syitä miksi ostaa/olla ostamatta maissinaksuja
Ollaan mietitty, ostaako niitä vai ei vauvalle. Kertoisitteko, miksi itse ostatte tai ette osta?
Kommentit (117)
Jäi myös vaivaamaan tuo "kiukkuinen lapsi huutakoon hetken jos huudatuttaa".
Kyllä mä ainakin mieluummin annoin yhden maissinaksun ihmeteltäväksi bussissa mieluummin kuin huudattaisin lasta muiden matkustajien kiusaksi. Muutenkin kyllä lohdutan kiukkuavaa lasta.
Käsittääkseni maissinaksuja pidetään pahana, koska ne ovat ns. "napostelukulttuurin" ensimmäinen askel ts. lapsi oppii napostelemaan. Eli siis huonno homma hampaille.
Meillä aika huoletta annettu lapsellekin milloin mitäkin. Elämässä on niin paljon vakavaakin huolehdittavaa.
Kiukkuinen lapsi huutakoon hetken jos huudatuttaa.
Tossa joku totesi et leipä on parempi, oliskin parempi jos ei olis esim. allergioita ;) Ja eihän sitä kukaan ole ehdottanut ainoaksi sormiruoaksi, osaatte kyllä lukea kirjoituksia aika hyvin... Siis ensimmäisiä kokeiluja ja lapsen iloa on kiva huomata, kun on erilaista maisteltavaa, kurkkua, porkkanaa, maissinaksua. Se löytämisen ilo, ettei kaikki ole samanlaista suussa on ihanaa.
mutta enpä tosiaan ole kuullut että olis jotain vaarallista hiilaria siinä :D heh meillä vauvalle annettiin ihan kaikenlaista vauvalle sopivaa ravintoa kuten maissia, vihanneksi, perunaa, porkkanaa, parsaa, riisiä, bataattia. Tykkään että mitä monipuolisempia makuja sen parempi. Ei mitään haittaa noista!
kun lapsille ei anneta ollenkaan lusikkaruokaa vaan pelkkää sormiruokaa...tee niin tai näin aina väärin päin!
miten te voitte kutsua niitä "herkuksi"???? Oottekste maistanu niitä??
t. nr 34
että sitä eräät viitsivät lapselle antaa? ette kai sit anna ollenkaan perunaa, bataattia, riisiä? Lapsi saa vaan porkkanaa, kurkkua tai marjoja? Entä banaania sehän ei myöskään ole niin terveellistä vaikka ei epäterveellistäkään? Millaista muuten on ruoka mikä ei ole epäterveellistä eikä terveellistä? :D
kun lapsille ei anneta ollenkaan lusikkaruokaa vaan pelkkää sormiruokaa...tee niin tai näin aina väärin päin!
Maissinaksut ei liity mitenkään olennaisesti sormiruokailuun eikä sormiruokailu ole mitään "napostelua" vaan ihan oikeaa syömistä!
T: äiti jonka lapsi ei suostunut syömään lusikkaruokia
oli heille vauvaiässä suurta herkkua? Eivät osanneet silloin mulle kertoa miksi tykkäsivät mutta meillä vielä tuo 8veekin napostelee niitä vauvan pussista :D sanoo niiden maistuvan hyvälle ja tuntuvan mukavalta suussa...hän on ihan normaaliksi todettu lapsi kuitenkin!
miten te voitte kutsua niitä "herkuksi"???? Oottekste maistanu niitä??
t. nr 34
Tunnustan, yleensä aina kun annan naksun lapselle, otan itselleni ainakin pari. Senpä takia meilläkään ei yksi pussi riitä kovin pitkälle ;)
mutta esim leivän puputtaminen on?
pois sulkien nyt isoveljen legot :D
Riippuuko jotenkin ruoka-aineesta onko se sitä vai ei?
mutta esim leivän puputtaminen on?
Sinä siis puhut niistä "sormiruokailijoista", jotka syö purkkiruokia, mutta treenaavat lisäksi sormiruuilla? Kun on olemassa myös tosiaan niitä lapsia, jotka syö KAIKEN sormillaan ja silloin heidän menu sisältää paljon muutakin kuin maissinaksuja ja leipää :)
Vai että maissinaksuissa ei ole vaarallista hiilaria.. :D
Kaikki on suhteellista ja toiset on ravintoasioiden ja muidenkin terveys- ja turvallisuusasioiden kanssa valveutuneempia kuin toiset.
Mulle on ihan sama mitä te pikku pilteillenne syötätte, mutta itse en koe tarpeelliseksi antaa vauvalle sellaista naposteltavaa, joka on niin "terveellistä" ettei sitä edes vauvanruokaosastolla voida myydä.
Minä annan lapselleni mieluiten puhdasta ja mahdollisimman vähän käsiteltyä ruokaa. Tehkää te muut niinkuin haluatte. :)
ne ovat siltä kannalta, että ovat ravitsemullisesti köyhiä (tai miten tuon nyt paremmin ilmaisisi..). Siis tavallaan turhia tuotteita.
koska lapsi tykkäsi niistä. Terveellisyys... ei pahin, muttei varsinaisesti hyväkään. Eli kohtuudella minusta :)
Sulla ei taida edelleenkään olla antaa mulle faktaa tästä?
"Eräät luomumammat niin vannovat tuon napostelun nimeen kun lapsille ei anneta ollenkaan lusikkaruokaa vaan pelkkää sormiruokaa...tee niin tai näin aina väärin päin!"
En ole luomumamma enkä vastusta lusikkaruokaa. Lapseni vaan ei suostunut syömään lusikalla (yritimme kaksi kk, paino vaan laski).
Syömme siis pelkkää sormiruokaa nykyään, enkä ollenkaan sulata sitä, että joku kutsuu sitä naposteluksi!!! Hemmetti, siitä lapseni saa kaiken ravintonsa!
sen enempää kuin esim perunassakaan.Vaarallista hiilaria? Kuoleeko siihen miten nopeasti :D?
et lapset, jotka tottuu syömään tällasta mautonta höttöä on just niitä lapsia, joille ei isompana kelpaa mikään "outo" tai uusi ruoka.