Suomalaisten naisten tapa kantaa pitkää tukkaa...
ohuet suorat roikkuvat hiukset, latvat huonossa kunnossa, suorat, jakaus keskellä päätä ja tukka tiukalla ponnarilla. Sit ollaan ylpeitä kun on pitkä tukka (heh heh)
Kommentit (95)
Minkäs ihminen geeneilleen voi - kun hiirulaistukan saa, niin sen kanssa on elettävä?!
Itselläni oli nuorempana pitkä tukka, kun oli paksu ja taipuisa - kyllä kelpasi! Nyt keski-ikäisenä sitten äitini puolen kaljugeenit alkoivat vaikuttaa ja tukka on harventunut ainakin puolella!
Minkäs teet? Haluaisin pitää hiukseni pitkinä, kun ovat kivasti kiharat, mutta ohut liuru päätämyötäilevä haitula ei todella imartele kasvonpiirteitäni.
Onneksi olen löytänyt itselleni sopivan geometrisen lyhyen mallin, joka ryhdittää hiukseni hieman tukevamman oloiseksi, sekä sopii sekä kasvoihini että tyyliini muutenkin.
Tuntuu todella ontolta lueskella naisten halventavia ja alentuvia kommentteja toisten naisten hiuksista samalla omaa erinomaisuutta korostaen.
Ainakin minä haluasin ajatella olevani ihan viehättävän ja naisellisen näköinen lyhyissä ja ohuehkoissa hiuksissani - vai haluatteko riistää tämän mielikuvan minulta?
juuri siksi, että ne saa niin helposti irti niskasta ja pois silmiltä yhdellä ponnarilla. Enkä minä yleensä kanna niitä mitenkään erityisen ylpeinä, korkeintaan silloin, kun ovat auki ja olen maassa, jossa blondeja on vähemmän.
ohuet suorat roikkuvat hiukset
Yritän tässä keksiä, mitä muuta hiukset voisivat tehdä kuin roikkua. Toki irokeesin voisi vääntää, mutta se taas voisi pipokeleillä olla vähän epäkäytännöllinen. :D
lyhyet vaatii laittoa? Mulla on ollu siilistä pitkiin ja arkiaamuina menee max.2min hiusten laittoon.
Jonnekkin jos lähtee niin vähän kauemmin mutta noin muuten ei mene kauaa.
Mömmöt päähän, möyhintää, siistiminen ja valmista.
itse kiristän nutturaa sitä tiukemmalle mitä enemmän tulee ikää.
Mulla oli ennen sellainen perus suomalainen pitkä tukka, puhdas ja hyvin värjätty kuitenkin. Koskaan en muista kenenkään miespuolisen tukkaani kommentoineen. Sen jälkeen kun leikkasin hieman massasta poikkeavan lyhyen poikatukan olen useampaan otteeseen kuullut miehiltä että mulla on hyvännäköinen tukka. Että näinkin voi olla.
Eikä se hyvin leikatun lyhyen tukan laitto vie viittä minuuttia kauempaa. Erona pitkään on se että sitä ei ole pakko laittaa juurikaan ollenkaan jos sille päälle sattuu. Eli mun mielestä lyhyen tukan etuna on se että on pakko laittaa, näyttää siis joka päivä paremmalta kun ne pitkän tukan hätäponnarit. Kohentaa kummasti kotiäidin arkiolemusta kun on pakko vähän jotain tehdä itselleen. Taino, kyllähän noita välillä näkee poikatukkia joita ei ole laitettu, se kyllä vielä pahempi kun laittamaton ohut pitkä tukka...
Ootteko varmoja ettei miehet tykkää lyhyestä tukasta..?
Kukaan ei varmaan täällä vakavissaan yritä sanoa, että "naiset" tykkäävät siitä tai tästä, mutta jatkuvasti täällä totena kerrotaan, miten "miehet" tykkäävät siitä ja tästä. Ärsyttää.
ei mua ainakaan haittaa vaikka muilla olis minkälaisia "hiirenhäntiä" tahansa. Itselläni on aika pitkät ja luonnonkiharat,keskiruskeat hiukset, näyttää tuuheilta kiharan takia. Nyt aikuisella iällä oon alkanut olla tykätä hiuksistani, nuorena aina toivoin samanlaista suoraa tukkaa kuin kavereilla.
Pitkä tukkani oli karsea lieru, jota ei voinut pitää auki. Leikkasin sitten muutama vuosi sitten lyhen tukan, en kuitenkaan kananpersettä. Mieheni innostui lyhyestä tukastani valtavasti, kehuu sitä paremmaksi kuin pitkää tukkaani. Lyhyt tukka saa kasvonpiirteeni näyttämään jotenkin selkeämmiltä ja kaulani pidemmältä.
Jopa anoppi innostui sanomaan, että olen hyvännäköinen ja naisellinen lyhyen tukkani kanssa...
Kampaajani väitti sen olevan nuorennusleikkaus. 5v sitten otetuissa kuvissa näytän 10v vanhemmalle, tyypilliselle 40v kotiäidille.... Ei siinä että siinä olisi mitään pahaa, itse en henkisesti koe olevani sinut sen oloasun kanssa...
Pitkän ja vallattoman pörrötukkani kanssa olen saanut enemmän huomiota kuin kukkeimpina nuoruusvuosina. Luulen että se ei ole hiuksista kiini, vaan siitä kuinka ihminen viihtyy hiuksissaan :)
kalalle. Sanoi mieheni. Joo, minulla on ollut pitkää, lyhyttä, puolipitkää, kerroksittain ja ilman kerroksia. Väriä, raitaa ja omalla värillä. Itse ainakin vaihtelen tyyliä. Nyt sattumoisin on hartioille asti oleva tasapitkä raidoilla ja otsahiuksilla.
Nyt tykkään että on kätevää kun on sen verran pitkät hiukset että saa ponnarille ruokaa laittaessa ja siivotessa. Minulla on piikkisuora hius, johon nuo kokeilemani kerroksittaiset mallit eivät todellakaan sovi. Hiukset ovat ohuet kyllä yksittäisinä mutta niitä on todella paljon.
On haasteellista kyllä löytää omalle hiukselle sopivia hiustyylejä kun kuitenkaan ei haluaisi jämähtää yhteen ja samaan vaan elää ajassa mukana.
Nuorempana kun olin juuri leikkauttanut tukkani lyhyeksi(hyvällä mieskampaajalla), pokasin samana iltana miehen. Tukka oli tosi kiva, jopa ystävättäreni mies kehui ja se oli paljon se!
Mitään muuta en inhoa kuin kanatukkaa kuten on sillä Tarjalla(en muista sukunimeä), sillä kansanedustajalla!!
Todella ruma! Ja vuosikaudet sillä on se pyrstötukka! Siitä sais ihmisen näköisen jos tukka olisi erilainen!
tukka. Olen vain niin kiintynyt siihen kun olen jo pienenä tukan kasvattanut, etten oikein osaa kuvitella muuta tukkamallia. Mulla on tosi ohut hiuslaatu, hiuksia sinänsä on ollut paljon mutta tukka on imetyksen myötä myös harventunut.
Varmaan voisi lyhyt tukka olla nätimpi mutta minä vain itse tykkään tukastani ja sen helppohoitoisuudesta, joten pidän tämän tukan vaikka se muita ärsyttäisi :)
hohhoijaaaa.............
Riippuu täysin hiuslaadusta ja kasvonpiirteistä mikä sopii kellekin.
Lyhyt/keskipitkä/pitkä -kaikki on yhtä kauniita kun kantaja on se oikea, täysin typerä keskustelu tällainen...Keskustelu mennyt siis hieman ohi ap:n aloituksen; ohuthiuksisia hiirenhäntiä on Suomi pullollaan, mutta mitäs siitä, ollaan mitä ollaan :)
Oikeasti on PALJON ihmisiä, jotka ei vain osaa tehdä tukalle mitään vaikka haluaisivatkin välillä..
Itsellä pitkä, paksu, vaalea ja erittäin taipuisa tukka, jonka laitan joka päivä eri lailla -ihan jo senkin takia ettei se ikinä suostu kahta päivää peräkkäin samalla tavoin tottelemaan :D
Ottakaahan muutkin hieman rennommin :)
Menen taas ihmisten ilmoille pörröisessä, suoristamattomassa ja värjäämättömässä pitkässä tukassa. Hiukset ovat nutturalla, ponnarilla tai roikkuvat auki. Arkisin en meikkaa myöskään.
En tosiaankaan tiedä, mitä kaikki miehet hiuksistani ajattelevat. Se on varmaa, etten muiden naisten mielipiteen takia muuta kampaajalle käytettyä rahamäärää tai muuta ulkonäköäni suuntaan, joka ei tunnu omalta. Luulisi lyhythiuksisten vain ilahtuvan, kun erottuu itse edukseen keskipääjakausten vuoksi.
Leikatkaa kunnon malli hiuksiin ja käyttäkää rohkeesti muotoilutuotteita, lakkaa, suoristus- ja lainerautoja!
Minä en käytä mitään muuta, kun shampoota+hoitoainetta ja hiustenkuivaajaa joskus. Annan hiusteni kuivua itsekseen ja olen saanut joka kerta kampaajalla kehuja, miten on terveet ja kiiltävät PITKÄT hiukset. En halua vahingoittaa hiuksiani kaiken maailman suoristusraudoilla. Ikinä en ole värjännyt hiuksiani, enkä värjää. Onneksi olen perinyt ihanat tummat ja paksut hiukset ;) Vaikka olisikin keskipääjakaus, niin ei näytä typerältä...
Mulla on ohuet hiukset ja luonnonkiharat :( vihaan luonnonkiharoitani ja kavin suoristuttamassa hiukseni...kuitenkin kun ovat niin ohuet niin en tieda mita niille tekisi :S pelkaan etta kampaaja pilaa ne ja naytan kaljulta. kayn kylla tasaisin valiajoin leikkauttamassa huonot hiukset pois.
Tosin...voisin tanaan kayda kampaajalla ja sanoa et tee jotain kivaa!!!! kunhan ei kauhean lyhyet ja sellainen et ois helppo pitaa kuosissa. ja jos ei muuta niin sen jalkeen peruukki ostoksille :D hih!
eikä melkein tälläiset hiukset ;) Pidemmät vain. Aika kaukana hiirenhännästä. Ja oma värikin on tuollainen kaunis tumma.
http://c4.ac-images.myspacecdn.com/images02/140/l_6ff312d3d9ad4b1e8b7bd…
Ehkä vähän itsekästä, kun aika pyörii lasten ja miehen ympärillä. Mieskin on rönsistynyt ulkoisesti. Laihtunut ja hiukset kasvaneet olkapäille asti.
Olemme täysin vauvamme lumoissa. Ulkomaailma ei anna mitään. Olemme kauniita toisillemme. Kauniita olemme edelleen. Hiukset ja vaatetus on jäänyt repsottamaan.
Sen ajan käyttää nykyään muutoin kuin kampaajalla tai vaateostoksilla. Olen sitä mieltä että uudet vaatteet ja kampaus tekevät rumista vähän vähemmän rumia ja kauniista (kuten mieheni ja minä) ihmisestä supermodelin.
Kun tulen vanhaksi ja rupsahdan niin menen oitis kampaajalle ja vaateostoksille :D
T: Luonnollisen kaunis peikkotukka
mulla on puolipitkä tukka joten en kaipaa siihen pidennyksiä :D tosin osaan sen laittaa siinä on kaunis leikkaus eikä roiku suorana lieruna pitkin päätä. Se meissä on erona...en myöskään harrasta ponnareita kuin jumpassa! ap
Oletpa sitten ihana, SINÄ olet sitten kaunis ja täydellinen. Anna kuule kaikkien kukkien kukkia vaan, keskity siihen omaan pieneen napaasi.
Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi, jos olen loukannut sinua pitkällä tukallani, jossa jakaus keskellä päätä.
Jos leikkaisin itselleni lyhyen tukan, näyttäisin tältä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pastori_Silli
Jakaukseni istuu keskellä päätä kuin täi tervassa, on kokeiltu kampaajan kanssa sen siirtoa sivummalle, mutta ryökäle ei ota siirtyäkseen.
Olen pitkällisen pohdiskelun jälkeen tullut siihen lopputulokseen, että ihmisten silmää eniten hivelevä malli on se nykyinen; tukka auki ja pitkänä.
Anteeksi