Koiranpennun ostamisesta kysymyksiä, vastatkaahan tietävät!
Ehdin jo alustavasti varata sähköpostitse eräältä kasvattajalta koiran pennun, mutta nyt onkin elämäntilanteeni muuttunut eli pääsin töihin, joten kannattaakohan ottaa pentua; joutuisi olemaan päivittäin ainakin yli 4 h yksin kotona.
Missä vaiheessa/minkä ikäisinä koiran pennut mahtavat olla kypsiä olemaan muutaman tunnin yksikseen päivisin?? Onhan mulla "apujoukkoja", jotka silloin tällöin useinkin joutaisivat tulemaan lapsenlikaksi koiralle, mutta tuskin läheskään joka päivä..
Lapsemme on kohta 8v ja luultavimmin pystyisi kyllä koulun jälkeen käyttämään koiraa lyhyellä pissatuslenkillä (on ikäisekseen ihan vastuuntuntoinen ja tuo koirakin olisi rodultaan tosi pienikokoinen). Minkä ikäisinä teidän lapset ovat alkaneet pissattamaan koirianne koulun jälkeen? Eikös tuo melkein 8 v. ole melko passeli ikä, vai?
Lisäksi tässä hämää sellainen varausmaksuhomma, kun ko. kasvattaja ehdotti, että maksaisin hänen tililleen nyt 200 egeä, vaikka en ole käynyt koiraa paikan päällä edes katsomassa, vaan olen pelkästään kuvia saanut koirasta sähköpostitse (koira olisi noin 2 viikon päästä haettavissa meille, hinta 1200 egeä). Olen kerran aikaisemmin kysynyt, että koska pääsisin katsomaan koiraa, mutta höpötteli vaan jotain tuosta varasumaksusta. mun mielestä vähän outoa, eikös yleensä kuulu käydä paikan päällä katsomassa koira ja sitten vasta maksaa tuo varausmaksu? Vai miten noissa oikein yleensä menetellään, kertokaa kokemuksianne/tietojanne..
useimmat kasvattajat päästävä katsomaan pentuja vasta 4-5 viikon iässä. Tutut pääsevät ehkä katsomaan jo aiemmin. Paljon riippuu myös emästä, kuinka paljon stressaa katsojia jne.