Kuinka kauan synnytys kestänyt?
Elikkäs tänään on nyt sitten mun laskettupäivä. :) Ja kauheesti oottelen sairaalaan lähtöä, mutta rupes askarruttaan kuinka pitkiä synnytyksiä muilla on mahtanut olla? :)
Kommentit (41)
Ei tän lukeminen ainakaan auttanut synnytyspelkoon... Noh toivottavasti noista valmennuksista saisi jotain "lohtua". Hetkittäin tulee olo että en todellakaan halua synnyttää... Ikävä juttu vaan kun se on pakko :D
Mulla on synnytykset kestäneen 6-2 tuntia. Esikoinen, poika, syntyi noin kuudessa tunnissa. Ponnistusvaiheessa puhkaisivat kalvot. Kohdunkaulan puudutuksella pärjäsin. Tikkejä taisi tulla 1 kpl. Tytär (nyt 7 v) syntyi nopeasti 2 h ja risat. Kivunlievitystä ei muistaakseni ollut lainkaan, synnytys oli aika kivulias ja nopea. Vedet menivät alkuvaiheessa (koko ämpärillinen- ainakin siltä tuntui). Kaikki meni kuitenkin hyvin, lapsi terve ja samoin äiti. Ei tikkejä. Poika (4v) syntyi 4 tunnissa. Synnytys oli oikein miellyttävä, kudoin sukkaa loppumetreille. Puhkastiin kalvot taas ponnistusvaiheen alkaessa.Ei tikkejä. Tytär (2,5 v) lähti syntymään vesien menolla, taas oli kivuliasta. Nopeaa kuitenkin. Kohdunkaulan puudutuksen sain. Ei tikkejä taaskaan.
Joka kerta olen kävellyt osastolle salista. Eli siis kivut loppuu kun lapsen saa syliin :)
Kokemukseni mukaan minulla on olleet tyttöjen synnytyksen hankalampia. Johtuneeko sitten siitä, että istukka on ollut etupuolella, eikä vauvat ole laskeutuneet- vaan ne olen molemmat ponnistanut aika ylhäältä. Nämä raskaudet ovat myös menneet viikon yliajalle. Toinen taisi mennä jopa 10 pvää.
Pojat taas ovat syntyneet (esikoinen nyt 10 v) laskettuna aikana sekä 10 pvää etuajassa.
Kooltaan ovat kaikki olleet perusvauvoja 3380-3860 gr. Tytöt isompia kun pojat.
Pakko myöntää että tuleva (marraskuinen) synnytys jännittää, vaikka hyviä kokemuksia on takana 4 kpl. Kuitenkin voisin sanoa, että yksi mitä en ainakaan koskaan haluaisi kokea on sektio. Itselleni alakautta synnyttäminen on ollut kuitenkin kaikista kivuistakin huolimatta helppoa, paraneminen ja palautuminen tosi nopeaa.
On se synnytys kuitenkin niin ainutkertainen ja ihmeellinen tapahtuma, että ketäpä se ei jännittäisi. Siinä kun menettää aika täysin oman kontrollin sekä ajantajun. Mutta kyllä me naiset ollaan myös aika ihmeellisiä kun me siitä selvitään ja tuodaan tänne uutta elämää.
1. 7h 20 min
2. 2h 2min
3. 4h 43 min.
4. 6 h
Eka synnytys 5h 15min
toka synnytys 3h 23min
kolmas synnyty 3h 5min
6h 12min (I-vaihe 5h30min, II-vaihe 32min, II-vaihe 10min)
Sopivan nopea synnytys joka meni ilman lääkkeellisiä kivunlievityksiä :)
esikoinen 8 tuntia ja 10 min. ponnistusvaihe, toinen 3 h ja 2 min ponnistusvaihe(ehdin olla sairaalassa 20 min ennen lapsen syntymää) tiukille meni. sitten kun aika koittaa jännätään seuraavaa ehdinkö sairaalaan asti :D
Esikoisesta ihanat 20 tuntia. Supistuksia säännöllisesti, kalvot puhkaistiin.. epidularilla & ilokaasulla mentiin.. Ponnistusvaihe 29min (väliliha leikattiin).
Nyt odotan toista lasta.. laskettu aika 5.11 saa nähdä miten nyt käy
Esikoisen synnytyksen kesto 18 h ja ponnistus 15 min!
se oli rv 38 ja 6.. menisköhän tämä toinen nopeammin ;)
Mulla kesti synnytys yhteensä 4h 25min. Yhdeltä yöllä alkoi säännölliset supistukset ja sairaala otti vastaan vasta neljältä yöllä kun supistukset tuli parin minuutin välein. Epiduraalin ehtivät just laittaa kun kätilö totesi että nyt käännät äkkiä kylkeä vauva syntyy NYT, sitten ponnistin pari kertaa ja se oli siinä. Niin ja päivä ennen laskettua aikaa syntyi :)
Esikoisen kanssa kesti 23h ponnistus 12min huh
Nopeasti meni, vaikka oli esikoinen. Kortissa lukee 5 h 15 min, josta ponnistaminen 22 min. Käytännössä oltiin sairaalassa klo 15 ja tyttö syntyi klo 18:45.
14h vesien menosta, paperilla synnytyksen kesto 6h 10min josta 1h 10min ponnistusvaihe. Melkein jouduttiin hätäsektioon mutta syntyi sitten kuitenkin alakautta.
on eka supistustullu klo 23.50 su ja ma välisenä yönä ja poika synty ti klo 16. Eli jos ei katsota sairaalan papereita vaan ekasta supparista syntymään niin 40h
Minun esikoiseni synnytys kesti kuulemma melkein 17 tuntia josta ponnistusvaihe kesti 8 minuuttia. Sitä ei loppupeleissä huomaakkaan kun se on ohi. :)
Ensimmäinen 4h 20 min ponnistusvaihe 7 min
Toinen 1h 20min ponnistusvaihe 5min.
Toinen lapsi synty ambulanssiin. Nyt odotan kolmatta lasta ja kauhulla odotan kuin nopeesti syntyy..
Lapsivesien mentyä 1,5 vrk myöhemmin käynnistettiin, siitä reilut 12 tuntia supistuksia, jonka jälkeen synnytys katsottiin alkaneeksi ja siitä vielä noin 12 tuntia että syntyi. Aktiivinen ponnistusvaihe 10 min.
1. vedet meni klo 4, supistuksia aloin tuntea klo 18, mutta harvakseltaan, 20 mentiin saliin kun oli säännöllistyneet, kipeitä alkoivat olla joskus 22-23 ja poika syntyi klo5 seuraavana aamuna (24-3 nukuin epiduraalin avulla). eli yhteensä 25h, 9 tuntia säännöllisistä supistuksista (kipeitä 6-7h)
2. ensimmäinen supistus klo 4, jatkoin unia, klo 5 nousin sohvalle torkkumaan, klo 6 en enää voinut istua, klo 9 tuskainen automatka, klo 11 poika ulkona. eli ekasta supparista 7h, säännöllisistä 6h (kipeitä 2h)
3. vedet meni klo 24, sairaalaan aamulla ja säännölliset kipeet supparit alkoi klo 13, poika syntyi klo 18, eli vesien menosta 18h, supistuksista 11h (kipeitä 5h)
neljättä odotan ja toivon että ei ala vesien menolla, kun vesien menolla alkava on mulla hidasta ja kakkonen oli nopea (vaikkakin siitä johtuen luomu)
Esikoinen: 8h30min/39min/6min (käynnistys rv40+6)
Kuopus: 6h15min/14min/6min (luomu rv40+3)
Pisin synnytys 4h, lyhin 45min. Ponnistusvaiheet 0-11min. Eli nopeaa toimintaa :)