Tultiin just lakkiaisista ja jäi vähän paha mieli..
Samaa olen miettinyt minäkin. Jokapaikassa vaan vouhotetaan ylioppilaista vaikka he eivät ole saavuttaneet vielä yhtään mitään!!!
Kommentit (15)
mutta jotenkin yo juhlissa onkin sellaista "uuden alun" juhlimista... ainakin itse koen, että jonkinlainen "toinen vaihe" elämässä alkoi kirjoitusten jälkeen
Se on vaan perinne.
Sitä vaan ihmettelen, että miten te suorititte akateemiset tutkinnot peruskoulupohjalta? Tuollaisesta en ole koskaan kuullut..
Tämä oli siis tarkoitettu aloittajalle!
Samaa olen miettinyt minäkin. Jokapaikassa vaan vouhotetaan ylioppilaista vaikka he eivät ole saavuttaneet vielä yhtään mitään!!!
Ei korkeakouluun/yliopstoon pelkästään yo:t ole oikeutettuja hakemaan..
yo-tutkintohan on vain perustutkinto, kuten peruskoulukin. Onneksi veljenitytär pitää valmistujaiset huomenna.
korkeakouluun peruskoulupohjalta....
Et taida kovin kummoinen akateemikko olla, jos et sitä tiedä.
mutta wikipedia voi hieman sivistää sinuakin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Akateemikko
(En ollut Ap ;-))
Suomen kahdestatoista akateemikosta.
Et taida kovin kummoinen akateemikko olla, jos et sitä tiedä.
koska kukaan ei ole tässä väittänytkään, ettei ammattikoulusta voisi päästä ammattikorkeakouluun tai jopa yliopistoon (mikä on melko harvinaista kyllä) vaan joku kritisoi ap:n aloitusta, jossa hän kirjoitti menneensä "korkeakouluun peruskoulupohjalta..."
On vaan ihmeellistä miten 50- hautaan asti arvostavat enemmän jotain lyyraa kuin kunniallista ammattia.
esim ammattikoulu + ammattikorkeakoulun + yliopiston
yliopistoon pääsee ammattikorkeakoulun todistuksella suoraan maisterivaiheeseen
Siis mieheni sisarus pääsi ylioppilaaksi. Isänsä ja äitinsä vetisteli ja piti puheita kuinka hieno tyttö on JA NIIN ONKIN. Mutta missä oli puheet ja vetistelyt kun mieheni suoritti kiitettävin arvosanoin korkeakoulun peruskoulupohjalta? Ei näkynyt. Sama minulla olen myös suorittanut akateemisen tutkinnon peruskoulupohjalta ja noteerattiinko sitä mitenkään ei. Vanhempani aina muistavat muistuttaa, että meidän suvussa ei lakkiasia ole näkynyt. Missä on ammttiin valmistuneiden kunnioitus? Tuli niin paha mieli miehen puolesta tänään : (