Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmanteen raskauteen "valmistautuminen", miltä kuulostaa?

Vierailija
26.09.2010 |

Olen aika rapakunnossa nyt ja n. 8 kg ylipainoinen.

Haaveissa kolmas lapsi.

Mitä enemmän raskauksia, sitä enemmänhän se kropalta vaatii, joten ajattelin laittaa itseni kuntoon tässä ennen kolmannen yrittämisen aloittamista (aloitetaan yritys ensi keväänä).

Ajattelin siis alkaa syödä enemmän kasviksia, jättää herkkujen puputtamista vähemmälle ja laihduttaa nuo ylikilot pois. Lisäksi aloitan lenkkeilyn (kävelyä tai sauvakävelyä) ja aion pyrkiä lenkkeilemään n. 3 kertaa viikossa. Lisäksi vahvistan selkä- ja vatsalihaksia, varsinkin selkää, sehän on kovilla raskausaikaan.

Miten sen foolihapon syömisen laita oli? Olen kuullut että se on tärkeä vitamiini raskautta suunnitteleville, mutta jossain vaiheessahan oli jotain negatiivista tuon foolihapon syömisen kanssa.. lehdissä oli joskus jotain, en muista tarkkaan.. todettiinko sillä olevan jotain haittaa vai oliko tuulesta temmattu juttu?

Lisärautaa pitäisi ehkä syödä varmuuden vuoksi.. tai pitäisiköhän vaan ostaa joku monivitamiini raskautta suunnittelevalle (eikös niitäkin nykyään ole?) siinähän taitaisi olla samassa kapselissa foolihapot ja raudat..?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kolmannen yrittämistä :)

Itse en polta.

ap

Vierailija
2/4 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

its olisin myös aikalailla samoilla linjoilla, varsinkin jos vielä on jäänyt sitä ylimääräistä edelliskerrasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee pahaa mutta lisärauta ainakin on mielestäni ihan turhaa. Jos syöt terveellisesti niin et tod. tarvii mitään rautalisää. Sitä varten raskaudessa seurataan hemppaa että jos kovasti laskee niin sitten vasta aletaan sitä syödä. Onnea yritykseen, meillä neljännen yritys meneillään enkä kyllä ole valmistautunut mitenkään...

Vierailija
4/4 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenasin, ulkoilin ja söin terveellisesti, kunnes kroppani oli keväällä paremmassa kunnossa kuin ennen ensimmäistä raskautta.

TUnsin oloni niin virkeäksi ja hyväksi, etten lopulta halunnutkaan raskautua uudestaan... Nyt meillä on siis vain kaksi lasta, mutta olen tyytyväisempi kuin koskaan aiemmin tähän lapsilukuun, itseeni ja parishuteeseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan