Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alapään jomotus (rv 10)

26.09.2010 |

Hei!

Heh, sain itseasiassa ensimmäisellä neuvolakäynnilläni foorumikiellon, mutta en nyt jaksa odotella ensiviikkoon asti saadakseni mahdollisesti vastauksia :)

Voipi olla, että aiheesta on jo keskusteltu useaankin otteeseen, mutta haluaisin vähän tiedustella muilta rv 9-10 oireita. Itse olen nyt (vissiin) rv 9+2 ja aina välillä (useita kertoja viikossa) on semmoista kuukautismaista jomotusta alapäässä. Vähän niinkuin hermosärkyä. Onkohan se miten yleistä ja normaalia? Vuotoa ei tule, mutta semmoista kirkasta limaa (vähän) tulee joskus hieman kaivamalla. Nyt itselläni on ollut eilen ja tänään ihan aamusta asti tuota jomotusta. Lääkettä en ole joutunut ottamaan, särky ei ole sietämätön mutta huomattava kuitenkin.

Pelottaa tuo keskenmeno kamalasti - muutenkin riskiviikoilla vielä. Varmaankin on normaalia, mutta haluaisin vain kuulla toisiltakin mielipiteitä. Muita oireita on kuvotus ja oksentelu (viimeksi eilen jouduin bussista hyppäämään kesken kyydin pois kun tuli oksennus...siinä sitten oksensin nurmikolle kaiken kansan edessä, ihanaa).

Varhaisultrassa kävin jo rv 7 ja syke havaittiin, mutta seuraava ultra onkin vasta 27.10...siihen asti epätietoisuus kaikesta.

Voimia ja kaikkea hyvää muille mammoille :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyse on hormoonien aiheuttamista kivuista. Itsellä ollut tuon tyylistä kipua varsinkin toisessa ja kolmannessa raskaudessa. Hormoonien takia alkaa lantioliitokset jo antaa periks tai niin mua on ainakin informoitu.

En usko että ainakaan keskenmenosta olisi kyse, itsellä keskenmenot alkaneet vuodolla ja vasta sitten kivuilla. Taitaakin olla että kivut kuuluu raskauteen, varsinkin alussa niitä voi olla enemmän ja vähemmän just hormoonien takia. Mutta voisin silti rohkaista sinua olemaan huoleti, kuitenkin olet noin lähellä riskirajalta poispääsyä ja sykekin on näkynyt. :)

Mitä vähemmän asiaa stressaat, sen parempi se on itselle ja vauvalle. Mutta tiedän, se stressaaminen ei tosiaankaan ole helppo unohtaa!

Ninppa 16+3

Vierailija
2/3 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia paljon vastauksesta :) Eihän sitä tiedä koskaan, mitä oman kehon sisällä tapahtuu, mutta aina kuitenkin lohduttaa ja tulee hyvä mieli jos joku toinen sanoo, että kaikki varmasti hyvin :)

Minäkin ajattelin, että varmaan normaalia, mutta totta kai pelottaa kaikki tuommoiset vähänkin kivuliaat tuntemukset. Ensimmäinen raskaus kuitenkin :)

Yritän olla stressaamatta. En mä oikeastaan enää niin paljoa stressaakaan kun joskus viikoilla 6-7...alan olemaan jo voiton puolella kuitenkin :) Siltikään en vielä uskalla riemuita liikaa, ennen kuin näen ultrassa, että vauva on oikean kokoinen ja elää. Sitten alan nauttia tästä raskaudesta :) Ensimmäisessä ultrassahan kätilö laski viikoiksi 6+5, mutta mittauksessa sai tulokseksi 6+0. Itse en kyllä usko, että olisi silloin vielä ollut 6+5, mutta tiedä sitten. Varmaan noin aikaisin tulee helposti mittausvirheitäkin :)

Kiitos vielä rohkaisusta! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tasan 9 ja arsyttavia nimenomaan menkkakipumaisia jomotuskohtauksia, mulle lahinna tulee kun menen makuulle. jossain sanotaan, etta johtuu koska kohtu venyy ja toisessa puhuttiin vatsalihaksista jne.

ei nyt kannata kuitenkaan ruveta ronkkimalla ronkkimaan, siita ei varmasti ole kuin haittaa :)