Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Omaa luokkaansa"-tv dokkari tänä iltana!!

Vierailija
26.09.2010 |

Katsoiko kukaan muu???

Minä katsoin,vaikka maikkarilta olisi tullut se uusi sarjakin samaan aikaan.Tuo ohjelma on kuvattu minun vanhassa yläasteessani,joten siksi ohjelma kiinnosti.Ensiksikin oli surullista huomata,kuinka koulu on mennyt " huonoon kuntoon",kun muistelen millainen se oli reilu 20v sitten kun valmistui ja olimme ekoja 8-luokkalaisia uudessa koulussa.Tietenkin;ELÄMÄ kuluttaa!!

Mutta sitten itse ohjelmaan: Suu auki järkyttyneenä katsoin oppilaiden ,varsinkin niiden 2 tytön käytöstä!Siksi järkyttävää on/oli ja kyllä tuossa ope oli aika kovilla.Mutta uskomaton se opettaja,että sai hommat niin hienosti hoidettua. Ja toinen kohta,jossa kyyneleet tuli silmiin,kun näytettiin sitä yksinäisen pojan kiusaamista.Ihan kamalaa katsoa vierestä tuommoista.

Oma esikoiseni on piakkoin siirtymässä ala-asteelta yläasteelle ja hirvittää kyllä,miten koulumaailma on muuttunut siitä 80-luvusta,jolloin itse olin yläasteella.Opettajia silloin vielä kunnioitettiin ja toteltiin ja koulun käyntikin oli ihan mukavaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua liikutti se Joonas-poika, ja toisaalta moni muu sai ihan vihan tunteet heräämään - erityisesti ne kaksi idioottityttöä. Kunnioitan opettajaa todella, minun hermoni eivät kestäisi tuollainen porukan opettamista.

Vierailija
2/10 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kyllä ihan omat kouluajat mieleen tuosta, vaikka silloin olikin 90-luku, enkä ollut edes tarkkiksella. Opettajia kyllä toteltiin sillon vielä. Muuten touhu tuntui samanlaiselta kiusaamisineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse kanssa käynyt Nöykkiön koulua 2000-luvun vaihteessa. Tuo dokumentti kuvasi loistavasti, kuinka ahdistava paikka se koulu silloin oli. Koko kouluyhteisö voi huonosti ja se heijastui sitten kaikenlaisena pahana kiusaamisena ja muuna turvattomuutena. Eikä siihen kiusaamiseen silloin puututtu millään tavalla. Ulla-ope oli tossa dokumentissa ihan mahtava! Oi, kun koulut olisivat täynnä yhtä lämpimiä sieluja! :-)

Vierailija
4/10 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen käytös dokumentissa oli suunnattoman ärsyttävää ja lapsellista.

Toivottavasti heidän vanhemmat kokevat omatunnon pistoksen rinnassaan ja tajuavat että kasvatuksessa on mennyt jotain pahasti pieleen.

Kyllä olisin kasvattajana hävennyt katsoa dokumenttia, jos lapseni käyttäytyisivät tuolla tavalla koulussa opettajia kohtaan ja kiusaisivat toisia hiljaisia oppilaita.

Koulukiusaaminen on niin syvältä ja epäreilua:(

Vierailija
5/10 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja tuntui aidosti välittävän oppilaistaan ja hienosti saikin heihin kontaktia. Itse en välttämättä olisi tuon porukan opettajana halunnut olla.

Vierailija
6/10 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaa mieltä kuin ap. Opettaja oli aivan huippu; ei voi kuin hattua nostaa. Harvasta meistä olisi tuohon hommaan.

Vierailija
7/10 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä avasi edes joidenkien silmät, että joka KURITTA kasvaa se kunniatta kuolee.

Vierailija
8/10 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin alun tuosta dokumentista. Oli aika järkyttävää. Säälitti se Jesse varsinkin.

Vierailija
9/10 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyyneleet valui loppua kohti. Ihana opettaja! Suu auki ei tarvinnut lasten käytöstä katsoa, sillä tavallisellakin yläkoulun luokalla näkee ihan samanlaista röyhkeää päänauontaa.

T. Yläkoulussa opettanut

Vierailija
10/10 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistää hiljaiseksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän