Viidenkympin kriisi!Mitä sille on ominaista?
Kommentit (13)
Hirveä itsetutkiskelun tarve. Tyytymättömyys siihenastiseen elettyyn elämään. Akka vaihtoon. Korvis korvaan. "Viimeiset hetket kun vielä voi tehdä jotain kivaa"-tyyppinen ajattelu.
Eikö tää viimeisin ollut joku opiskelija 26v,nyt tietty vanhempi.
Eikö tää viimeisin ollut joku opiskelija 26v,nyt tietty vanhempi.
Mutta se on kulkenut naiselta naiselle. Käytetty ja itsetunnoton reppana.
Hirveä itsetutkiskelun tarve. Tyytymättömyys siihenastiseen elettyyn elämään. Akka vaihtoon. Korvis korvaan. "Viimeiset hetket kun vielä voi tehdä jotain kivaa"-tyyppinen ajattelu.
paitsi että naiset yleensä vaihtaa joko ammattia tai työpaikkaa tai rupeavat tekemään väitöskirjaa, miehille tulee viimeinen tarve kylvää siementään joka paikkaan että maapallolle jäisi heistä mahdollisimman paljon jälkeä
Suurempi kriisi voi olla 30-vuotiaana.
50-vee ei hötkyile uskaltaa olla se mitä on. Pitää itsestään huolta. Kuittaa "nyt mennään tätä vaihetta ja otetaan ilolla vastaan"
Todellakin nautitaan elämästä ja omasta ajasta.
Ei istu keinutuolissa nuttura tiukalla kukkamekossa.
Oivaltaa että tänne on tultu elämään ja kuolemaan. Kuolemasta tulee ystävä ei vihollinen. Nautitaan hetkistä joihin ei ollut aikaisemmin aikaa eikä ajatusta....rahaa on riittävästi eli voi todellakin panostaa vain itseensä. Se harmittaa monia nuorempia ja kateuskin voi nostaa päätään kun 50-ottaa kaiken levollisesti.
Joka saa elää voi kokea 50:n ihanuuden
50v.-kriisi on jotenkin miesten juttu ja saman vaiheen monet naiset käy läpi 10 vuotta aiemmin ts. siinä 40v. kieppeillä.
itsellä ei tää 50v tunnu missään. Elämä on mallillaan, suorastaan ihanaa ja meillä on paljon haaveita tuleville vuosille nuoremman mieheni kanssa:) Sitä vaan miettii mitä ryhtyisi tekemään sitten isona..... jotain uutta ja itselle antoisaa pitäisi keksiä nyt kun ei enää tarvitse olla pelkästään rahan takia töissä
Mun miesystävä on noin 50 ja luulen, että meidän suhde on joku ilmentymä ikäkriistä. Tai sitten ei, eikä se kriisiltä tunnu.
Yrittää jonkun aikaa liikaa, sitten luovuttaa.Biologia on numeroa, vaikka vääntää kuinka.
Aggressiota, kateutta nuoriin miehiin.Sitä se on.
Mies saa uuden kumppanin ja nainen menettää kumppaninsa
Mä ja mun 45+ naispuoliset kaverit tekee kaikki uutta uraa! Kaksi on kouluttautunut viime vuonna ihan uuteen ammattiin, itse teen väitöskirjaa ja rakennan tutkijanuraa, jonka jätin kesken hieman valmistumiseni jälkeen. Useampi nasipuolinen 45+ tuttu on aloittanut uuden harrastuksen viime vuosina, yleensä jotain maratonia tai muuta kilpailullista liikuntaa.
Komppaan just tota kommentoijaa 8, hyvin samat mukavat fiilikset on.
Negatiivista on lähinnä joillakin terveyspuoli, koska tässä iässä tietyt tuki- ja liikuntaelinongelmat alkavat oirehtia.
elämästä on eletty eikä se sitten sen kummempaa ollutkaan. Sitten tulee pakonomainen tarve paeta nuoruuteen.
Näin mulle selitti oma isäni, joka viidenkympin kriisissä aikanaan alkoi pukeutua kuin lättähattupojat ja iski 18-vuotiaan tyttöystävän, jonka takia jätti sitten äidin ja sittemmin kyllä tyttöystävä jätti isän ja.... No, se on liian pitkä juttu.