Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan tämä vähän liikaa, pelkästään ennen joulua pitäisi tulla 60op edestä kursseja käytyä,ov

Vierailija
27.09.2010 |

Huomasin juuri että olen tainnut valita vähän liikaa kursseja syksylle. Ongelmana vaan on että osa kursseista on pakko käydä nyt tai joko en pysty jatkamaan seuraaville kursseille tai ne siirtyvät liian kauaksi joten muuta mahdollisuutta ei ole kuin käydä ne nyt syksyllä.

Pelkästään kieliopintoja tulee 16op, sivuainetta 20op ja loput sitten pääainetta.

Kokemuksia kenelläkään miten jaksaa :/

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommiin pitää vaan ryhtyä ajoissa, eikä just ennen loppueseen palautuspäivää.

Vierailija
2/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee työn oheessa 30op lukukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo aloittanutkin, mutta tuntuu että muuta en ehdi tekemäänkään. Unetkin jääneet vähiin kun tehtäviä on pitänyt vääntää yömyöhään

ap

Vierailija
4/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieli mennä nukkumaan, ja vielä on vino pino tehtäviä huomiselle ja ylihuomiselle, huoh

ap

Vierailija
5/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintoVIIKKOA!

Vierailija
6/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tarkoitat, että pystytkö suorittamaan nyt kolmessa kuukaudessa 60 opintoviikkoa niin et!

Suunnittele paremmin opintosi ennen kuin ilmoittaudut.

Vierailija
7/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet, nuo ropisevat plakkariin melkein itsestään ilman että niiden eteen tarvitsisi paljoakaan ahertaa.

Vierailija
8/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintopiste on noin 1,5 opintoviikkoa. Ja allekirjoitanut suoritti aikanaan 45 opintoviikkoa yhdessä syyslukukaudessa samalla kun kävi töissä ja elämääkin oli. Joten ei se nyt mitenkään mahdotonta ole.

Mutta toki se vaatii suunnittelua. Pane tehtävät ja tentit kalenteriisi ja suunnittele, milloin ne pitää tehdä ja kuinka paljon aikaa mihinkin voi varata. Usein eniten aikaa vie murehtiminen ja stressaaminen - ei itse tekeminen. Murehtiminen ja stressaaminen myös väsyttää. Jos sun kahdeksalta illalla tekee mieli mennä nukkumaan niin yleensä on ihan viisasta mennä nukkumaan. Luet sit huomenna keskittyneemmin ja tarmokkaammin.

Vierailija
9/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko lukuvuoden opintomäärää, joten on kyllä liikaa. Tosin riippuu myös oppilaitoksesta, mikä määrä työtä pisteisiin kuuluu. Esim. itse olen joutunut tekemään paljon enemmän töitä yliopistossa opintopisteiden eteen kuin ammattikorkeassa. Ja myös kahden Amk:in ja YO:nkin välillä on eroja.

Vierailija
10/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600 tuntia kolmessa kuukaudessa? Aika mahdotonta. ainakin, jos haluaa suorittaa opinnot kunnolla.

opintopiste on noin 1,5 opintoviikkoa. Ja allekirjoitanut suoritti aikanaan 45 opintoviikkoa yhdessä syyslukukaudessa samalla kun kävi töissä ja elämääkin oli. Joten ei se nyt mitenkään mahdotonta ole. Mutta toki se vaatii suunnittelua. Pane tehtävät ja tentit kalenteriisi ja suunnittele, milloin ne pitää tehdä ja kuinka paljon aikaa mihinkin voi varata. Usein eniten aikaa vie murehtiminen ja stressaaminen - ei itse tekeminen. Murehtiminen ja stressaaminen myös väsyttää. Jos sun kahdeksalta illalla tekee mieli mennä nukkumaan niin yleensä on ihan viisasta mennä nukkumaan. Luet sit huomenna keskittyneemmin ja tarmokkaammin.

Vierailija
11/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600 tuntia kolmessa kuukaudessa? Aika mahdotonta. ainakin, jos haluaa suorittaa opinnot kunnolla.

opintopiste on noin 1,5 opintoviikkoa. Ja allekirjoitanut suoritti aikanaan 45 opintoviikkoa yhdessä syyslukukaudessa samalla kun kävi töissä ja elämääkin oli. Joten ei se nyt mitenkään mahdotonta ole. Mutta toki se vaatii suunnittelua. Pane tehtävät ja tentit kalenteriisi ja suunnittele, milloin ne pitää tehdä ja kuinka paljon aikaa mihinkin voi varata. Usein eniten aikaa vie murehtiminen ja stressaaminen - ei itse tekeminen. Murehtiminen ja stressaaminen myös väsyttää. Jos sun kahdeksalta illalla tekee mieli mennä nukkumaan niin yleensä on ihan viisasta mennä nukkumaan. Luet sit huomenna keskittyneemmin ja tarmokkaammin.

Päinvastoin, mun arvosanat oli aina "erinomaiset tiedot" ja jatko-opiskelijaksikin mut pyydettiin ja rahoitus järjestettiin käytännössä käteen. Kato, se on laskennallinen se, montako työtuntia joku opintoviikko- tai -pistemäärä vaatii, on vaan laskennallinen arvio. Kaikkien ei tarvi käytää jonku nasian opiskelemiseen yhtä kauaa. Itse asiassa useimpien ei tarvi käyttää niin paljon kuin nuo opintopisteiden laskennalliset arviot - paljon on kiinni organisaatiosta ja ennen kaikkea just siitä, että käyttääkö aikansa tehokkaasti vai notkuuko vaan.

Vierailija
12/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen ammattikorkeakoulussa ja sain aivan mielettömällä työllä ja uurastuksella 60 opintopistettä suoritettua koko vuoden aikana. 16:sta opiskelijasta minä sain eniten, suurin osa noin 40 pistettä ja moni jäi kolmeenkymmeneen.

Meillä on aivan sairas meno, eikä todellakaan lasketa yhtä pistettä 27 tunnin työstä. Olin kolme viikkoa aamuyhdeksästä iltakahdeksaan JOKA PÄIVÄ projektityössä, vain sunnuntait vapaina. Sain tästä projektista YHDEN opintopisteen. Ja senkin vasta sen jälkeen, kun olin aluksi tehnyt projektisuunnitelman, palauttanut kaksi väliraporttia ja projektin päätteeksi tein loppuraportin ja 15min Powerpoint-esityksen auditoriossa.

Vaihdan sun oppilaitokseen, jos todellakin pystyt tekemään tuon!

Vierailija
13/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos en nyt ota tiettyjä kursseja, en voi keväällä ottaa niiden jatkokursseja ja opiskelu viivästyisi vuodella. Keväälle on siis tulossa ihan suht normaalimäärä opintopisteitä. Jostain syystä nyt on kaikki kurssit kasaantuneet tähän syksyyn

ap

Vierailija
14/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä lopetti kokonaan, kun ei pää enää kestänyt. Avoimen yliopiston puolella pisteitä ropisee, kun viitsii vaivautua luennoille. Sieltä yritänkin repiä itselleni lisäpisteitä, tätä vauhtia valmistunen ehkä nelikymppisenä.

Vierailija
15/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä lopetti kokonaan, kun ei pää enää kestänyt. Avoimen yliopiston puolella pisteitä ropisee, kun viitsii vaivautua luennoille. Sieltä yritänkin repiä itselleni lisäpisteitä, tätä vauhtia valmistunen ehkä nelikymppisenä.

avoimen opinnot on eri asia, siellähän saa opiskella kun maksaa vaan. Yliopistoon pitää ensin päästä sisään ja suoraan sanottuna, jos amkista on sulle liian vaikea saada opintopisteitä niin todennäköiseti et pääse.

Vierailija
16/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pisteiden tunnit lasketaan. Ja tosiaan, aina ei tuota 27 tuntia mene, mutta siitä huolimatta tuon 60 pisteen suorittaminen kolmessa kuukaudessa on mahdotonta. En tiedä, millä arvosanasi olet saanut, mutta tuskin vaatimustaso ainakaan on ollut kovin korkealla.

Päinvastoin, mun arvosanat oli aina "erinomaiset tiedot" ja jatko-opiskelijaksikin mut pyydettiin ja rahoitus järjestettiin käytännössä käteen. Kato, se on laskennallinen se, montako työtuntia joku opintoviikko- tai -pistemäärä vaatii, on vaan laskennallinen arvio. Kaikkien ei tarvi käytää jonku nasian opiskelemiseen yhtä kauaa. Itse asiassa useimpien ei tarvi käyttää niin paljon kuin nuo opintopisteiden laskennalliset arviot - paljon on kiinni organisaatiosta ja ennen kaikkea just siitä, että käyttääkö aikansa tehokkaasti vai notkuuko vaan.

Vierailija
17/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos tekee paljon kirjatenttejä ja vain kieliopinnot istuu luennoilla -> niiden tentteihin/palautettaviin töihin ei tavallisesti montaa hetkeä mene.

Mä olin yhden alkuvuoden joka ikinen perjantai 5 op:n tentissä, sain 6 viikon aikana 30op, joten ei toi mahdotonta ole. Riippuu tietysti aineista ja suoritustavasta. Mutta kovaa duunia saat varautua tekemään, varsinkin jos kielet ei taivu sulta kuin vettä vaan.

Vierailija
18/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kolmeen eri paikkaan Helsingin yliopistoon, mutta valitsin ammattikorkeakoulun. Alaa, jota nyt opiskelen, ei voi opiskella yliopistossa Helsingissä (jossa asun, jossa on perhe ja jossa on pakko pysyä..).

Kyse ei siis ole älykkyydestäni tai siitä, ettenkö saisi ylipäätään opintopisteitä kasaan, vaan oppilaitokseni vinksahtaneesta tavasta teettää opiskelijoilla käsittämätön määrä työtä vailla (opintopiste)palkkaa.

Vierailija
19/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielet sujuvat ihan kohtuullisesti. Muut kurssit tuottavat sitten enemmän työtä. Yritän nyt ainakin mahdollisimman paljon näistä suorittaa

ap

varsinkin jos tekee paljon kirjatenttejä ja vain kieliopinnot istuu luennoilla -> niiden tentteihin/palautettaviin töihin ei tavallisesti montaa hetkeä mene.

Mä olin yhden alkuvuoden joka ikinen perjantai 5 op:n tentissä, sain 6 viikon aikana 30op, joten ei toi mahdotonta ole. Riippuu tietysti aineista ja suoritustavasta. Mutta kovaa duunia saat varautua tekemään, varsinkin jos kielet ei taivu sulta kuin vettä vaan.

Vierailija
20/21 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lukuvuoden aikana. Ja siinä sivussa hoidin vielä perheen ja ikääntyneet vanhemmat, mutta paloinkin loppuun, niin että loppuihin opintoihin kului rutkasti enemmän aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän