Suomalaisten naisten tapa kantaa pitkää tukkaa...
ohuet suorat roikkuvat hiukset, latvat huonossa kunnossa, suorat, jakaus keskellä päätä ja tukka tiukalla ponnarilla. Sit ollaan ylpeitä kun on pitkä tukka (heh heh)
Kommentit (95)
Ja se on vielä joku ihme muoti nykyään.
Mutta en yleistäisi ap:n väittämää.
Olen joskus oikein miettinyt että millainen lyhyt kampaus sopisi sille liehuhäntähiirelle ja todennut että ei se lyhyt tukka siltikään pukisi.
paksu, pitkä, vaalea, kerrostettu tukka. Ja kyllä, pidän ponnarilla, tai letillä. Olen äiti ja käytännöllisyyssyistä pidän hiukset aina kiinni.
Keskijakaus näyttää hyvältä ja on nyt muotia! Vaikka milloinpa klassisen kauniit pitkät hiukset menisi muodista, ei ikinä.
Yhtään kaksihaaraista ei multa löydy.
Ja kyllä, olen tosi ylpeä hiuksistani, joita kampaajat kehuvat joka kerta.
Lyhyt tukka, hmm... sopii miehille.
kun pitää päteä sillä tykkääkö miehet vai ei! Mulla on mun hiukset sellaiset kun on koska mä niin haluan. ON muuten tummat, pitkät, paksut luonnokiharat. Ja niissä riittä työtä, luonnonkiharat on harvoilla hyvännäköset itsestään.
kun pitää päteä sillä tykkääkö miehet vai ei!
"Mutku miehet piipitipiip..." xD
että en mene enää kampaajalle. Antaa kasvaa vaan, ponnaria olen 7 vuotta pitänyt ja pidän vastakin. Se on hyvä. Välillä olen käynyt kampaajalla ja pidän pari päivää tukkaa auki. Mutta taas vie ponnari voiton.
Nyt vaan välillä saksin latvoja, muuten antaa olla.
Enkä kyllä ole rehellisesti ollut kampaajiin ikinä tyytyväinen, säästyypä sekin pettymys.
paksu, pitkä, vaalea, kerrostettu tukka. Ja kyllä, pidän ponnarilla, tai letillä. Olen äiti ja käytännöllisyyssyistä pidän hiukset aina kiinni.
Keskijakaus näyttää hyvältä ja on nyt muotia! Vaikka milloinpa klassisen kauniit pitkät hiukset menisi muodista, ei ikinä.
Yhtään kaksihaaraista ei multa löydy.
Ja kyllä, olen tosi ylpeä hiuksistani, joita kampaajat kehuvat joka kerta.
Lyhyt tukka, hmm... sopii miehille.
BTW: kampaajien homma on kehua, tuskin saavat asiakkaan palaaman jos kauhistelevat hiusten kuntoa..
Ne linkit:
http://4.bp.blogspot.com/_lKe2XK1kSnY/TCqkBDBnbEI/AAAAAAAAB-o/HgQPxy8wC…
http://hairstyleschat.com/tag/keira-knightley
http://aviscogitations.files.wordpress.com/2009/11/rihanna.jpg
http://static.iltalehti.fi/viihde/pirjojuttu2109LR_vi.jpg
Piitu Uski myös näyttää paremmalta lyhyillä hiuksilla.
Varsinkin vanhemmilla naisilla pitkät hiukset vain vanhentavat enemmän. Ne saavat kasvot roikkumaan.
siis koska suurin osa kuvista olleista naisista on kaunottaria, ja ammattilaisen meikkaamia. Sama se minkälaisen tukan vaikkapa sille ruskeatukkaiselle iskee, kun naama on noin kaunis :)
Isketäänpäs sitten lyhyt poikatukka tavikselle. Ei näytä miltään.
Itse tässä juuri eräässä paikkakuntamme mammakerhossa katselin n. 35-vuotiasta hyvin tavallisen näköistä, meikkaamatonta äiti-ihmistä. Hänellä oli pitkät hiukset, ulottuivat miltei vyötärölle, ei mitkään erityisen paksut eivätkä kummoisen väriset, olivat auki, varmaan oli ollut yön letillä, sen verran oli kiharaa tukassaan.
Ja tämä tukka kiinnitti huomion (positiivisesti) ja ajattelin itsekseni, että onneksi hän on pitänyt pitkän tukkansa. Se teki hänestä erottuvan ja oli parasta hänessä, muuten kun oli niin vaatimattoman näköinen.
Sama nainen lyhyessä tukassa ei olisi säväyttänyt mitenkään.
pääasiassa kiinni, en kuitenkaan aina ponnarilla vaan sellaisilla isoilla "hauenleuoilla" ja kiva se on niinkin. Kuitenkin nyt olen lähdössä pippaloimaan ja olisi kiav laittaa hiukset auki, mutta miten. Mulle ei sovi tukka joka vaan roikkuu kaksin puolin päätä.
Lyhyetkin sopii, mutta pitkät vielä paremmin.
Ja minä ainakin olen ihan tavis ja minulle käy lyhyet hiukset paljon paremmin kuin pitkät.
Ja jos et ole nähnyt jotain naista lyhyissä hiuksissa et voi tietää mille hän niin näyttää.
(naisen logiikkaa taas vaihteeksi)
leikkaamaan lyhyeksi tukkansa. Sellaiset rikotut lyhyet mallit ovat täällä suosiossa, kun taas länsinaapurissa suositaan pitkää enkelimäistä tukkaa.
Itse tykkään, että nainen on kauneimmillaan, kun on pitkä kiiltävä ja hyvinvoiva tukka. Vielä kun on kauniisti värjätty niin täydellistä.
Sellaiset rikotut lyhyet mallit ovat täällä suosiossa
Sopii aika harvalle. Samoin se pelkkä perus-polkka on melkoisen tylsä monella, ellei siinä ole erittäin hyvää väriä tai muuta efektiä.
Itselläni on nyt latvoista rikottu polkka, kolmiomalliin leikattu otsis ja värinä kiiltävä musta.
Toki on kiva että joku jaksaa nähdä vaivaa hiusten eteen, laittaa niitä joka aamu tunnin ajan jne, mutta onneksi mun ei ole pakko! Mä pidän pitkiä hiuksia, koska ne on niin kätevät, helpot ja edulliseti. Ei ole järkeä käydä kuukauden välein antamassa 90e kampaajalle, sille rahalle kun on muutakin käyttöä! ...
.... Mulle on ihan sama, millainen hiustyyli on muotia, olen tyytyväinen tukkaani näin. Ei kannattais sinunkaan ap liikaa huolehtia muiden huonoista hiuksista, eiks se vaan ole hyvä että tyylittömiä löytyy niin sä erotut entistä paremmin eduksesi?
Sanasta sanaan samaa mieltä, paitsi että leikkaan itse oman tukan, niin ei mene kampaajalle (=hukkaan) sekään raha. Nih. Ja olen tyytyväinen hiuksiini.
Olen kärsinyt siitä ihan hirveästi kunnes keksin käyttää suoristusrautaa. Nyt se on leikattu kerrostetusti ja suoristan sen aina pesun jälkeen ja pysyy hyvännäköisenä.
Oikeasti ohut tukka on kauniimpi kuin karsea luonnonkihara joka puolelle sojottava pöheikkö. Suoristusrauta tosin muuttaa tilanteen edukseni.
Ymmärrän hyvin sen ponnarihomman koska hiustenlaitto vie aikaa. Ja lyhyemmän mallin pitäminen vasta sitä laittamista vaatiikin.
Kokeile sinäkin joskus niin saatat yllättyä minkälainen miestenmies siitä sinunkin kullastasi puhkeaa. Panosta siis omaan naisellisuuteesi-> käytös, kauneus, uskollisuus. Tupakka, viina, kiroilu pois.
Toki on kiva että joku jaksaa nähdä vaivaa hiusten eteen, laittaa niitä joka aamu tunnin ajan jne, mutta onneksi mun ei ole pakko! Mä pidän pitkiä hiuksia, koska ne on niin kätevät, helpot ja edulliseti. Ei ole järkeä käydä kuukauden välein antamassa 90e kampaajalle, sille rahalle kun on muutakin käyttöä! ...
.... Mulle on ihan sama, millainen hiustyyli on muotia, olen tyytyväinen tukkaani näin. Ei kannattais sinunkaan ap liikaa huolehtia muiden huonoista hiuksista, eiks se vaan ole hyvä että tyylittömiä löytyy niin sä erotut entistä paremmin eduksesi?Sanasta sanaan samaa mieltä, paitsi että leikkaan itse oman tukan, niin ei mene kampaajalle (=hukkaan) sekään raha. Nih. Ja olen tyytyväinen hiuksiini.
En käsitä, miksi jotkut on niin äärimmäisen vaivautuneita TOISTEN hiuksista.
Mun hiusten hoitaminen on näin yksinkertaista: pesen shampoolla (Ole hyvä), käytän hoitoainetta (Sante) tai omenaviinietikkaa, kampaan, joskus föönaan. En ole mitenkään superhyvä laittamaan kampauksia, joten mun vakiomallit on Mymmeli-tyylinen sykerö pään päällä tai sitten alempana, joku lettikampaus tai ponnari joko pään takana tai sivulla. Mä en käsitä, miksi ihmeessä mun pitäis vaivautua suoristusrautojen tai muotoilutuotteiden takia (joita inhoan, koska ne haisevat, hajuttomatkin, ja niistä tulee inhan tuntuiset hiukset), jos itse olen tyytyväinen?
Mä myös leikkaan hiukseni itse.
ihmettelee usein miksi naiset eivät näe vaivaa tukkansa eteen oli sit pitkä tai lyhyt tukka. Mutta kysy keltä tahansa kampaajalta niin suosittelee ohueen tukkaan lyhyempää kerrostettua mallia.
eihän sitä nää kun mieheni (itsekkään en sitä katsele) siellä se housussa muotoiltuna tai kaljuna on
Miksei miestä saisi miellyttää? Kokeile sinäkin joskus niin saatat yllättyä minkälainen miestenmies siitä sinunkin kullastasi puhkeaa. Panosta siis omaan naisellisuuteesi-> käytös, kauneus, uskollisuus. Tupakka, viina, kiroilu pois.
kaikki miehet eivät tykkää samanlaisista naisista.
Toki on kiva että joku jaksaa nähdä vaivaa hiusten eteen, laittaa niitä joka aamu tunnin ajan jne, mutta onneksi mun ei ole pakko!
Mä pidän pitkiä hiuksia, koska ne on niin kätevät, helpot ja edulliseti. Ei ole järkeä käydä kuukauden välein antamassa 90e kampaajalle, sille rahalle kun on muutakin käyttöä! 3x vuodessa riittää kun käy ottamassa vaaleaan tukkaan vaaleita raitoja ja muutaman sentin latvojen leikkauksen.
Mulla on pitkä, taipuisa vaalea tukka, eli ohutta hiusta on paljon, suht paksu letti siis. En tykkää ollenkaan että hiukset on silmillä tai tiellä kun on vaikkapa töissä, joten ainakin etuhiukset on AINA kiinni. Ja ponnarikin on minusta ihan hyvän näköinen. Mulle on ihan sama, millainen hiustyyli on muotia, olen tyytyväinen tukkaani näin.
Ei kannattais sinunkaan ap liikaa huolehtia muiden huonoista hiuksista, eiks se vaan ole hyvä että tyylittömiä löytyy niin sä erotut entistä paremmin eduksesi?