Te joille on suoritettu häpyhuulten pienennysleikkaus
Mitkä olivat tarpeeksi pätevät syyt että teille tehtiin leikkaus? Kauanko se kesti, olitteko tajuttomia...? Paljonko toimenpide maksoi teille ja mitkä ovat jälkitulokset? Ja missä kyseinen toimenpide suoritettiin?
Itse olen suunnitellut kyseistä leikkausta itselleni, sillä suuret sisemmät häpyhuuleni ovat kolaus itsetunnossa ja haittaavat arkisia harrastuksia, rikkovat alushousut ja repeilevät itsekin.
Kommentit (400)
En minä niitä mittaillut. Roikkuivat selkeästi ja näkyivät pikareiden läpi. Toinen oli isompi.
Ei kai ne kellään ihan symmetriset ole?
Miehenä en halua silvottua/leikeltyä naista. Ihan sama onko se viivapimppi vai isot esillä olevat paksut huulet, kunhan on luonnollinen, sellainen kun se luonnostaan on. Ei leikelty. Ei ei ja ei. Isoja huulia kivempi nuolla, mutta en vastusta viivapimppiäkään. Älkää pliis leikelkö alapäitänne!
Vierailija kirjoitti:
En minä niitä mittaillut. Roikkuivat selkeästi ja näkyivät pikareiden läpi. Toinen oli isompi.
Ei kai ne kellään ihan symmetriset ole?
Kuka niitä pik(k)areittesi läpi katseli?
Kyllä ne ovat joillain symmetriset, mutta sinulla siis olivat ulkonevat ja epäsymmetriset - ihan normaalit siis.
Minulla leikkaus heikenti harmillisesti tuntoa. Panemalla en tule läheskään niin helposti kuin ennen. 😕
Moi! Hyvä tässä 9vuotta myöhemmin tulla kyselemään mutta oon 14 vuotias tyttö ja sama ongelma noitten häpyhuulten kanssa. Onko tän ikäsenä mahdollista päästä leikkaukseen. Ne häiritsevät liikkumista, hygienia ei ole niiden takia niin hyvä. Itsevarmuus on todella pieni. Monta vuotta kärsinyt jo tästä ongelmasta.
älkää älkää ihmeessä itse halua silvotuksi!
Sinä 14-vuotias tyttö... Jos/kun tämä on sinulle iso ongelma niin suosittelen pienennykseen menoa. Turha kärsiä koko elämänsä liian suurista sisemmistä häpyhuulista, kun ne voi tunnin nukutuksessa pienentää. Yksityisillä lääkäriasemilla onnistuu tai sitten julkisesti terveysaseman kautta jatkohoitoon ja pienennykseen (tällöin on ilmainen). Mehiläisessä toimenpide maksaa n. 3000e.
Vierailija kirjoitti:
Sinä 14-vuotias tyttö... Jos/kun tämä on sinulle iso ongelma niin suosittelen pienennykseen menoa. Turha kärsiä koko elämänsä liian suurista sisemmistä häpyhuulista, kun ne voi tunnin nukutuksessa pienentää. Yksityisillä lääkäriasemilla onnistuu tai sitten julkisesti terveysaseman kautta jatkohoitoon ja pienennykseen (tällöin on ilmainen). Mehiläisessä toimenpide maksaa n. 3000e.
Miten jollakin pokkaa suositella 14 veelle tällaista?
Ai kauhea! Ei ei.
14-vuotias ei lue Vauvan seksipalstaa.
MEDIALUKUTAITO: inniepakotusta
Kannattaako tuo leikkaus siis tehdä laaserilla vai skalpellilla? Ja onko nukutus kummassakin mahdollinen?
Nukutus on aina mahdollinen. Itse olen kärsinyt tästä ongelmasta jo yli 20 v. Kävin jo Mehiläisessä arviossa. Heti kun saan rahat kasaan niin menen leikkaukseen. Ja todellakin kaduttaa, etten jo nuorena mennyt. Elämä olisi ollut paljon parempi seksirintamalla. Tällainen asia, kun on korvien välissä haittaamassa niin se ei siitä korjaamatta parane. Jos lapselleni tulisi tämä ongelma niin todellakin veisin hänet leikkaukseen.
Joo, mites sitte tuo laserilla vai skalpellilla? Ja itteä ny pelottaa tietty tää, et tulee joku pysyvä haitta. Monilla sivuilla toki sanotaa, että komplikaatioiden esiintyvyys on todella harva...
Mie haluun tulla tänne kertoo oman kokemukseni, koska ennen omaa toimenpidettä oisin kaivannut enemmän kokemuksia labiaplastiasta. Olen siis kärsinyt 30 vuotta todella suurista sisemmistä häpyhuulista eli hygienian kanssa haasteita, toistuvia tulehduksia, hiertymiä ja jokapäiväisesti vaivasi fyysisesti ja psyykkisesti. Häpyhuulien takia en suostunut suuseksiin, en pitänyt alastomana olemisesta ja niiden näkyminen alushousuista ahdisti paljon.
Kävin yksityisellä arviossa, ja lääkäri totesi leikkauksen helpottavan huomattavasti elämääni. Leikkaus tehtiin jo noin kuukausi arvion jälkeen. Ennen leikkausta sain perus särkylääkettä suunkautta otettavaksi ja sen jälkeen jo saateltiin leikkaussaliin. Operaation aikana sain suonensisäisesti kipulääkettä, rauhoittavaa en halunnut, vaikka sitä oli kyllä saanut. Yksityisellä henkilökunta oli todella mukavaa ja he kyllä piti huolen, että minulla ei ollut kipuja ja oloni on hyvä. Operaation jälkeen olin hetken seurannassa, jonka jälkeen pääsin kotiin.
Vihlovaa kipua ja todella kivaa turvotusta oli ainakin kahden viikon ajan, mutta perus särkylääkkeillä pärjäsi kivun kanssa, jos siis vain lepäili. Istuminen ja jalkeilla oleminen oli aivan hirveää. Kävely oli kahden viikon ajan kamalaa, todella kipeää teki ja pelkät hameet oli käytössä😅 itsellä haavat paranivat hyvin, ja noin viiden viikon kohdalla ensimmäisen kerran pystyi käyttämään kireitä housuja.
Monet illat olen enemöön itkenyt sitä, että miksi en mennyt operaatioon jo paljon aikaisemmin. Ero aikaisempaan on todella suuri, olen enemmän kuin tyytyväinen.
Kaikkineen arvioinnit ja operaatio yksityisellä maksoi muistaakseni noin 2200€.
Noin 5-6 viikkoa toipumiseen itsellä siis mennyt.
Jos oikeasti sisemmistä on vaivaa, niin mie kyllä syvästi suosittelen operaatiota. Kannattaa käydä operaatiossa sellaisella, joka tekee niitä usein, koska kunnallisella kaikilla ei ole yhtä vahvaa kokemusta labiaplastiasta.
Vastaan mielelläni jos tulee kysymyksiä operaatioon liittyen🙂
Labiaplastia kirjoitti:
Mie haluun tulla tänne kertoo oman kokemukseni, koska ennen omaa toimenpidettä oisin kaivannut enemmän kokemuksia labiaplastiasta. Olen siis kärsinyt 30 vuotta todella suurista sisemmistä häpyhuulista eli hygienian kanssa haasteita, toistuvia tulehduksia, hiertymiä ja jokapäiväisesti vaivasi fyysisesti ja psyykkisesti. Häpyhuulien takia en suostunut suuseksiin, en pitänyt alastomana olemisesta ja niiden näkyminen alushousuista ahdisti paljon.
Kävin yksityisellä arviossa, ja lääkäri totesi leikkauksen helpottavan huomattavasti elämääni. Leikkaus tehtiin jo noin kuukausi arvion jälkeen. Ennen leikkausta sain perus särkylääkettä suunkautta otettavaksi ja sen jälkeen jo saateltiin leikkaussaliin. Operaation aikana sain suonensisäisesti kipulääkettä, rauhoittavaa en halunnut, vaikka sitä oli kyllä saanut. Yksityisellä henkilökunta oli todella mukavaa ja he kyllä piti huolen, että minulla ei ollut kipuja ja oloni on hyvä. Operaation jälkeen olin hetken seurannassa, jonka jälkeen pääsin kotiin.
Vihlovaa kipua ja todella kivaa turvotusta oli ainakin kahden viikon ajan, mutta perus särkylääkkeillä pärjäsi kivun kanssa, jos siis vain lepäili. Istuminen ja jalkeilla oleminen oli aivan hirveää. Kävely oli kahden viikon ajan kamalaa, todella kipeää teki ja pelkät hameet oli käytössä😅 itsellä haavat paranivat hyvin, ja noin viiden viikon kohdalla ensimmäisen kerran pystyi käyttämään kireitä housuja.
Monet illat olen enemöön itkenyt sitä, että miksi en mennyt operaatioon jo paljon aikaisemmin. Ero aikaisempaan on todella suuri, olen enemmän kuin tyytyväinen.
Kaikkineen arvioinnit ja operaatio yksityisellä maksoi muistaakseni noin 2200€.
Noin 5-6 viikkoa toipumiseen itsellä siis mennyt.Jos oikeasti sisemmistä on vaivaa, niin mie kyllä syvästi suosittelen operaatiota. Kannattaa käydä operaatiossa sellaisella, joka tekee niitä usein, koska kunnallisella kaikilla ei ole yhtä vahvaa kokemusta labiaplastiasta.
Vastaan mielelläni jos tulee kysymyksiä operaatioon liittyen🙂
Lisään vielä, että operaatio tehtiin laserilla 🙂
Miten nuo epikriisit liittyvät mukamas seksipalstalle.
Terveydenhoito ja päänsisäiset ongelmat ei ole seksiä.
Onko miehesi innoissaan uudesta viivapillustasi?
Vierailija kirjoitti:
Nää on sellaisia asioita, mitä ei tehdä toisen mielipiteen takia, vaan oman hyvinvoinnin ja terveyden takia💁 Harmi, jos siulla tärkein asia on oman miehen mielipide tai vastaavasti et hyväksy kumppanisi terveyden edistämiseksi tehtäviä muutoksia.
Olen tyytyväinen ja se on ainut asia millä on mitään merkitystä 😌
Labiaplastia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on sellaisia asioita, mitä ei tehdä toisen mielipiteen takia, vaan oman hyvinvoinnin ja terveyden takia💁 Harmi, jos siulla tärkein asia on oman miehen mielipide tai vastaavasti et hyväksy kumppanisi terveyden edistämiseksi tehtäviä muutoksia.
Olen tyytyväinen ja se on ainut asia millä on mitään merkitystä 😌
Voinet et silti kertoa, pyysithän kysymyksiäkin, miten kumppanisi on suhtautunut uuteen vulvaasi - entä aikaisempaan?
Vierailija kirjoitti:
Moi! Hyvä tässä 9vuotta myöhemmin tulla kyselemään mutta oon 14 vuotias tyttö ja sama ongelma noitten häpyhuulten kanssa. Onko tän ikäsenä mahdollista päästä leikkaukseen. Ne häiritsevät liikkumista, hygienia ei ole niiden takia niin hyvä. Itsevarmuus on todella pieni. Monta vuotta kärsinyt jo tästä ongelmasta.
Kysymys: Suosittelisitko labiaplastiaa eli sisempien häpyhuulien amputoimista laserilla tälle 14-vuotiaalle lapselle?
Kuinka paljon huulesi näkyivät ulospäin ennen operaatiota, olivatko epäsymmetriset?