Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omenaviinietikka+disperin tuotti tulosta

10.05.2008 |

Haluan kertoa kertomukseni sillä että aina on olemassa toivoa. Aluksi kerron hieman taustaa.. Olen 36 v. kahden lapsettomuushoidoilla syntyneen lapsen äiti. Lapsettomutta alettiin selvittämään 9v. sitten. Minulla todettiin endometrioosi, miehen siittiöt olivat hitaita ja niitä oli keskimääräistä vähemmän, lapsettomuuden syy tuntematon. Onneksemme ensimmäisen ivf:n tuoressirrosta syntyi poika v.2002 ja pakastimeen saimme 12 alkiota. Toinen poika syntyi v.2004 kolmannesta pas.sta. Myöhemmin teimme vielä kaksi pas.a. jotka eivät tuottaneet tulosta.

Päätimme miehen kanssa ettemme enää uusiin hoitoihin lähde. Mielessä kuitenkin kaihersi ajatus kolmannesta lapsesta. Ehkäisyä emme ole käyttäneet kymmeneen vuoteen. Aloin jälleen kerran lueskella näitä lapsettomuusjuttuja. Pongasin jossain vaiheessa jutut omenaviinietikasta+disperiinistä. Ajattelin että tätä täytyy kokeilla, koska ei ole mitään menetettävää. Alkuvuodesta olin kokeillut pelkkää omenaviinietikkaa yhdessä kierrossa.

Joten huhtikuun kierrossa aloin kierron eka päivä ottamaan n. ruokalusikallisen omenaviinietikkaa+ n.1/6 500mg disperiiniä, ja jatkoin tätä kierron puoliväliin, puhumatta miehelle mitään. Kunnes tän viikon torstaina plussasin ensimmäisen kerran elämässäni luomuplussan. En ollut uskoa silmiäni katsoessani testin kahta viivaa. Joko tämä oli hullun tuuria tai sitten nämä taika-aineet tehosivat. Toivottavasti masuasukki pysyy kyydissä loppuun saakka. :)

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpas minäkin oman kokemukseni omppuviinietikasta.

Viimeisen neljän vuoden aikana meille tehty 3. inssiä, 3. ivf: tuoresiirtoa ja yksi pas, muistaakseni toisesta ivf:stä...

Päätimme, että yritys loppuu tuon kolmannen ivf:n jälkeen, jos tärppiä ei tule. Mutta kuinka ollakkaan sehän tuotti tulosta ja ainoa ero muihin hoitoihin oli se, että otin jo muutamia päiviä ennen punktiota omenaviinietikka- sekä kalaöljykapseleita ja jatkoin sitä aina plussa testiin asti ja siitäkin pari viikkoa eteenpäin. En tiedä mikä noissa kapseleissa vaikutti, mutta joltain lapsettomuus sivuilta ohjeen nappasin :) Ja nyt siis menossa viikko 28...

Syytä meidän lapsettomuuteen ei tiedetä.

Onnea onnistuneille ja tsemppiä muiden yritykseen, suosittelen kokeilemaan tuota cocktailia :)

T: Marikukka

Vierailija
2/43 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kalaöljykapseleita otit ja otiks omenaviinietikkaa tablettina vai "suoraan pullosta"? :) Mihin aikaan kierrosta? Kerro lisää miten oot ottanu..

T. Vipsu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitaplexin omega3 kalaöljy- ja e-vitamiinivalmiste oli nimeltään tuo valmiste mitä käytin ja omenaviinietikkaKAPSELEITA, eli ei pullosta....

En ihan varmaa muista et kuinka kauan ennen punktiota käytin, mut jotenki muistelen nyt, että aloinkohan käyttää heti ku rupesin pistämään sitä puregonia, ku silloin mietin ku muniksia tuli norm. enemmän et vaikuttiko tuo sit siihenki... Laatu tosin niissä ei ollu kuitenkaan hirmu hyvä, mut kuiten tarpeeksi :) Saatiin siis tämä yksi top ja pakkaseen sitten jäi kaks huonompaa. Muut reilu kymmenen olikin sitte siirtoon kelpaamattomia.

Enpä osaa tämän paremmin ohjeita antaa, mut toivon todella, että auttaa jotain muutakin :)

Vierailija
4/43 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. :)

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Tiedätkö onko tamä "keino" kuinka yleinen?

Siis otit disperiiniä ja omenaviinietikkaa vain kierron puoleen väliin? Tunsitko oviksen vai testasitko? Onko sinulla säännöllinen kierto? Ihanko vain jaoit tabletin kuuteen osaan, vai? Mihin miksasit omenaviinietikan?

Latasin paljon kysymyksiä. Toivottavasti jaksat vastailla. :)

Vierailija
5/43 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka yleistä tämä on. Mutta selailtuani näitä palstoja huomasin että ainakin omenaviinietikkaa on aika moni kokeillut. Joskus talvella huomasin näillä sivuilla jutun, että joku oli kokeillut omenaviinietikkaa+disperiiniä(babydisperiini), ja se oli hänellä tuottanut myös tulosta.

Minulla kierto on viime vuodet ollut melko säännöllinen n.28 vrk. Ja ovista olen välillä bongaillut ovistikuilla ja se osuu sinne 12-14 päivän hujakoille. Tässä kierrossa en käyttänyt ovistikkuja, vaan käytin omenaviinietikkaa ja disperiiniä kierron eka päivästä kierron 14.sta päivään saakka.

Apteekissa on myös babydisperiiniä 50mg, mutta se on kallimpaa kuin disperin 500 mg. Tabletti on vaikea osittaa kymmeneen osaan. Joten ehkä se tabu meni kuuteen osaan kun sitä yritin pienentää. Ei kai se niin tarkkaa ole.

Omenaviinietikan sekoitin kylmään veteen, ja sit yhdellä kulauksella mahaan. Maistuu alussa todella pahalle, mutta kyllä siihen tottuu.

Ajattelin että tää on sit viimeinen toivo. Jos tämä ei toimi, niin sitten meille ei enää lapsia tule, sillä hoitoihin en enää halua. Varhaisraskauden ultra on sit ensi viikolla, katsotaan onko siellä asukkia ja onko se oikeessa paikassa. Jännittää..

Toivottavasti sait vastaukset kaikkiin kysymyksiisi.

Vierailija
6/43 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kertomuksesi ja meillä on melkein yhtä kauan yritystä mutta mitään ei tapahdu. Olemme uusioperhe ja minulla on yksi poika ja kaksi lapsipuolta mutta yhteisiä ei vielä ole vaikka on jo mitä yritetty.:(Hormonihoidot on myös kokeiltu mutta pistoshoitoa ei vielä. Mie vain voin todella huonosti kun käytän jotain hormonivalmistetta. Jos tämä sinun resepti vaikka toimisi myös meillä..:) Kävin heti ostamassa omenaviinietikkaa mutta nuo disperinit kokeilen seuraavassa kierrossa.. :)

Vierailija
7/43 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä olisi se disperiinin määrä päivässä? Olisiko sun pitänyt jakaa yksi tabletti kymmeneen osaan? Mutta sulla se meni noin kuuteen osaan?

Mun vatsa on liiankin herkkä särkylääkkeille, niin siksi niin tarkkaan utelen.

Vierailija
8/43 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkia Baby disperiiniä, jos on niin tarkkaa, se on tietääkseni 50mg:sta. Ei sitä 500mg saa todellakaan kymmeneen osaan.

Minä kävin ultrassa viime viikolla, juuri ennen ultraa alkoi tuhruttelu, alkiolta ei löytynyt sykettä, ja koko ei vastannut viikkoja. Vuoto alkoi viikonloppuna ja tänään kävin uusinta ultrassa. Eli diagnoosina varhaisraskauden keskenmeno. No elämä jatkuu.. Mutta meinasin vielä kuitenkin kokeilla myöhemmin tota samaa juttua uudelleen, kunhan elimistö tasoituu.

Vierailija
9/43 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on melkein samanlainen tilanne kuin sinulla taustojen kanssa. Melkein samanikäinen ja endometrioosi. Esikoinen sai alkunsa kolmannesta IVF:stä ja kuopus ekasta pas:sta luonnolliseen kiertoon. Koskaan en ole raskaaksi tullut luomusti. Meilläkään ei ole tarkoitusta mennä enää hoitoihin. Kovasti vain kolmatta kuumeilen. Tuntuu julmalta että raskaaksi tulo on niin hankalaa. Olen kyllä kovasti kiitollinen ihanasta kahdesta lapsestamme.

Siksipä näitä "poppaskonsteja" käytän. Oletko sinä auha kuullut tuosta Ido E:stä?

Sitä ajattelin ostaa ens apteekkireissulla.

Vierailija
10/43 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ido. E:stä en ole kuullut. Onko sinulla siitä tietoa? Kaikki uusi tieto on tervetullutta.

Se tässä kokemassani on ainakin positiivista, että voin tulla luonnollisestikkin raskaaksi ja tietenkin sitä uutta ihmettä taas toivoo...Se kesti vaan 9 vuotta. Toivottavasti seuraavaan ei mene yhtä kauan, sillä ikä alkaa tulla vastaan. Eli poppakonstit käyttöön.

Vierailija
11/43 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hedelmällisyyttä. En tiedä siitä muuta kuin mitä googlettamalla löysin.

Vehnänalkioöljystäkinhän saa E-vitamiinia ja jopa ihan luonnollisena ilman mitään lisäaineita. :)

Vierailija
12/43 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kaverilta sellaisen asian että, jos alkaa käyttämään disperiniä tullakseen raskaaksi niin sitä ei saa heti lopettaa kun tai jos tärppää. Siitä pitää kuulemma ilmoittaa lääkärille, että on syönyt disperiniä sillä tarkoituksella ja sitä lääkkeen ottamista jatketaan ainakin parin kuukauden ajan. Voi kuulemma tulla kesken.. Sellaista kuulin hyvältä ystävältäni.

Vierailija
13/43 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat pitää todella hyvin suojata aina ennen etikan ottamista. Kuluttaa kiillettä.

Onko siinä etikan otossa kyse jostain kehon ph-tasapainosta? Tietääkö joku?

Mitä sinulle auha kuuluu?

Vierailija
14/43 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä osaa sanoa.. Mut hirveän pahaa se ainakin on.. Eikö sitä omenaviinietikkaa saa jonkinlaisina kapseleinakin..? Mulla on sellainen tunne. Mut olen kuullut että disperin vaikuttaa siihen että veret ohentuu ja helpottaa ovulaation tapahtumista. Disperiniähän käytetään myös verenohennukseen. Mulla on hb aina ollut lähellä 148 ja ylikin. Eli on todella paksua verta. Olen luovuttanut verta mut nyt ei ole pystynyt kun on käyttänyt hormonivalmisteita.:( Niin nyt kokeillaan kaikkia poppakonsteja vuoden loppuun ja sit taas jos ei oo tärpänny niin mennä lääkärille ja seukiks on vuorossa ne pistoshoidot.. Ihan hirvittää.:( Tulin jo noista muista hoidoista tosi kipeeks ja huono vointiseks.

Vierailija
15/43 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin keskenmenon jälkitarkastuksessa viime perjantaina ja kaikki oli tullut ulos itsekseen. Vuoto kesti yllättävän vähän aikaa. Tuhruttelua oli viisi päivää ja varsinaista vuotoa seitsemän päivää, joista kaksi ekaa runsasta ja loput tuhruttelua. Selvisin siitä onneksi suht vaivattomasti. Jälkitarkastuksessa ultrattiin kohtu ja munasarjat, josta näkyi että ovis on aika lähellä, joten menkat pitäis tulla ehkä parin viikon päästä. Sit meinasin taas kokeilla omppuviinietikkaa ja disperiiniä.

Tuntuu siltä et kerran kun on onnistanut, niin miksi sitä ei voisi toisen kerran myös onnistua. Toivottavasti lähivuosien aikana, sillä ikää on jo sen verran, ettei ehkä myöhemmin sitten enää jaksais.

Siihen omenaviinietikan makuun tottuu. Ja kannattaa ottaa heti etikan oton jälkeen ksylitolit suuhun, että saa ph:t normaaliksi, eikä kannata harjata hampaita vähään aikaan.

Luultavasti etikka muuttaa alapään limojen ph:n suotuisammaksi siittiöille, että ne pääsee paremmin perille, luulisin?. Disperiinistä olen kuullut että jotkut käyttävät niitä pitkälle alkuraskaudessa toistuvien keskenmenojen jälkeen.(tietenkin lääkärin valvonnassa). En kuitenkaan itse niitä menisi ottamaan todetun raskauden jälkeen ilman lääkärin suostumusta, joten kokeilen taas sinne ovikseen saakka.

Vierailija
16/43 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista hoidoista ja lääkkeistä tuli mieleen että mulla raskaus onnistui Menogon- valmisteilla. Ne ovat vähemmän synteettisiä kuin olikosenyt Puregon. En muista tarkkaan enää noita nimiä. Menogon on valmistettu vaihdevuosi-ikäisten naisten virtsasta. Tai siis virtsaa käytetty osana.

Siis kahdella aikaisemmalla IVF-hoidolla mulla oli täysin synteettiset lääkkeet ja kolmannella kerralla itse halusin tuota Menogonia. Oireet olivat paljon lievemmät Menogonin aikana.

Lisäksi kävin osteopaatilla hoidossa. Vyöhyketerapeutti vinkkasi että kannattaa käydä koska rankat hoidot aiheuttaa sen että lantion seudun lihakset ja kohtu rasittuu. Hoidon tarkoituksena oli rentouttaa lihakset ja että kaikki on kohdallaan.

En tiedä sitten että oliko tällä kaikella mitään osaa ja arpaa siihen että kolmas IVF-yritys tuotti tulosta. :)

Vierailija
17/43 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin onnistuttiin aikanaan Menogonilla ja toinen raskaus sai alkunsa luomusti.

Kannattaa varmistaa E-vitamiinin saanti, se on tärkeä raskausvitamiini. Luonnollisesti sitä saa esim. auringonkukka- tai rypsiöljystä (tuhoutuu kuumennettaessa) ja osasta ruokamargariineja, paljon esim. keltainen Becel 60 %.

Myös mun mielestä babydisperiiniä tms. "verenohennusvalmisteita" pitäisi käyttää vielä raskauden alettuakin, varmimmin raskausviikolle 12 saakka.

Onnea kaikille yritykseen!

Vierailija
18/43 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä monta monta km.ää takana. Vanhojen Haahujen kanssa pohdittiin ja muutaman kanssa alettiin ottamaan 100mg /pv minidisperiiniä. Raskauduin (taas) mutta ajatus sanoi, että nyt oisi jokin toisin.

Olin samaan aikaan sitten kaavinnasta jälkitarkastuksessa ja lääkäri suuttui isosti, kun olin ilman syytä alannut ottaa disperiniä. Mutta olin jo 6+ viikoilla ja muutaman puhelun jälkeen hän sanoi, että tehdään SPR:n tutkimukset. Ja löydettiin raskaudessa provosoituva istukan tukostaipumus. Ja sain myös Fragminin disperiinin rinnalla. Ja HYKSi on tehnyt tästä laajaa tutkimusta. Ehkä TAYSsikin alkaa enempi uskoa disperiinin tehoa. Disperiini ja E-vitamiini kulkevat jonkin tutkimuksen mukaan aika samoilla linjoilla..

Ihmisen elimistön ph on jokaisella omanlaisensa. Joten juuri liika happamuus tai liika emäksisyys vaikuttaa suuresti raskautumiseen. Elikkä jos ette liuskilla ole testanneet ph.ta ni koittakaa ihmeessä greippimehua ja etikkaa. Kumpikin on tehokkaita:)

Sitten tuolloin "ennenvanhaa" puhuimme myös sinkin ja b-vitamiinin tärkeydestä.. Suomessa on melkeinpä maailman alhaisimmat vitamiinisuositukset. Jos menee hivenainetesteihin, niin sielt ainakin kuulee asiasta ja moni luontaistuotekauppa tietää myös asiasta.

Homeopatia tukee myös hyvin raskautumistoiveita. On ns. kokonaisvaltaista ihmisen hoitoa. Kun raskaus ei ole vain raskautta, vaan ihmisen fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen hyvinvointi vaikuttaa isosti myös ja tätä kuuntelee laillistettu homeopaatti. Ja vielä viimesenä suosittelen vyöhyketerapiaa ja hermoratahierontaa.

Kun on minun taustat, ni varmasti ymmärrätte, että kaikki keinot on olleet sallittuja ja minä pöhkö meinaan samaan rumbaan vielä kerran uskaltaa..niinpä teflonilla päähän et herää pahvi, ootko ihan tosissas..mutta kun ollaan...

UN :)

Vierailija
19/43 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin lääkäri ohimennen mainitsi tuosta b-vitamiinista. Sitäkin olisk uulemma tärkeetä popsia näin jo raskautumista suunnitellessa.

No minä popsin noita multitabsin jotai raskausvitamiineja missä on foolihapot ja kaikki samassa. Kai se ehkä riittää.

Alotin nyt minäkin sit ton omenaviinietikka+disperiinikuurin. Aloin vaan miettimään tuota disperiiniä, että jos sitä pitäis jatkaa viel sitteki ku on plussannu niin eikö sitä sit näin maalaisjärjellä ajatellen pitäis popsia kokoajan(?)

Sit mietin, että toimiikohan noi lasten asperiini samallai, sehän on kans tollanen vertaohentava.

Mut kertokaas sit ku nyt on veret ohennettu ja ph tasattu :P niin milläs poppaskonstilla sit paksuunnetas tuo kohdun limakalvo ?:|

Vierailija
20/43 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips!

Teidän kannattais kysyä lääkäriltä tuota Primaspan-reseptiä! On myös Asetyylisalisyylihappo-valmiste, mutta kapseli on päällystetty mahalaukussa sulamattomalla aineella joten ei vahingoita mahalaukkua, kuten disperin/asperin saattaaa tehdä pitkään käytettäessä.

Primaspan liukenee vasta ohutsuolessa ja vaikuttaa hitaamin mutta vaikutus kestää pidempään, eikä ärsytä ruuansulatuskanavaa.

On reseptilääke ja sitä saa 50,100 ja 250mg.