Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alan vakavasti harkita koirani piikille viemistä.

Vierailija
30.09.2010 |

Meillä on 3.vuoden ikäinen kultainennoutaja. Todella viisas koira, koulutettu niin hyvin että kulkee kuin ajatus. Lapsirakas ja miellyttämishaluinen koira. Voisin kehua ja mainostaa koiraa vaikka kuinka, mutta siinnä on yksi aika suuri vika; Se tulee ihan sairaan kalliiksi.

Koiralla on krooninen korvatulehdis, joten saamme lääkitä sen korvia jatkuvasti. Joka kuukausi saamme käydä eläinlääkärillä, joko korvien, silmien tai jonkin muun asian takia.

Koirien lääkkeet ja antibiootit on ihan helvetin kalliita. Mua vituttaa joka kerta kun käyn hakemassa koiralle korvatippoja se että ihmisen korvatipat maksaa 5-15€ ja koiran 30€. En tajua.

Meidän koiran iho alkaa oireilemaan marketin halparuuasta joten käytämme eläinkaupan laadukkaampaa ruokaa joka maksaa n. 70€ /kk

Tässä kuussa pelkästään eläinlääkäriin ja lääkkeisiin on mennyt 200€ ja pitäisi taas viedä koira sinne uudestaan.

Vaikka on kuinka rakas koira, mun on pakko alkaa miettimään mitä tässä oikein tekee kun yksinkertaisesti alkaa loppumaan rahat tuon koiran sairasteluiden takia. Eipä tuollaista koiraa voi oikein myydäkään :/

Laskin tuossa yksipäivä että tämän 3 vuoden aikana koiraan on mennyt rahaa n. 6000-7000€

Tokihan se oli jo alkuunkin tiedossa että koiraan menee rahaa, mutta nyt koiran omistajana vasta konkretisoituu tuo koiran sairastamisen hinta. :/

En osaa päättää mitä tässä tekisi tuon kanssa.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille. Tässä oli ihan hyviä vinkkeja ja neuvoja.

Tuo ruoka mitä annetaan, on ihan kasvattajan suosittelema ja oon ihan kuvitellut että se olisi parasta mitä koiralle voi antaa. Kasvattaja lisäksi sanoi tuossa ruuassa olisi oikeat vitamiinit ja rasvat joten ei tarvitsisi lisätä.

Mutta tuo raakaruoka on mulle uusi ja tuntematon juttu. Oon joskus törmännyt näihin raakaruoka keskusteluihin netissä mutten ole ymmärtänyt mitä se on ja mistä sitä saa? Siinnähän tosiaan olisi ainakin se hyvä puoli että mahdolliset ruoka-allergiat voisi sulkea pois.

Meidän koiran iho alkoi oireilemaan tämän kuun alussa. Käytin sitä eläinlääkärissä ja mua alkoi vain ketuttamaan koko lääkäri. Tuumasi että SAATTAA olla että johtuu jostain öttiäisistä vaikkei se sellaisia löytänytkään, tai sitten voi olla jonkin sienenaiheuttama tai sitten allergista. Joka tapauksessa iho on tulehtunut... plaaplaa... Tuli olo ettei se edes yrittänyt ottaa selvää.

Lopputulos oli se että koira sai 2 loishäätökuuria (varalta), sienikuurin kun tassuissa oli hiivatulehdus, antibiootit, kortisoni voidetta, desifioivaa shampoota ja matokuurin. Lääkäri maksu oli 50€ ja lääkkeet 170€

Tuon lääkepommituksen jälkeen näytti hetken että iho olisi parempi, ja kutina loppui, mutta nyt huomasin että iho hilseilee taas. (Viimeksi oli myös ihan ruvella ja karva lähti) Nyt pitäisi mennä uudestaan käyttämään tuota koiraa, ketuttaa vain ajatella että edellinen 220€ oli ihan turhaa hakuammuntaa ja saman summan saa laittaa uudestaan eikä mitään selviä. Mun asenne koko elukkatohtoria kohtaan on jo ihan pohjalla. Mutta pakkohan se on.

(Täällä ei ole kuin 1 eläinlääkäri, ja annan sille vielä mahdollisuuden, aikaisemmalla paikkakunnalla käytin yksityisellä todella hyvämaineisella lääkärillä..)

Kaiken lisäksi tänään katsoin että koiran silmä vuotaa ja rähmää.

Että sellaista kivaa tälläkertaa. Huomenna taas soitto eläinlääkäriin ja nyt aion pyytää niitä allergiatestejä.

Tottahan toki minä yritän saada tähän jotain järkeä ja löytää jonkin toisen vaihtoehdon kuin piikille vienti, mutta jos tähän ei tule mitään tolkkua niin en minä paljon muuta vaihtoehtoa löydä.

Niin ja niistä lapsista vielä, toivon tosiaan samaa. Niitä kun ei piikille voisi edes viedä!

;)

Kyllä meille tuo koira on tärkeä, mutta en silti laittaisi sitä samalle viivalle lapsien kanssa.

Ap

Vierailija
2/47 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kannattaisi eläinlääkäriä kokonaan vaihtaa, jos asenne on tuo, että varmuuden vuoksi lääkitään ja saattaa olla ja... Vaikkei paikkakunnallasi ole kuin tuo yksi, mutta ota selvää lähikuntien spesialisteista - yksittäinen käynti jonnekin kauemmas voi olla koirasi (ja lompakkosi) pelastus! Ihan oikeasti, hän ei suhtaudu koirasi vaivoihin vakavasti.

Kasvattajasi suosittelema ruoka (mikä merkki, muuten?) voi olla hyvää/parasta hänen koirilleen, mutta jos allergia iskee, niin sitten ruokavaliota on mietittävä uudelleen. Olen kuullut niin lukemattomia tapauksia, joissa ruoka on ollut juuri se oireita ylläpitävä syy, että löisin melkein satasen vetoa, että se on syypää tähänkin.

Barffauksesta voit lukea esim. täältä: http://www.murrenmurkina.com/index.php/tietoa-ruokinnasta/-barfin-perus…

ja itse koirasi ongelmasta voisit kirjoittaa (lukea) esim.

http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/palsta/forumdisplay.cgi?ohje=aih…

jossa pyörii paljon koiranomistajia, joilta voisit saada vinkkejä ja apua.

Ymmärrän että tilanteesi on kurja ja sua ahdistaa tuo rahan meno "turhaan", kun ei koira näytä siitä muuksi muuttuvan. Tätä myöten koko elukka voi alkaa ahdistaa, älä ihmettele sitäkään tunnetta. Sitä suuremmalla syyllä suosittelen nyt ottamaan ongelmaa niskasta kiinni ja näkemään hetken aikaa hulluna vaivaa sen selättämiseksi. Lue, kysy, kokeile ja tee päätöksiä vasta sitten.

Toivottavasti rakas koirasi tulee vielä priimakuntoon, jaksamista sulle äläkä koe syyllisyyttä. :)

T. nro 5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme ns. maalla. Emme todellakaan haluaisi jatkuvasti ulvovaa koiraa naapuriimme. Nyt naapurissamme on kesämökkiläisiä, jotka tuovat räksyttävän koiransa kolmeksi kuukaudeksi tuohon viereen. Opettajia ovat, mutta sielun sivistys puuttuu. Jos sama meno jatkuu ensi kesänä, niin poliisit tulevat paikalle.

Vierailija
4/47 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille. Tässä oli ihan hyviä vinkkeja ja neuvoja. Tuo ruoka mitä annetaan, on ihan kasvattajan suosittelema ja oon ihan kuvitellut että se olisi parasta mitä koiralle voi antaa. Kasvattaja lisäksi sanoi tuossa ruuassa olisi oikeat vitamiinit ja rasvat joten ei tarvitsisi lisätä. Mutta tuo raakaruoka on mulle uusi ja tuntematon juttu. Oon joskus törmännyt näihin raakaruoka keskusteluihin netissä mutten ole ymmärtänyt mitä se on ja mistä sitä saa? Siinnähän tosiaan olisi ainakin se hyvä puoli että mahdolliset ruoka-allergiat voisi sulkea pois. Meidän koiran iho alkoi oireilemaan tämän kuun alussa. Käytin sitä eläinlääkärissä ja mua alkoi vain ketuttamaan koko lääkäri. Tuumasi että SAATTAA olla että johtuu jostain öttiäisistä vaikkei se sellaisia löytänytkään, tai sitten voi olla jonkin sienenaiheuttama tai sitten allergista. Joka tapauksessa iho on tulehtunut... plaaplaa... Tuli olo ettei se edes yrittänyt ottaa selvää. Lopputulos oli se että koira sai 2 loishäätökuuria (varalta), sienikuurin kun tassuissa oli hiivatulehdus, antibiootit, kortisoni voidetta, desifioivaa shampoota ja matokuurin. Lääkäri maksu oli 50€ ja lääkkeet 170€ Tuon lääkepommituksen jälkeen näytti hetken että iho olisi parempi, ja kutina loppui, mutta nyt huomasin että iho hilseilee taas. (Viimeksi oli myös ihan ruvella ja karva lähti) Nyt pitäisi mennä uudestaan käyttämään tuota koiraa, ketuttaa vain ajatella että edellinen 220€ oli ihan turhaa hakuammuntaa ja saman summan saa laittaa uudestaan eikä mitään selviä. Mun asenne koko elukkatohtoria kohtaan on jo ihan pohjalla. Mutta pakkohan se on. (Täällä ei ole kuin 1 eläinlääkäri, ja annan sille vielä mahdollisuuden, aikaisemmalla paikkakunnalla käytin yksityisellä todella hyvämaineisella lääkärillä..) Kaiken lisäksi tänään katsoin että koiran silmä vuotaa ja rähmää. Että sellaista kivaa tälläkertaa. Huomenna taas soitto eläinlääkäriin ja nyt aion pyytää niitä allergiatestejä. Tottahan toki minä yritän saada tähän jotain järkeä ja löytää jonkin toisen vaihtoehdon kuin piikille vienti, mutta jos tähän ei tule mitään tolkkua niin en minä paljon muuta vaihtoehtoa löydä. Niin ja niistä lapsista vielä, toivon tosiaan samaa. Niitä kun ei piikille voisi edes viedä! ;) Kyllä meille tuo koira on tärkeä, mutta en silti laittaisi sitä samalle viivalle lapsien kanssa. Ap

Meillä on ainakin kaikki koirat oireilleet juuri silmillä, korvilla ja ulosteella "huonoa" ruokaa.

Kannatan tuota luonnonmukaista ruokavaliota. Esim. netistä saat paljon eri ehdotuksia ruokaohjeisiin. Neu:ta kannattaa kokeilla, sitä saa eläinliikkeistä(tietoa enemmän Googlella).

Vierailija
5/47 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähipiirissä moniallerginen koira, jolla juuri samanlaiset oireet kuin ap:n koiralla.

Pahiten allergiaa aiheuttaa eri viljaryhmät, mutta on erittäin paljon muitakin allergisoivia ruoka-aineita. Allergiatestaus siis ehdoton.

Ja vaihda eläinlääkäriä, jos vain mahdollista.

Äläkä vie korvatulehduksen vuoksi niitä lapsiasi piikille ;D

Vierailija
6/47 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sinulle hyvä käytännön neuvo.

Minulla oli cavalier, jolla oli krooninen korvatulehdus monta vuotta. Sille tehtiin jopa se korvien avanneleikkaus, mutta sekään ei parantanut tilannetta. Hoito tuli jumalattoman kalliiksi ja vei aikaa, joten todella tiedän, miltä sinusta tuntuu!

Päättelin lopulta itse, että taustalla täytyy olla ruoka-aineallergia. Laitoin koiran kana-riisi-auringonkukkaöljydieetille neljäksi viikoksi. Sinä aikana korvatulehdus loppui eka kertaa vuosiin. Lisäsin pikkuhiljaa ruoka-aineita (raejuustoa, piimää, kalkkunaa ym) ja testasin kutakin aika kaksi viikkoa kerrallaan. Jos oireet palasivat, palattiin "turvalliseen" ruokavalioon. Lopulta diagnosoin, että koirani oli allerginen ainakin vehnälle sekä naudan- ja sianlihalle.

Koira eli vielä kuusi täysin korvatulehduksetonta vuotta. Löysin lopulta myös sille sopivan allergiakuivamuonan, James Wellbeloved kalkkuna-riisi-ruoan, joka on säilöntäaineeton ja vehnätön. Myös toinen allerginen koirani on pysynyt tuolla ruoalla oireettomana, joten sitä kannattaa kokeilla. Harva koira on allerginen riisille ja kanalle tai kalkkunalle, joten kannattaa kokeilla!!!

Toivottavasti luet tämän, sillä korvatulehduskierteestä ON mahdollista päästä eroon lopullisesti, kun tulehdusten syy poistuu.

Vierailija
7/47 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole mitään stressaavaa tapahtunut/muutosta elämässä, jota nyt oireilee? Korvatulehdukseen voisi kokeilla myös ihan hopeavettä, ei tule kalliiksi, saa joko apteekista tai sitten voi tehdä itse. Kokemusta kuinka auttanut kierteeseen, johon jo kaikkia mahdollisia antibiootteja kokeiltu..

Vierailija
8/47 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei saisi antibioottikuuria, niin niissä tipoissa on varmaan antibioottia.

Koiranne on selvästi jollekin allerginen.

Itselläni oli samalla lailla oirehtiva koira. Löysin kuitenkin kuivamuonan jota koira sieti. Eläinkaupan kalliit ruuat ei käyneet, koska niissä on yleensä myrkkyjäämiä ja hormoneja. Tavaratalojen halvimmat ruuat ei myöskään käyneet. Meidän koiralle ei tullut oireita Hauhauchampionin kana-riisistä.

Totuus on, että jos koira kärsii jatkuvasi, niin pakkohan se on lopettaa.

Meidän koira oli loppuelämänsä oireeton, vaikka eläinlääkäri oli antanut sille jo lopetustuomion. Se sai kuitenkin monta hyvää lisä vuotta.

Koiran elämä kannattaa pitää mahdollisimman stressitömänä.

Me ei annettu enää rokotuksia vanhempana ollenkaan, koska tuli aina huonoon kuntoon rokotusten jälkeen.

Kupit ei saaneet olla muovia, jopa metallikupit aiheuttivat oireita. Lasiset ja keraamiset oli parhaimpia.

Vakuutusta ei koiralla ollut ja tosiaan tuli todella kalliiksi. Monta antibiottikuuria söi kunnes tajusin, että ne lisää oireita. Monet eläinlääkärit väittää ettei koirat voi olla allergisia antibiootille, mutta ihan kuin ihmisetkin ne voivat olla. Tällöin antibioottikuurin jälkeen oireet pahenee entisestään.

Vierailija
9/47 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin lämpimästi siirtymään ruokinnassa ainakin osittain luonnonmukaiseen ruokintaan.

Teollisissa ruuissa vitamiinit ja kaikki tärkeät ravintoaineet mitä koira tarvitsee, on lisättyjä. Toisekseen ruoka kuumennetaan joten kuinka paljon vitamiineja mahtaakaan säilyä. Ja mitenköhän koira mahtaa käyttää hyödyksi ei-luonnolliset vitamiinit?

Mielestäni teollisen ruuan syöttäminen on verrattavissa siihen että ihminen vetäisi saarioisen mikropitsoja elämänsä ja saisi sitten kaikki elimistölle välttämättömät aineet purkista. Jokainen tajuaa että että semmosilla eväillä ei kovin pitkälle pötkitä :)

B2-vitamiinin puutos aiheuttaa silmä, korva, huuli ja ihotulehduksia, joten ehkä pieni vitamiinilisä olisi paikallaan?

Netissä on paljon tietoa oikeanlaisesta ruokinnasta, ehkä kannattaisi hieman käyttää aikaa luonnonmukaisenruokinnan tutkimiseen ja muuttaa edes puoliksi koiranruokavaliota, niin luulen, ja olen lähes varma että eläinlääkärikulunne laskevat kuin lehmän häntä :D

Vierailija
10/47 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETTEI SUN LAPSET/TULEVAT LAPSET SAIRASTU JOS SUN AJATTELUMAAILMA ON TOLLANEN.

Vierailija
11/47 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani on aina ollut erittäin hermoheikko ja sen vatsa menee kuralle melkein joka asiasta. Niinpä löysiä kakkakasoja saattaa löytyä kotiin tullessa ympäri kämppää, ja olemme joutuneet koko ajan tekemään kotiin ihme viritelmiä (rullanneet mattoja töissäolon ajaksi, päällystäneet niitä muovilla yms.). Koira on jo 12-vuotias, ja tilanne näyttää vain pahenevan. Keinot alkavat olla lopussa ja jatkuva mattojen roudaaminen pesulaan alkaa jo ottaa aivoon. Ja jos matot ovat pois lattialta, on parketti pilalla. Ja juu: koira käy säännöllisesti ulkona lenkillä ja tarpeillaan, eli siitä ei ole kyse - maha saattaa yhtäkkiä mennä veteläksi vaikkapa siksi, että joku soittaa naapurissa ovikelloa, vaikka lenkistä olisi tunti aikaa.

Itsellä ei vain oikein etiikka ja moraali sallisi muuten terveen eläimen lopettamista. En oikeasti tiedä, mitä tehdä.

Vierailija
12/47 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koirallasi toistuvat tietyt tulehdukset (korvat, iho, silmät) aina uudelleen, oletko etsinyt kaiken saatavilla olevan tiedon miten niitä ehkäistäisiin? Mikä sinun koirallasi nämä laukaisee? Olisiko koiran kasvattajalla mitään poppaskonsteja joiden olisi tiennyt toimivan?

Eläinlääkärihän helposti lääkitsee vain oiretta, mutta ei välttämättä mieti mitä niiden taustalla on.

Vierailija
13/47 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit maksaa muutaman kympin kuukaudessa. Sillä meillä pysyi allergiat kurissa. Noihan on just tyypillisiä allergiaoireita.

Vierailija
14/47 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä olla jälkiviisas, mutta koiralle kannattaisi kyllä ottaa aina vakuutus pentuna. Huonossa lykyssä sitä makselee "turhaan" (kuten itse kahden hyvin terveen koirani kanssa olen tehnyt), mutta yksikin iso leikkaus esim. maksaa helposti monta sataa!

Mutta onko koiralle kokeiltu muuta ruokavaliota kuin nappulat? Tosi moni koira on allerginen ihan varastopunkille, jota on käsittääkseni sitten vähän kaikissa säkkiruoissa. Ennen mitään lopullista päätöstä, olisiko mahdollista kokeilla BARFfausta vaikka kuukauden, pari?

Voimia sinne, eihän koira lopetuksestakaan kärsi, mutta itse haluaisin tehdä ensin kaikkeni ennen sitä päätöstä.

Rapsutukset koiralle multa, vieraalta av-symppaajalta. :)

Vierailija
15/47 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä painitaan myös samaisen kysymyksen parissa. Meillä 6,5-vuotias käppänäpoika, joka ulisee yksinään, kovasti (asumme kerrostalossa). Mikään ei auta, ei lenkit, ei herkut yksin jäädessä, ei telkkari. Naapurilta tuli ystävällinen lappunen, jossa toivotaan muutosta asiaan. Omat keinot on loppu. Ei ole varaa palkata hoitajaa koiralle, ainoa toivoni on että joku vaikka tässä talossa ottaisi koiramme hoitoon siksi aikaa kun olemme töissä :( Meidänkin rakas hauvelimme on ihana ja ihan ok koulutettu, mutta nyt alkaa olla voimat loppu.

Sinulle ap, voithan laittaa ilmoituksen että annetaan koira uuteen kotiin. Minä en kehtaa ulisevaa koiraa antaa... Voimia joka tapauksessa päätöksen tekoon!

Vierailija
16/47 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai eläinlääkkeet maksaakin enemmän KUN NIIHIN EI TUU KELAN KORVAUSTA, DILLE

Vierailija
17/47 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rankkaa. Pitäähän tossa miettiä jo koiran elämänlaatuakin, jos on koko ajan sairas, niin ei varmaan sekään herkkua ole...

Eikö eläinlääkäri ota muuten mitään kantaa jatkuviin tulehduksiin kuin antaa vaan ab-kuuria?

Oletteko käyneet eri eläinlääkärillä?

Voisiko taustalla olla jtn allergioita, jos on kerran herkkä reagoimaan ruuallekin?

Meillä oli edellinen koira oikein urakkasairastaja, heti pentuna alkoi VTI:t ja tassutulehdukset ym. Iho oli todella herkkä ja eläinlääkäri määräsi vaan kortisonia vuodesta toiseen niin, että lihakset suli pois.

Vietiin sitten allergioihin erikoistuneelle eläinlääkärille(muistakseni Lohjalla,en muista nimeä)tehtiin kattavat allergiatestit ja todettiin että koira on allerginen melkein kaikille ruoka-aineille, peruna,kurkku ja peura linjalla veti sitten viimeiset vuodet ja infektioita oli huomattavasti vähemmän.

Vierailija
18/47 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin onnellinen, jos meidän koira olisi samassa tilanteessa....

t. 4v koiran omistaja, koiralla sairaus, jota ei voi parantaa, tänään menossa piikille :(

Vierailija
19/47 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa. Tosi surullinen tilanne, voimia tähän päivään ja tuleviinkin. :(

Vierailija
20/47 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saatte kanstaa vastakin eläinlääkärille kaikki senttinne. Tapu tapu.