Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään Afrikan ympärileikkaukset.

Vierailija
27.09.2010 |

Silpokoon toisiansa ihan rauhassa mun puolesta.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos naapurin mamma vetelee vyönsoljella lapsiaan persiille, ei pätkääkään. Kuten ei myöskään kiinnosta leikkauttaako naapurin somppuperhe tyttöjensä pimpit rikki. Hyvä ap, samoilla linjoilla ollaan.

kunhan sinun kakaroillasi vaan on merkkivaatteet paalla ja niiden hinta kaikkien naapureiden tiedossa.

Kauhistellaan ja muka-ahdistellaan ja ollaan niiiiiin empaattisia. Mutta tosiasiassa elämä pyörii omien kulissien ja lasten merkkivaatteiden ympärillä. Jos oikeasti pitäisi luopua jostain toisten hyväksi, ääni muuttuisi kellossa. Monelle tällainen biafranlapset ja ympärileikkaukset, on juuri sopiva tapa kiillottaa omaa sädekehää. Siihen ei tarvitse mitään muuta kuin pitää suurta ääntä. Mutta jos pitäisi luopua jostain omasta toisen hyväksi, hyväntekeväisyys unohtuu. Jumala näkee sydämeenne ja tämän ulkokultaisuuden. Hyvää ihmistä sinusta ei tee se, että pidät ulkokultaisuutesi takia suurta meteliä maailman pahuudesta jos et pysty antamaan vähästäsi lähimmäiselle.

mjutta se että asiasta ollaan tietoisia ja keskustellaan AVOIMESTI!! auttaa muuttamaan asioita ainakin näiden Suomessa asuvien Somalien osalta. Sinä sen sijaan vaikutat hurskastelijalta. Miten sinun Jumalasi sallii sen, että et tee mitään näiden somalityttöjen auttamiseksi?

Vierailija
2/31 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teitä oikeasti kiinnostaisi muiden kärsimys, oli se sitten Suomessa tai Afrikassa, te tekisitte sille jotakin. Kaikki tarpeeton kärsimys olisi loppunut jo aikaa sitten jos ihmiset aivan oikeasti välittäisivät eikä kaikki hyvät aikeet jäisi puheiksi. Minusta tuntuu ikävältä, että ihmisiä silvotaan ja että valtavat massat vammautuvat ja kuolevat joka vuosi tauteihin, jotka olisi helposti ehkäistävissä. Mutta koska en tee juuri mitään asian muuttamiseksi (parin kummilapsen tukemisen lisäksi) tunnustan avoimesti olevani tekopyhä. Voisin tehdä paljon paljon enemmän, mutten viitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään keskustella tai sitä kritioida/kauhistella? Eikö saa esimerkiksi keskustella pedofiliasta ja sen kohteeksi joutuvista lapsista Suomessa, jos ei tee jotain pedofilian poistamiseksi? Eli mitä?

Vierailija
4/31 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1244081/ei_herkille_…

Älkää missään nimessä kauhistelko tai haukkuko ko. käytäntöä, jos ette pysty sitä poistamaan....

Vierailija
5/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku tulee tekemään sulle väkivaltaa. Mätkiköön sua aivan rauhassa mun puolesta!

Vierailija
6/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä varten on poliisi ja tuomioistuinlaitos :)

ap.

Vierailija
7/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sua kiinnostaakaan sitä varten on poliisi ja tuomioistuinlaitos :)

ap.

jos minä olen ainoa silminnäkijä :)

Vierailija
8/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen ylenkatsominen. Sä idiootti puhut nyt lasten silpomista joita aikuiset tekee! Ei ole ihan sama asia kuin että aikuiset silpois toisiaan...olet tunnevammainen ääliö!

Vierailija
9/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska avun paikalle hälyttäminen on Suomen lain mukaan velvollisuus ja sen laiminlyönti johtaa rikosilmoitukseen.

Ihan vain tiedoksi, olisi hyvä opetella ensin tuntemaan oman asuinmaansa lait ennen kuin puuttuu Afrikan ongelmiin :)

Vierailija
10/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen ylenkatsominen. Sä idiootti puhut nyt lasten silpomista joita aikuiset tekee! Ei ole ihan sama asia kuin että aikuiset silpois toisiaan...olet tunnevammainen ääliö!

äidithän siitä päättää ja toimenpiteeseen osallistuu ja eikös jokainen äiti ole lapsellensa se paras äiti, av-palstan sääntöjen mukaan?

Vierailija
11/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska avun paikalle hälyttäminen on Suomen lain mukaan velvollisuus ja sen laiminlyönti johtaa rikosilmoitukseen.

Ihan vain tiedoksi, olisi hyvä opetella ensin tuntemaan oman asuinmaansa lait ennen kuin puuttuu Afrikan ongelmiin :)

jos et tietäisi, että olisin nähnyt mun pahoinpitelyn?

Pointtina on nyt tässä se, että jos ei tunne myötätuntoa toista ihmistä kohtaa, miksi odottaa sitä? Miksi sinä odotat joltain toiselta myötätuntoa, jos et halua antaa sitä? Lait perustuu ihmisten oikeudentajuun, eivät ne ole syntyneet moraalisessa tyhjiössä.

Totta kai mä hälyyttäisin poliisit paikalle, jos näkisin jotakuta pahoinpideltävän. Yritin vain esimerkillä valottaa, mitä toisista ihmisistä välittäminen on, mutta jotenkin musta tuntuu, ettet sitä ymmärrä...?

Vierailija
12/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska avun paikalle hälyttäminen on Suomen lain mukaan velvollisuus ja sen laiminlyönti johtaa rikosilmoitukseen. Ihan vain tiedoksi, olisi hyvä opetella ensin tuntemaan oman asuinmaansa lait ennen kuin puuttuu Afrikan ongelmiin :)

nyt se vaan on somalien myötä myös Suomen ongelma. Että revi siitä.

Vierailija
13/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi, jota ei muitten maitten ihmisten tekemät julmuudet kiinnosta pätkän vertaa.. Mun puolesta kaikki vois kuolla vaikka pois,varsinkin noista kehitysmaista...

Yh, ei sympatiaa/empatiaa muille.

Olen aina ihmetellyt, että miten mä voin ajatella näin, kun kuitenkin eläinten kärsimys ylittää ihan reippaasti maitten väliset rajat, ja saa mut raivostumaan.

Eli välitän eläimistä, en ihmisistä.

Vierailija
14/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi, jota ei muitten maitten ihmisten tekemät julmuudet kiinnosta pätkän vertaa.. Mun puolesta kaikki vois kuolla vaikka pois,varsinkin noista kehitysmaista...

Yh, ei sympatiaa/empatiaa muille.

Olen aina ihmetellyt, että miten mä voin ajatella näin, kun kuitenkin eläinten kärsimys ylittää ihan reippaasti maitten väliset rajat, ja saa mut raivostumaan.

Eli välitän eläimistä, en ihmisistä.

jonkun pulun kärsimyksistä. Ihmisten kyllä, missä päin maailmaa tahansa.

Vierailija
15/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa tapetaan vanhuksia nälkään ja ilamstonuutos uhkaa.. joku ympärileikkaus Afrikassa.. miksi minun pitäisi välittää?

Vierailija
16/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa tapetaan vanhuksia nälkään ja ilamstonuutos uhkaa.. joku ympärileikkaus Afrikassa.. miksi minun pitäisi välittää?

jotkut jättävät vanhat sukulaisensa nälissään kuolemaan, Suomessa on vaihtoehtoja, mutta kuten tästäkin ketjusta huomaan, välinpitämättömyys toisista on täällä huipussaan! Julmuutta ja pahuutta olisi maailmassa vieläkin enemmän jos ihmiset eivät välittäisi edes nykyisenkään vertaa. Mitäpä se av-mamma muista välittää, kunhan kela maksaa rahat ajoissa, se on tärkeintä!

Vierailija
17/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. pakolaisia on miljoonia ja enemmän tulee koko ajan. Maailmassa on suurempia asioita joita ei ole kyetty ratkaisemaan.

Vierailija
18/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadakseen itselle huomiota. samat ihmiset yleensä elää myös jonkun BB.n kautta.

Ei sillä kuvien katsomisella ja nettipalstoilla parkumisella saa mitään aikaiseksi. Ehkä paremman oman tunnon itselle.

En minäkään surkuttele näitä ja yöuniani menetä. Mieluummin teen konkreettisia hyviä töitä tässä lähistöllä kuin pidän suurta ääntä itsestäni, kuinka hyvä ihminen olen kun kauhistelen ympärileikkauksia.

Vierailija
19/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

i] jotkut jättävät vanhat sukulaisensa nälissään kuolemaan, Suomessa on vaihtoehtoja, mutta kuten tästäkin ketjusta huomaan, i]

jos hän on avutopb ja omaisten tai kodinhoidon armoilla? Miä voisin sinulle esitellä sellaisen vanhuksen jonka omaiset ryöstivät ja joka oli lähes syömättä koska kukaan ei välittänyt..

Vierailija
20/31 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

empaattisista... pääasia on että pääsee kauhistelemaan kuinka hirveitä ne afrikkalaiset ovat, ihan toista lajia eivätkä ihmisiä ollenkaan.

He ovat täydellisen sivistymättömiä juntteja joille muiden ihmisten elämä OIKEASTI (se hyljätty vanhus naapurissa esim.) ei ole centinkään arvoinen.