Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh. MIksi hitossa te tyrkytätte Huutiksessa noutoa, jos ostaja EI asu..

Vierailija
29.09.2010 |

samassa kaupungissa?

Olen huomannut, että yleensä helsinkiläiset ovat näitä pässejä, jotka aina kysyvät; noudatko vai laitatko postitse..

Luulevatko stadilaiset todellakin, että joku joka asuu pääkaupunkiseudun ulkopuolella (eikä myöskään asu esim. Keravalla tai Kirkkonummella), lähtee hakemaan jotain parin euron rättiä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä jaksaa ihminen ärsyyntyä...

Vierailija
2/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ihan ystävällistä kysyä. Ei ikinä voi tietää toisen tilanteesta, missä päin on töissä tai muuten liikkuu. Nousitkohan tänään väärällä jalalla :) ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihmettelen todellakin sitä, että jos myyjä asuu esim. Helsingin keskustassa ja ostaja esim. Savossa tms. eli välimatkaa on ihan kiitettävästi, niin luulevatko nuo myyjät todellakin, että joku käy esim. Kuopiosta töissä Helsingissä?

Ja tämä on nimen omaan just pääkaupunkiseutulaisten tapa. Esim. jos myyjä asuu samassa kaupungissa (ja kohteessa on maininta nouto tai postitus), ei ole koskaan kysynyt, että tuletko noutamaan?

Vierailija
4/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ne pääkaupuinkilaiset osaa olla kohteliaampia kuin jöröttävät maalaisjurtit.

Ja tämä on nimen omaan just pääkaupunkiseutulaisten tapa. Esim. jos myyjä asuu samassa kaupungissa (ja kohteessa on maininta nouto tai postitus), ei ole koskaan kysynyt, että tuletko noutamaan?

Vierailija
5/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

= kysyn mahdollista noutoa, vaikka postitus näyttäisi olevan todennäköisempää.

En tosin asu Helsingin keskustassa eli 45 km sivussa ;)

Mutta on minulta noudettu pohjois-Suomestakin - on ollut sukulaisvierailua, jonkun veli on käynyt just meillä päin yms.

Eli olen sitten "tyhmä", kun kysyn noutomahdollisuutta, mutta näin minä aina teen.

Vierailija
6/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa kaupungissa kuin minä, mutta silti lähettää tuotteet mielummin kuin ostaja noutaisi.

Itse olen huutanut "vain nouto"-tuotteen 350km:n päästä kotoani, mutta pistäydyn samalla ystäväni luona..

Älä ap viitti suotta riehua turhasta. Jos myyjä kysymättä postittaisi tuotteen ja olisit juuri ollut lähdössä vaikka mummolaan ko. kaupunkiin.. sitten taas olis maailma pilalla?

Vierailija
7/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nyt kuulu ihan normaaleihin tapoihin kysyä? Mistä se myyjä voi tietää sinun elämäntilanteesi ja sukulaistesi asumiset, jotkut pyytää siskoa/äitiä/kaveria hakemaan niitä rättejä, säästää postikulut, jos se rätin hakija on vaikka tulossa sinne ties minne korpeen, niin tuo sitten samalla.

Ihan turhasta ärsyynnyt, fiksut myyjät kysyvät eivätkä oleta tietävänsä kaikkea.

Vierailija
8/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse myyjänä olen huomannut, että joskus jopa siellä esim. Savossa asuva pyytää ystävää/sukulaista noutamaan tuotteen ja tuo mukanaan Savoon.

Kaikki on mahdollista. Jopa ihmisten liikkuminen muutoinkin kuin työn ohessa ympäri Suomea.

Vierailija
9/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli idiootit pelkkä vertaus.

Mutta jos sitä noutoa on pakko tyrkyttää, niin miksei siinä samssa viestissä VOI LAITTAA sitä tilinumeroa???

Ja sulle maalaisjuntiksi haukkuva, me asutaan isossa kaupungissa, mutta siitä huolimatta myyjät eivät tarjoa sitä noutoa heti ekaksi. Jos itse ehdottaa, että voisi tulla noutamaan, kun on asiaa sinne päin tms. niin totta hitossa se onnistuu.

Vierailija
10/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli idiootit pelkkä vertaus.

Mutta jos sitä noutoa on pakko tyrkyttää, niin miksei siinä samssa viestissä VOI LAITTAA sitä tilinumeroa???

Ja sulle maalaisjuntiksi haukkuva, me asutaan isossa kaupungissa, mutta siitä huolimatta myyjät eivät tarjoa sitä noutoa heti ekaksi. Jos itse ehdottaa, että voisi tulla noutamaan, kun on asiaa sinne päin tms. niin totta hitossa se onnistuu.

Seuraavalla kerralla kun joku kysyy noutoa, niin hengitä syvään ja hartaasti ja lähetä vastausviesti vasta kun olet rauhottunut. Turhaa saada sydänkohtausta yhden kysymyksen takia.

Vierailija
11/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että ostan välillä jonkun tuotteen ihan eri kaupungista ja sukulainen, joka mahdollisesti asuu lähellä, hakee sen. On sukua ympäri Suomea. Tuovat sitten tavarat kyläillessään, jos tavara ei kiireellinen.

Samoin olen myynyt jotain kaukana asuvalle, jonka tuttu onkin noutanut tuotteen. Enpä olisi arvannut, että joku sekoaa tästä viattomasta kysymyksestä "nouto vai postitus".

Kerro ap, kuinka toimin jatkossa, ettet sinä ja kaltaisesi, jotka haluavat minimoida kommunikoinnin, hermostu?

Kävipä kerran niinkin, että samassa kaupungissa asuvalta kysyin noutopaikan ennen huutoa. Hän kertoi sen ja sitten huudon sulkeuduttua, tyrkkäsi parin tunnin sisällä tuotteen postiin kyselemättä mitään. Samana iltana olin itse yhteyksissä, että koskas voisi noutaa. Olin vähän ihmeissäni, mutta ilmeisesti Suomessa on todella kommunikaatiokyvyttömiä ihmisiä..

Vierailija
12/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap todella aurinkoiselta ja hyväntuuliselta ihmiseltä... =D

Tuo oli idiootit pelkkä vertaus. Mutta jos sitä noutoa on pakko tyrkyttää, niin miksei siinä samssa viestissä VOI LAITTAA sitä tilinumeroa??? Ja sulle maalaisjuntiksi haukkuva, me asutaan isossa kaupungissa, mutta siitä huolimatta myyjät eivät tarjoa sitä noutoa heti ekaksi. Jos itse ehdottaa, että voisi tulla noutamaan, kun on asiaa sinne päin tms. niin totta hitossa se onnistuu.

Vierailija
13/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän sama taas kun jonkun mielestä oli äärimmäisen epäkohteliasta kaupan kassalta kysyä laitetaanko ostokset muovipussiin vai ei :)

Vierailija
14/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai sitten niitä on jo ollut vähän liikaakin. Relaa vähän

Vierailija
15/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihmettelen todellakin sitä, että jos myyjä asuu esim. Helsingin keskustassa ja ostaja esim. Savossa tms. eli välimatkaa on ihan kiitettävästi, niin luulevatko nuo myyjät todellakin, että joku käy esim. Kuopiosta töissä Helsingissä? Ja tämä on nimen omaan just pääkaupunkiseutulaisten tapa. Esim. jos myyjä asuu samassa kaupungissa (ja kohteessa on maininta nouto tai postitus), ei ole koskaan kysynyt, että tuletko noutamaan?

Itse asuimme tuolloin stadissa ja ostaja P-Karjalassa. Ostaja ei halunnut kuitenkaan, että lähetän, vaan laitoin pyörän menemään ostajan isän kyydillä Helsingistä uudelle omistajalleen=)

Vierailija
16/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kysyä tuota! Itse asun Etelä-Savossa ja huudan paljon tuotteita helsingistä/turusta, ja yleensä aina toimin niin, että itse maksan tuotteen, mutta mun sukulaiset hakee sen myyjältä.

Toimiva käytäntö ja myöskin ihan kohtelias.

Toki ymmärrän että Ap:llä ei varmaan ole niitä sukulaisia siellä pääkaupunkiseudulla, mutta eihän sitä voi myyjä tietää ennalta...

Vierailija
17/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asun hyvin kaukana pk- seudusta, silti saatan noutaa sieltä, tai matkan varrelta tekemän huutis- ostokseni. Mistä myyjä voisi sitä tietää pääsetkö noutamaan vai et?

Vierailija
18/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

100km, mutta noudan sieltä silti huutisostoni. Käyn myös töissä Helsingissä. Hui.

Vierailija
19/19 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosi moni ulkopaikkakuntalainen haluaa noutaa huutamansa kohteen jollain reissullaan helsingin suuntaan. Aika monilla kun kuitenkin on säännöllistä asiointia maan pääkaupunkiin ;) Minulla on myös käytössä vakiovisti, joka menee samanlaisena ihan jokaiselle ostajalle asuinpaikasta riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme