Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään joutuu soittaa sossuun, ei stana mikä häpeä!

Vierailija
28.09.2010 |

Olemme kolmihenkinen perhe, ja nyt on pakko soittaa sossuun, mikä nolous ottaa yhteyttä sinne,jos saisi toimeentulotukea.

Olemme kumpikin keskipalkkaisessa vakituisessa töissä(minä hoitovapaalla)

Mutta meillä on 60.000e ulosotossa, kaikki on osamaksu velkaa, ei luottotietoja.

Vaikka mies tienaa niin ei siitä jää paljon käteen kun ulos otto vie, mitä enemmän tienaat sitä enemmän ne vie.

Olen hoitovapaalla ja mä saan minimi hoitosumman, koska miehen palkka on niin hyvä et saan minimin.

Jos ulosotto ei veisi eikä olisi velkaa, niin olisimme hyväpalkkaisia ja eläisimme keskivertoista elämää.

Mikä nolous soittaa sossuun ja kertoa et olemme helvetimoisessa kusessa,koska jo emme maksa yli 1000 vuokranantajalle, saamme häädön täältä,koska meillä on 2kk vuokrat rästissä, koska ei ole ollut varaa kun noi rahat mitä ulosoton jälkeen on jäänyt, on mennyt netti,puhelin ja ruokaan.. ei tässä hummailla enää, kädestä suuhun eletään..

ja kun meillä kallis asuntokin,kun emme saanneet aikoinaan kaupungilta vuokra asuntoa,niin jouduimme ottaa sen mitä tarjottiin ja tää on niin kuin hieno perhehalue ja vuokrakin sen mukaan.

Ai että kun vituttaa ja nolottaa.. kohta varmaan av mammat hyökkää joukolla haukkumaan, kuinka huono perhe olemme!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissäni tienaan bruttona n 1700e nettona 1400e verojen jälkeen kk ja ulosotto vie sieltäkin kuitenkin yli puolet ja tällä hetkellä saan kodinhoitotukea 427ekk +lapsilisä, ei pitkälle pötkitä, tottalkai saisin silti enemmän jäisi käteen vaikka töihin menisikin, mutta ulosotto ei veloita kun olen hoitovapaalla. Miehen tulot on kk töissä samaa luokkaa kun mun bruttopalkka,mutta ulosotto kähmii sen tuloista sitten. Vuokraan kun saataisiin avustusta,se helpottaisi. Vanheimpanvapaalla pärjäsimme ihan hyvin,mutta hoitovaoaalla tulot tippui. Ap

Ulosotto ei ota yli puolta vaai 1/3 osa ja 2/3 jää sulle.. ja tää on varmaa tietoa!

Vierailija
22/40 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verojen, muiden maksujen ja uslosoton jälkeen jäävä summa. Muita velkojen maksuja ei pääsääntöisesti huomioida. Sosiaali- ja terveysministeriö suosittaa, että ulosottomiehen kanssa tehty maksusuunnitelma huomioitaisiin kuten palkasta ulosmittaus, mutta se on siis suositus ja käytäntö riippuu kunnan ohjeista.

Lapsiperheen vuokraksi 500e on tosi kohtuullinen varmaan kunnassa kuin kunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20% enintään 150e vähennyksen (ns. etuoikeutettu tulo), jota ei huomioida tuloksi ollenkaan. Tämä siis koskee vain palkkaa, ei mitään muita tuloja.

Vierailija
24/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjäperhe, farmarivolvo, ok-talo, lapset, koirat ym. Mies petti ja valehteli, heitin pihalle. Eropaperit vetämässä.

Nyt sillä menee niin lujaa että ei ehdi omia lapsiaan tapaamaan. Minä yksin, kolme pientä, en jaksa. Yritän saada edes jotain hoitoapua.

Vierailija
25/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä maksavat tuon vuokrarästin, mutta varmaa se ei ole. Sinun kannattaisi mennä töihin, niin pystytte maksamaan velkanne pois. Ulosottomiehen kanssa kannattaa myös neuvotella siitä ulosoton määrästä.

Melkoisen suohon olette itsenne ajaneet tyhjänpäiväisillä ostoksilla.

Vierailija
26/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähän et tiedä mikä on tyhjänpäiväisiä ostoksia, mulla on ed liitosta viel velkoja makseltava, eli tämäkin n 30.000e mikä on mun, siin siitä 5.000e edellisestä liitossa,jossa mies huijasi ja petti, ja nämä muut on tullut sitten ihan muusta.

Töihin en oo menossa,koska saan olla vielä 2v hoitovapaalla,ja ulosotto alkaisi viemää sit palkoistani, joten saiisin varmaan saman verran käteeni kuin nytten hoitovapaalla oleessani ja hoitovapaalla ulosotto ei vie, koska niitä ei luetella tuloiksi,joten miksen olisi kotona vielä kun pystyy olemaan.

Ja nyt toi vuokra juttu pitää saada selvitettyä ja kysyä voiko ne auttaa et kämppä lähtee alta.

Jos se ei onnistu, pitää yrittää sopia vuokranantajan kanssa et voikjo ton maksaa kahessa erässä,koska ons en verran iso summa.

Ap

Vierailija
27/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olen sossun luukulla käynyt ja käyn vielä pitkään,olen opiskelija...

Mutta mun matikalla (saat siis minimi kodinhoitotukea) maximi tuki on mulla ollut nettona n. 550 ja palkkaa saisit vähintään 850e et kyllä siinä on aika monta satasta.

Vuokrarästeissä auttaa taikka ei.Mut autosta eivät tykkää hyvää...

Vierailija
28/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niin makaa, kuin petaa...

Vierailija
29/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissäni tienaan bruttona n 1700e nettona 1400e verojen jälkeen kk ja ulosotto vie sieltäkin kuitenkin yli puolet ja tällä hetkellä saan kodinhoitotukea 427ekk +lapsilisä, ei pitkälle pötkitä, tottalkai saisin silti enemmän jäisi käteen vaikka töihin menisikin, mutta ulosotto ei veloita kun olen hoitovapaalla.

Miehen tulot on kk töissä samaa luokkaa kun mun bruttopalkka,mutta ulosotto kähmii sen tuloista sitten.

Vuokraan kun saataisiin avustusta,se helpottaisi.

Vanheimpanvapaalla pärjäsimme ihan hyvin,mutta hoitovaoaalla tulot tippui.

Ap

Vierailija
30/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki omaisuus lasketaan miinukseksi, auto jne. on valuuttaan vaihdettavissa, ja sillä rahalla eläisitte jo jonkin aikaa. Sossu siis laskee näin, sama jos olisi omistusasunto.

Vuokraankin on tarkat rajat, kuinka suuri se saa olla/henkilö.Sossuja ei kiinnosta, oliko mahdollista saada halvempaa, vaan sossu ei vain huomioi koko vuokraa jos on liian ruuri.

Ulosottoon meneviä rahoja sossu ei huomioi menoina.

Kaikesta tästä päätellen epäilen vahvasti saatteko mitään. Nuo vuokrarästitkin on siinä ja siinä. Sossu ei kuitenkaan ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö, joka muutenvaan auttaa kun on itsestä kuseen työntänyt, vaan kaikkeen on ihan tarkat laskelmat.

Jatkossa ehkä hoidatte raha-asianne paremmin.

T. sossutäti

Vierailija
31/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka väität niin, miksi sossutäti alentuisi av palstalle?

Vierailija
32/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itseasiassa töissä, tulin aikasin kyydillä ja asiakkaita tulee vasta kahdeksan jälkeen, niin mikäs tässä ollessa:)

Vierailija
33/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulosottomiehen kanssa ja yrittää kuukausittaista maksua pienemmäksi? Joo, kestäähän maksaminen kauemmin mutta jääpähän elämiseenkin jotakin.

Vierailija
34/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulosotto siis, aina kannattaa kysyä, joten näissäkin tilanteissa

aina kannattaa kysyä-- soitan ekana sossuu ja kysyn onko mahdollista,soitan sitten vuokrayhtiöön, katsotaan miten saa asiat järjestyy, aina kannattaa kysyä..parempi sekin kun olla neuvottoma ja eihän av palsta auta sen jo tiesinkin, kunhan sain nimettömänä purkaa huoleni, niin kuin muutkin av palstailijat tekee.

Ap

Vierailija
35/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ajattelet, ettei töihin kannata mennä ja minusta tuollainen ajattelu on käsittämätöntä. Ei se velka sieltä mihinkään katoa, vaikket sitä nyt lyhennäkään. On pitkä aika odotella 15 vuotta velan ulosottokelpoisuuden loppumista... Vai aiotko olla koko tuon ajan vailla tuloja?

Mun miehellä oli tuo asenne tavattaessa. Ei tehnyt kuin osapäivätöitä ja loput pimeänä, kun "ei kannata ulosoton takia". Painostin kunnon työhön ja lyhentämään rivakasti sitä velkaa. Tilanne on ihan toinen, jos velka on niin suuri, ettei sitä kuitenkaan pysty maksamaan. Mutta tuollaiset muutama kymmenen tuhatta on sellainen summa, ettei sillä pääse edes velkasaneeraukseen nuorehko ja työkykyinen ihminen ja pakko se on kuitenkin maksaa. Kuusi vuotta riitti ja mies sai velan maksettua. Jos ei olisi alkanut sitä maksaa silloin, joutuisi venkoilemaan sen kanssa vieläkin.

Vierailija
36/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tai sitten luin huonosti) tuo vuokra....jos kahden kuun vuokrasta ei enempää tule kuin 1000e niin halvallahan asutte. Mutta joo, toivottavasti kaikki järjestyy ja järjestyyhän ne, mutta elämä tuo eteen kaikennäköistä. Tsemppiä, terv. Tyhjätasku

Vierailija
37/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.6.2011... mut jos nyt jotenkin sais keploteltua nää asiat, tai joku ratkaisu siihen saakka kun menen töihin.

Ap

Vierailija
38/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokrayhtiölle, vuokra on 703e 59neliöö

Ap

Vierailija
39/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä tarvitaan työssäkäymiseen. Tosin eivät huomioi sen menoja.

Muuttakaa edullisempaan. Hakekaa kunnan asuntoja. Vaikka ette nyt heti saisi, niin kyllä se joskus tärppää.

Vierailija
40/40 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa olen aika varma, että sossussa kehottavat olemaan ensin yhteydessä sinnepäin.Ulosotollahan on normit, minkä mukaan on tietty suojaosuus, joka kolmihenkisellä perheellä on jäätävä elämiseen kuussa.Jos vielä jää sossun normien alle, saatte ehkä tukea.En kyllä käsitä miten vuokra voi jäädä maksamatta, vielä kaksi kuukautta.Luulisi, että katto pänpäällä onn se tärkein meno ruuan lisäksi, ja sitä myöten ensimmäisenä maksussa.Ilman nettiä pärjää,ilman autoa pärjää, mut ilman kämppää ei.