Minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään Afrikan ympärileikkaukset.
Kommentit (31)
jos teitä oikeasti kiinnostaisi muiden kärsimys, oli se sitten Suomessa tai Afrikassa, te tekisitte sille jotakin. Kaikki tarpeeton kärsimys olisi loppunut jo aikaa sitten jos ihmiset aivan oikeasti välittäisivät eikä kaikki hyvät aikeet jäisi puheiksi. Minusta tuntuu ikävältä, että ihmisiä silvotaan ja että valtavat massat vammautuvat ja kuolevat joka vuosi tauteihin, jotka olisi helposti ehkäistävissä. Mutta koska en tee juuri mitään asian muuttamiseksi (parin kummilapsen tukemisen lisäksi) tunnustan avoimesti olevani tekopyhä. Voisin tehdä paljon paljon enemmän, mutten viitsi.
myöskään keskustella tai sitä kritioida/kauhistella? Eikö saa esimerkiksi keskustella pedofiliasta ja sen kohteeksi joutuvista lapsista Suomessa, jos ei tee jotain pedofilian poistamiseksi? Eli mitä?
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1244081/ei_herkille_…
Älkää missään nimessä kauhistelko tai haukkuko ko. käytäntöä, jos ette pysty sitä poistamaan....
jos joku tulee tekemään sulle väkivaltaa. Mätkiköön sua aivan rauhassa mun puolesta!
sitä varten on poliisi ja tuomioistuinlaitos :)
ap.
Ei tarvitse sua kiinnostaakaan sitä varten on poliisi ja tuomioistuinlaitos :)
ap.
jos minä olen ainoa silminnäkijä :)
tuollainen ylenkatsominen. Sä idiootti puhut nyt lasten silpomista joita aikuiset tekee! Ei ole ihan sama asia kuin että aikuiset silpois toisiaan...olet tunnevammainen ääliö!
koska avun paikalle hälyttäminen on Suomen lain mukaan velvollisuus ja sen laiminlyönti johtaa rikosilmoitukseen.
Ihan vain tiedoksi, olisi hyvä opetella ensin tuntemaan oman asuinmaansa lait ennen kuin puuttuu Afrikan ongelmiin :)
tuollainen ylenkatsominen. Sä idiootti puhut nyt lasten silpomista joita aikuiset tekee! Ei ole ihan sama asia kuin että aikuiset silpois toisiaan...olet tunnevammainen ääliö!
äidithän siitä päättää ja toimenpiteeseen osallistuu ja eikös jokainen äiti ole lapsellensa se paras äiti, av-palstan sääntöjen mukaan?
koska avun paikalle hälyttäminen on Suomen lain mukaan velvollisuus ja sen laiminlyönti johtaa rikosilmoitukseen.
Ihan vain tiedoksi, olisi hyvä opetella ensin tuntemaan oman asuinmaansa lait ennen kuin puuttuu Afrikan ongelmiin :)
jos et tietäisi, että olisin nähnyt mun pahoinpitelyn?
Pointtina on nyt tässä se, että jos ei tunne myötätuntoa toista ihmistä kohtaa, miksi odottaa sitä? Miksi sinä odotat joltain toiselta myötätuntoa, jos et halua antaa sitä? Lait perustuu ihmisten oikeudentajuun, eivät ne ole syntyneet moraalisessa tyhjiössä.
Totta kai mä hälyyttäisin poliisit paikalle, jos näkisin jotakuta pahoinpideltävän. Yritin vain esimerkillä valottaa, mitä toisista ihmisistä välittäminen on, mutta jotenkin musta tuntuu, ettet sitä ymmärrä...?
koska avun paikalle hälyttäminen on Suomen lain mukaan velvollisuus ja sen laiminlyönti johtaa rikosilmoitukseen. Ihan vain tiedoksi, olisi hyvä opetella ensin tuntemaan oman asuinmaansa lait ennen kuin puuttuu Afrikan ongelmiin :)
nyt se vaan on somalien myötä myös Suomen ongelma. Että revi siitä.
Täällä kanssa yksi, jota ei muitten maitten ihmisten tekemät julmuudet kiinnosta pätkän vertaa.. Mun puolesta kaikki vois kuolla vaikka pois,varsinkin noista kehitysmaista...
Yh, ei sympatiaa/empatiaa muille.
Olen aina ihmetellyt, että miten mä voin ajatella näin, kun kuitenkin eläinten kärsimys ylittää ihan reippaasti maitten väliset rajat, ja saa mut raivostumaan.
Eli välitän eläimistä, en ihmisistä.
Täällä kanssa yksi, jota ei muitten maitten ihmisten tekemät julmuudet kiinnosta pätkän vertaa.. Mun puolesta kaikki vois kuolla vaikka pois,varsinkin noista kehitysmaista...
Yh, ei sympatiaa/empatiaa muille.Olen aina ihmetellyt, että miten mä voin ajatella näin, kun kuitenkin eläinten kärsimys ylittää ihan reippaasti maitten väliset rajat, ja saa mut raivostumaan.
Eli välitän eläimistä, en ihmisistä.
jonkun pulun kärsimyksistä. Ihmisten kyllä, missä päin maailmaa tahansa.
suomessa tapetaan vanhuksia nälkään ja ilamstonuutos uhkaa.. joku ympärileikkaus Afrikassa.. miksi minun pitäisi välittää?
suomessa tapetaan vanhuksia nälkään ja ilamstonuutos uhkaa.. joku ympärileikkaus Afrikassa.. miksi minun pitäisi välittää?
jotkut jättävät vanhat sukulaisensa nälissään kuolemaan, Suomessa on vaihtoehtoja, mutta kuten tästäkin ketjusta huomaan, välinpitämättömyys toisista on täällä huipussaan! Julmuutta ja pahuutta olisi maailmassa vieläkin enemmän jos ihmiset eivät välittäisi edes nykyisenkään vertaa. Mitäpä se av-mamma muista välittää, kunhan kela maksaa rahat ajoissa, se on tärkeintä!
esim. pakolaisia on miljoonia ja enemmän tulee koko ajan. Maailmassa on suurempia asioita joita ei ole kyetty ratkaisemaan.
saadakseen itselle huomiota. samat ihmiset yleensä elää myös jonkun BB.n kautta.
Ei sillä kuvien katsomisella ja nettipalstoilla parkumisella saa mitään aikaiseksi. Ehkä paremman oman tunnon itselle.
En minäkään surkuttele näitä ja yöuniani menetä. Mieluummin teen konkreettisia hyviä töitä tässä lähistöllä kuin pidän suurta ääntä itsestäni, kuinka hyvä ihminen olen kun kauhistelen ympärileikkauksia.
i] jotkut jättävät vanhat sukulaisensa nälissään kuolemaan, Suomessa on vaihtoehtoja, mutta kuten tästäkin ketjusta huomaan, i]
jos hän on avutopb ja omaisten tai kodinhoidon armoilla? Miä voisin sinulle esitellä sellaisen vanhuksen jonka omaiset ryöstivät ja joka oli lähes syömättä koska kukaan ei välittänyt..
empaattisista... pääasia on että pääsee kauhistelemaan kuinka hirveitä ne afrikkalaiset ovat, ihan toista lajia eivätkä ihmisiä ollenkaan.
He ovat täydellisen sivistymättömiä juntteja joille muiden ihmisten elämä OIKEASTI (se hyljätty vanhus naapurissa esim.) ei ole centinkään arvoinen.