Onko suhteella mielestänne tulevaisuutta, jos mies
vaatii isyystestin? Tilanteessa, jossa lyhyen seurustelun jälkeen vahinkoraskaus? Nainen ujo hissukka, ei muita miehiä todellakaan. Jos olisitte tuo nainen, ymmärtäisittekö miehen vaatimuksen vai loukkaantuisitteko?
Kommentit (13)
mies ei vielä tunne naista niin hyvin, että voisi olla aivan varma. Mun mielestä tuollaisessa tilanteessa isyystestin tekeminen olisi viisasta.
Joten miksi ei voisi olla tulevaisuutta? Naisella on mahdollisuus osoittaa miehelle, että on oikeasti luotettava..
Varsinkin jos testin tulos on täysin varma ja luotettava eikä nainen edes anna muita isehdokkaita.Miehenä olisin nolo!Mutta naisena tyytyväinen että olisin LUOTTAMUKSEN ARVOINEN!!
pitää minua lumppuna. Ei kukaan kunnon nainen ole usean miehen kanssa samoihin aikoihin.
Ja jos suhteella ei ole tulevaisuutta, miehen tarve vaatia testiä vain kasvaa - ja hänellä on sellainen oikeus myös saada.
Onko se ollut vakavaa tapailua vai jotain sellaista että on soiteltu silloin kun sattuu muistumaan mieleen ja koskaan ei ole sovittu jatkosta mitään. Jälkimmäisessä ei ehkä ole sovittu mitään siitä, onko tämä seurustelua vai pelkkä sänky juttu silloin, kun kumpikin sitä haluaa. Tällöin ymmärtäisin sen, että haluaa isyystestin, koska mies ei välttämättä edes kunnolla tunne naista.
JOs kyseessä on vakava seurustelu ja ollaan tuttavapiirissäkin esiinnytty "parina" ja tilanne on ollut se, että muista ei pitäisi olla kuvioissa, niin olisin loukkaantunut.
Mutta minä en olekaan tuo nainen, vaan sen verran enemmän elämää nähnyt, että tiedän useita tapauksia, joissa miestä on sahattu isyysasiassa silmään.
Eli ymmärtäisin, ettei mies voi vielä lyhyen seurustelun jälkeen tuntea naista niin hyvin, että voisi olla varma raskauden alkuperästä.
Mutta kyllä ennen mitään testejä olisi edessä vakavat keskustelut siitä, että kumpaa tulosta mies toivoo ja miksi ei koe voivansa luottaa.
Usein anisella ja miehellä voi olla ihan eri käsitys siitä, onko juttu "vakava seurustelua" vai pelkkä "vakipano" silloin kun siltä tuntuu. Harmittavan usein naiset luulevat seurustelevansa ja odottavat mieheltä ties mitä ja mies pitää naista vain satunnaisena seuralaisena.
se isyystesti kannattaa silti suorittaa, muuten tuo nilkki lipeää elatusmaksuista satavarmasti.
Mutta kyllä ennen mitään testejä olisi edessä vakavat keskustelut siitä, että kumpaa tulosta mies toivoo ja miksi ei koe voivansa luottaa.
Ei asiassa ole mitään keskusteltavaa, turhaan vaikeutetaan tilannetta.
Oikea vastaus olisi "Ok, ymmärrän, että et tunne minua vielä kauhean hyvin, mutta voin vakuuttaa, että testin tulos on 100% varma. Varataan aika, kulta."
Kuka haluaa lapsen sellaisen henkilön kanssa, jota ei tunne niin hyivn, että luottaisi häneen?
mutta minäkään en ole tuo nainen. Vaikea asettua erilaisen ihmisen asemaan. Luottaako tuo nainen sitten ihan kaikessa 100% miehen sanaan? Niin, että on valmis perustamaan koko elämänsä miehen lupauksen varaan?
Itse en lyhyen seurustelun jälkeen todellakaan olisi siihen valmis, enkä siis sellaista odottaisi mieheltäkään.
Ja tuo luottamus on ainakin minulle sellainen asia, joka ansaitaan. En minä lähtökohtaisesti luota jokaiseen tapaamaani ihmiseen, vaan luottamus syntyy pikkuhiljaa, ihmisen tekojen kautta. Itse näkisin tuossa hyvän mahdollisuuden naiselle osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen.
Lisäksi kyynikkona näkisin tuossa myös sen puolen, että koska lyhyista suhteista ei voi koskaan tietää, tuolla testillä mies saataisiin heti lapsen kirjoihin eikä mahdollisten ongelmien ilmitullessa mies voisi isyyttään kiistää tai piileskellä velvollisuuksistaan.
Miehellä ei ainakaan ole alkeellisintakaan luottamusta. Ehkä hän on tullut aikaisemmin petetyksi, ja luottamus on kadonnut ihmisiin. Voi siis myös kysyä, että jos ihminen on kadottanut uskon ihmisiin - onko tällaisesta ihmisestä parisuhteeseen?