ole halpaa hommaa sekään. Ja meidän muiden maksettavaksi nekin kulut tulevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoinen on jo erityinen, en halunnut neljännestä sellaista. Ja olisin maksanut aborttimaksutkin itse, jos yhteiskunta sellaista olisi vaatinut.

Kuitenkin voisitte kaikki vammaistuet Downeista maksattaa yhteiskunnalla, mutta ette aborttia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme