Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yksityisen hoidon tuen saamis edellytykset??

Vierailija
26.09.2010 |

tietääkö kukaan onko yksityisen hoidon tuen saamiseen mitään rajoitteita liittyen hoitoaikaan/hoitopäivien määrään.

mietin siis saanko yksityisen hoidon tukea jos vien lapseni yksityiselle perhepäivähoitajalle hoitoon viitenä päivänä kuukaudessa eli 1 hoitopäivä/viikko, samaan aikaan saan äitiysrahaa eli kotihoidontukea en voi saada.

sen tiedän että kuntalisää en voi saada.

hoito tulisi maksamaan tuolloin 185 e/kk. eli jos saisin yksityisen hoidon tuen noin 160e niin minulle jäisi maksettavaa vain 25e/kk.

mietin tilannetta siksi koska meillä ei ole mahdolliduutta yksinkertaisesti saada koskaan mitään hoitoapua ilmaiseksi (esim sukulaisilta) ja olisi kiva joskus hengähtää edes pieni hetki. esikoinen on nyt 1v4kk ja ei ole ollut ikinä yhtään hoidossa kun ei ole hoitajaa. äitiysrahan alkuun on vielä 3 kuukautta joten jos nyt aloittaisi hoidon niin että olisi hoidossa 2 päivää kuukaudessa niin sen maksan kotihoidontuesta.

olenko ihan surkea jos vien lapseni noin hoitoon,itse olen siis kotona ja lapseni on aina ollut mukanani kaikkialla lainaneuvotteluista hammaslääkäriin yms koska hoitajaa ei ole edes tunniksi ilmaiseksi. sukulaiset asuu kaikki satojen km päässä ja täällä asuvilla kavereilla itsellä pieniä lapsia yms. kukaan ei siis koskaan tarjoa apua. mies minulla kyllä on joka hoitaa lasta aktiivisesti,mutta käy toki töissä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muutama vuosi sitten meillä oli kotona lastenhoitaja 1 päivä viikossa ja saimme tuon tuen. Meillä oli kolme lasta ja saimme niin paljon tukea kelalta, että emme maksaneet itse palkkaa ollenkaan. Työnantajavelvoitteet maksoin. Voi olla että ovat systeemit muuttuneet, parasta on kysyä kelan toimistosta ihan kasvokkain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla