syitä miksi ostaa/olla ostamatta maissinaksuja
Ollaan mietitty, ostaako niitä vai ei vauvalle. Kertoisitteko, miksi itse ostatte tai ette osta?
Kommentit (117)
"Eräät luomumammat niin vannovat tuon napostelun nimeen kun lapsille ei anneta ollenkaan lusikkaruokaa vaan pelkkää sormiruokaa...tee niin tai näin aina väärin päin!"
En ole luomumamma enkä vastusta lusikkaruokaa. Lapseni vaan ei suostunut syömään lusikalla (yritimme kaksi kk, paino vaan laski).
Syömme siis pelkkää sormiruokaa nykyään, enkä ollenkaan sulata sitä, että joku kutsuu sitä naposteluksi!!! Hemmetti, siitä lapseni saa kaiken ravintonsa!
jatkan vielä, että maissinaksuja syömme ihan yhtä palon/vähän kuin muutkin, eli lapsemme ei napostele niitä ammatikseen eikä myöskään ruuakseen. Piste.
et lapset, jotka tottuu syömään tällasta mautonta höttöä on just niitä lapsia, joille ei isompana kelpaa mikään "outo" tai uusi ruoka.
saavat pkssa kehuja kun ovat lähes ainoita lapsia jotka syövät kaikkea mitä lautaselta löytyy. Eivät koskaan ole nirsoilleet ruoan kanssa. Mä taas veikkaan että ne joiden ruokavaliota vahditaan hysteerisesti ovat just niitä joille ei sit mikään uus enää uppoakaan :D mamma kun riittävästi rajoittaa niin lapsi oppii samoille tavoille! Maissista ei mitään haittaa ihan tavallista ruoka-ainetta on.
mun vauvan suurinta herkkua oli syödä lautaselta itse tehtyjä vauvojen lihapullia, tomaattia, kurkkua, leipää ja niitä maissinaksuja! Nykyään syö mitä vaan ei ole naksut makuaistin kehittymistä haitanneet. Ei myöskään ole sairastunut tästä kamalan vaarallisesta hiilarista :D onneksi meidän kaikkien elämä ei ole niin mustavalkoista.
Sulla ei taida edelleenkään olla antaa mulle faktaa tästä?
Faktaa tärkkelyksestä on netti pullollaan, senkus googlaat. Miksi nostattaa vauvan verensokeria tärkkelyksellä ja miksi opettaa naposteluun? Siinä sulle tärkeimmät asiat pohdittavaksi.
syö välipalaksi maissinaksuja muun ruoan ohella :D ja se tärkkelys ei ole mitenkään vaarallista jos normaalisti sitä syö! Täällä taas joku karppaaja jolal ei kaikki muumit laaksossa!
Miksi nostattaa vauvan verensokeria tärkkelyksellä ja miksi opettaa naposteluun? Siinä sulle tärkeimmät asiat pohdittavaksi.
Edelleen, kukin tekee miten tahtoo, mutta mä en maissinaksuihin lastani opeta. :)
että ulkomaalaisissa hedelmissäkin liikaa hiilareita vain kotimaista omenaa kannattaa syödä. Aika yksipuoleiseksi alkaa ruokavalio muuttua :/
Sulla ei taida edelleenkään olla antaa mulle faktaa tästä?
Faktaa tärkkelyksestä on netti pullollaan, senkus googlaat. Miksi nostattaa vauvan verensokeria tärkkelyksellä ja miksi opettaa naposteluun? Siinä sulle tärkeimmät asiat pohdittavaksi.
Niin, miksi ja miksi. Miksi tehdään lapsia jos kuitenkin menee hermo niiden kitinään joskus. No siksi, kun elämä on. Valtaosa meistä ei pysty elämään sataprosenttisen säännösteltyä elämää, eikä sitä kyllä haluakaan :)
perunaa ja maissia sekä riisiä joten älkää te karppihöperöt jauhako! Jos lapsi syö muutaman naksun silloin tällöin on ihan turhaa tulla tänne jauhamaan hiilarin ja maissitärkkelyksen vaarallisuudesta :D alkaa mennä liian pitkälle tämä hysterisointi ruoasta.
joten ei mitään napostelua. Niin ja jos joku pölhä ei tajua niin söi toki samalla muutakin :D
http://www.terveyshymy.fi/terveysuutiset/maissin-hyvat-ja-huonot-puolet
Silloin tällöin syötynä eihän siihen kuole, mutta kyllä maissi altistaa ylipainole ja diabetekselle, ihan niinkuin muutkin nopeat hiilarit.
Sokeri, peruna, valkaistu vilja ja riisi, pasta ym.
Kohtuus kaikessa, ja yhdessä naksussa on niin vähän tavaraa, että eihän se paina mitään, kiukkuisen mukulan verensokerin saa hetkessä pilviin ja taas jaksaa mennä :)
Valtaosa meistä ei pysty elämään sataprosenttisen säännösteltyä elämää, eikä sitä kyllä haluakaan :)
Kyllä se näkyy tuolla jokapäiväisessä elämässä, että valtaosa ei halua säännöstellä mitään. Tästä hyvänä esimerkkinä mm. tupakoivat äidit, lihavat lapset mäkkärijonoissa, humalaiset odottajat jne.
Toisille se oma lapsi ja sen hyvinvointi on vaan tärkeämpää kuin mikään. Sorry.
perunaa ja maissia sekä riisiä joten älkää te karppihöperöt jauhako! Jos lapsi syö muutaman naksun silloin tällöin on ihan turhaa tulla tänne jauhamaan hiilarin ja maissitärkkelyksen vaarallisuudesta :D alkaa mennä liian pitkälle tämä hysterisointi ruoasta.
Tässä vaan on esitetty sekin kanta, ettei omalle lapselleen tahdo niitä naksuja syöttää ja sille perustelut ja tämä tuntuu kovasti kuumentavan tunteita niissä, jotka mielellään lapsensa naksulla hiljentää.
kun usein vauva söi niitä muun sormiruoan ohessa. Mitä enemmän makuja sen parempi ja kyllähän se maissi maistuu :) Mä en jaksa tajuta että toisten elämä on niin säännösteltyä ettei voi esim maissia antaa lapselle. Mitä makuja se lapsi oppii jos aina vaan tarvii kaiken olla superhyperterveellistä että sitä voi syödä? Ette kai sit anna perunaa, bataattia, riisiäkään? Entä kaurapuuro? Kyllä elämästä saa hankalaa jos kaikkea tarvii kyseenalaistaa moneen kertaan ja säännöstellä!By the way mun lapset napostelivat vauvoina ja nykyään ei kumpikaan enää mitään napostele. Säännölliset syömiset aloitettiin ihan pienestä :D
niin yksinkertaista se joskus voi olla!
tästäkin saadaan täällä aikaan hirveä asia. Olisi kiva tietää vaivaavatko esim. espanjalais- tai vaikka meksikolaisäivit tällaisella päätään yhtään. Luulen, että tällainen järkyttävä panikointi joka helevetin asiasta on pohjoismaalainen ilmiö.
Kyllä on elämä pilalla jos naksun syö! NOT.
Tässä vaan on esitetty sekin kanta, ettei omalle lapselleen tahdo niitä naksuja syöttää ja sille perustelut ja tämä tuntuu kovasti kuumentavan tunteita niissä, jotka mielellään lapsensa naksulla hiljentää.
ei löytynyt yhtään osumaa! Kauheeta sitä vaarallista hiilaria myydään kauppojen Piltti-osastollakin!REEEPPPSSSS