Inhoan kaikkia äitejä, jotka käyttävät sanaa "perheen miesväki"
Nämä äidit oikein korostamalla korostavat perheen miesväkeä ja heidän äijämäistä toimintaansa. Suureen ääneen tuodaan esille kuinka perheen miesväki teki jotain miesmäistä: korjasi autoa, pilkkoi puita, kampesi kiviä maasta. Miksei samanlaista numeroa tehdä, jos perheen pojat vaikka tiskaavat astioita tai leipovat pullaa? He kasvattavat pojistaan jotain änkyräsovinisteja ja rajoittuneita yksilöitä, jotka eivät uskalla tehdä elämässään mitään muuta kuin jotain äijämäistä.
Poikaa palkitaan vain äijämäisestä toiminnasta ja kannustetaan siihen. Jos poikaa kiinnostaisi vaikka leikkiä nukella tms. ohjaa äiti äkkiä kiinnostuksen jonnekin muualle. Ja sitten selitetään haltioituneina kuinka Niko-Pekka on ollut ihan syntymästään asti vain kiinnostunut autoista ja koneista - niin varmaan...
Nämä pojat myös puetaan tiukan sukupuolijaon mukaan: kaikki on mustaa, sinistä, vihreää tai ruskeaa. Kirkkaan punainen ja oranssi alkavat jo olla tyttövärejä. Ja missään nimessä ei käytetä mitään printtejä, joissa olisi esim. kukka tai perhonen - kaiken pitää olla autoja, rekkoja, robotteja jne. Ja näpeilleen saa poika jos osoittaa kiinnostusta muunlaisiin vaatteisiin.
Lisäksi nämä äidit hokevat kuinka pojat ovat poikia. Ja antavat Niko-Pekkansa hakata, kiusata ja terrorisoida ympäristöään - ovathan pojat vain poikia? Nämä äidit eivät halua rajoittaa Niko-Pekan ilmaisua, jotta Niko-Pekka ei lannistu, koska isona Niko-Pekasta tulee suuri johtaja tai F1-kuljettaja tai NHL-tähti.
Nämä äidit kohtelevat poikiaan ja tyttäriään epätasa-arvoisesti, aiheuttaen sen, että kummistakaan ei tule tasapainoisia yksilöitä.
Nämä äidit ovat säälittäviä ja nämä äidit ovat niitä, jotka huutavat jalkapallokentän laidalla nappulaliigalaiselleen: "Tapa se! Tapa se!"
Kommentit (38)
Käytätkö sitten itsestäsi ilmaisua "ämmä"? Se on vastaava kuin äijä.
Ja etkö jo itsekin totea, että väitteilläni on perää, koska olet törmännyt äiteihin, joiden mielestä heidän poikiensa ei tarvitse pyytää lyömistä anteeksi?
Ja on minulla paha olo näiden poikien ja tyttöjen puolesta, jotka joutuvat kasvamaan sellaisten äitien ja isien kanssa, jotka ovat sovinisteja.
Mitä sulle on tapahtunut? Miksi puhut noin? Onko lähipiirissäsi hyvin agressiivisia poikia tai miehiä? Minä käytän sanontaa "äijät", "herrat" tai "pojat" kun puhun perheemme 3 miespuolisesta. Ja onhan ne äijiä, mutta hyvässä mielessä. En koskaan hyväksy lyömistä, tönimistä tai muutakaan "äijämäistä". Tosin saan siitä köniini muilta äideiltä, jotka kokevat että pojille sellainen on sallittua. Yksikin äiti juuri suuttui minulle kun käskin poikansa pyytää anteeksi omaltani kun oli poikaani lyönyt. Sulla taitaa olla paha olo. Toivottavasti tilanne korjaantuu.
Meillä Miesväki ei kampea kiviä maasta ei korjaile autoja, ei pukeudu pääkollopaitaan, eivät kiusaa tai terrorisoi muita MUTTA ovat kyllä oikeasti miehiä sukupuoleltaan ja komeita sekä miehekkäitä ovatkin, ainakin tyttöystävien ja sellaiseksi pyrkivien mielestä (tämä naisväki ainakin yrittää olla hyvinkin naisellisia ja kaukana tasa-arvoisuudesta ulkonäön ja 'avuttomuutensa' puolesta)
Eli nyt sitten väität ettei me tehdä asioita koko perheen kanssa tai mieheni tee asioita vaan likan kanssa ja minä sällien kanssa?
Sori nyt vaan mutta en lähde puhumaan että kävin tänään uimassa Hupun, Tupun ja Lupun kanssa! Vaan kävin jätkien kanssa.
Jos kaikki samaa sukupuolta olevat tekee jotain niin ne munattomat tai munalliset tekee jotain! :D
Sinä itse alotit aiheesta SAMAA SUKUPUOLTA olevista ja käydään nyt niistä asioista tämä keskustelu jookos kookos?
Eli menikö jakoon se että mieheni pukee toisaalla miten naisväki on sairaana ja sama minulla naisena kun puhun munallisista.
En puhu itsestäni ja likasta porukkana.
Moneenko kertaan tämä pitää vääntää?
10
Tuosta saa vain lähinnä sen kuvan, että teillä asuu äijiä, jotka olet kasvattanut "miehekkäiksi" ja sitten kaikki naiset, jotka uskaltavat lähestyä sinun "miesväkeäsi" koet uhaksi ja avuttomiksi ämmiksi?
Meillä Miesväki ei kampea kiviä maasta ei korjaile autoja, ei pukeudu pääkollopaitaan, eivät kiusaa tai terrorisoi muita MUTTA ovat kyllä oikeasti miehiä sukupuoleltaan ja komeita sekä miehekkäitä ovatkin, ainakin tyttöystävien ja sellaiseksi pyrkivien mielestä (tämä naisväki ainakin yrittää olla hyvinkin naisellisia ja kaukana tasa-arvoisuudesta ulkonäön ja 'avuttomuutensa' puolesta)
Kokeilepa esim. päivä käyttää tuon munaton/munallinen termisi sijaan vaikka tissillinen/tissitön...
Et edes tajua kuinka asenteellinen olet.
Eli nyt sitten väität ettei me tehdä asioita koko perheen kanssa tai mieheni tee asioita vaan likan kanssa ja minä sällien kanssa? Sori nyt vaan mutta en lähde puhumaan että kävin tänään uimassa Hupun, Tupun ja Lupun kanssa! Vaan kävin jätkien kanssa. Jos kaikki samaa sukupuolta olevat tekee jotain niin ne munattomat tai munalliset tekee jotain! :D Sinä itse alotit aiheesta SAMAA SUKUPUOLTA olevista ja käydään nyt niistä asioista tämä keskustelu jookos kookos? Eli menikö jakoon se että mieheni pukee toisaalla miten naisväki on sairaana ja sama minulla naisena kun puhun munallisista. En puhu itsestäni ja likasta porukkana. Moneenko kertaan tämä pitää vääntää? 10
ja asenteellisesti. Sanat "miesväki" ja "naisväki" ovat mielestäni oikein superjunttiuden piinkova ydin.
Näitä termejä käyttävät jakavat ja arvottavat sukupuolen mukaan - osa tietoisesti ja osa niin, että eivät edes itse ymmärrä. Miksei voi puhua ihmisistä yksilöinä ja nimillä? Jos joku väittää miesväen olevan täysin neutraali sanonta, hän ei itse ymmärrä mitä puhuu.
Miltä sinusta tuntuisi jos olisit perheen tytär ja aina äiti ja isä hehkuttaisivat perheen miesväkeä ja sitä kuinka perheen miesväki tekee milloin mitäkin. Jos sinä tämän perheen tyttärenä vaikka leikkaisit reippaana nurmikon - ei kukaan sitä hehkuttaisi erikseen, se oli sinulta jo odotettuakin käytöstä.
puhuu miesväestä. Onko se paha?
ei se minun itsetuntoani hetkauta vaikka joku puhuisikin miesväestä.
Mutta tottahan se on, että on eri temperamentteja ja toiset ottavat helpommin itseensä kuin toiset.
tietää ketä on juntti ja ketä ja kenen perheessä pojat saavat tehdä mitä vain.
Huolenaihe on lähinnä lapset, joiden vanhemmat viljelevät näitä sukupuoleen perustuvia jaotteluja ja arvottavat lapsensa sukupuolen perusteella.
ei se minun itsetuntoani hetkauta vaikka joku puhuisikin miesväestä. Mutta tottahan se on, että on eri temperamentteja ja toiset ottavat helpommin itseensä kuin toiset.
lauantaina... itse olen joskus käyttänyt kyseistä ilmausta, mutta voin myös puhua naisväestä. Heh. Meidän perheeseen ei kylläkään ap:n pettymykseksi liity muut ap:n analyysit. Poika on puettu mm kirkkaan punaiseiin bodyihin, puseroihin pienestä asti. hänelle ei edes ole koskaan tarvinnut perustella sitä myös poikien värinä. hänellä on niin hyvä itsetunto, ettei ole edes kyseistä väriä kyseenalaistanut. vaalensinistä olen boikotoinut pojilla aina.
lauantaina... itse olen joskus käyttänyt kyseistä ilmausta, mutta voin myös puhua naisväestä. Heh. Meidän perheeseen ei kylläkään ap:n pettymykseksi liity muut ap:n analyysit. Poika on puettu mm kirkkaan punaiseiin bodyihin, puseroihin pienestä asti. hänelle ei edes ole koskaan tarvinnut perustella sitä myös poikien värinä. hänellä on niin hyvä itsetunto, ettei ole edes kyseistä väriä kyseenalaistanut. vaalensinistä olen boikotoinut pojilla aina.
tietää ketä on juntti ja ketä ja kenen perheessä pojat saavat tehdä mitä vain. Huolenaihe on lähinnä lapset, joiden vanhemmat viljelevät näitä sukupuoleen perustuvia jaotteluja ja arvottavat lapsensa sukupuolen perusteella.
ei se minun itsetuntoani hetkauta vaikka joku puhuisikin miesväestä. Mutta tottahan se on, että on eri temperamentteja ja toiset ottavat helpommin itseensä kuin toiset.
ajattelutapa.
Ikävää jos olet joutunut sellaista kokemaan. Ehkä voit keskustella asiasta vanhempiesi ja veljiesi kanssa?
käyttää kirjoitusasuna tuota "ketä-ilmaisua"?:D
käyttää kirjoitusasuna tuota "ketä-ilmaisua"?:D
Meillä "perheen miesväki" imuroi, tiskaa ja pyykkää yhdessä. Mistähän olet vääntänyt ajatuksesi että "perheen miesväki" nimitystä käyttävät kannattaisivat jotain kovin sovinnaista äijä-miehisyyttä?
Näitä termejä käyttävät jakavat ja arvottavat sukupuolen mukaan - osa tietoisesti ja osa niin, että eivät edes itse ymmärrä. Miksei voi puhua ihmisistä yksilöinä ja nimillä? Jos joku väittää miesväen olevan täysin neutraali sanonta, hän ei itse ymmärrä mitä puhuu.
Meidän naisväkeen kuuluu minun lisäksi tyttäreni sekä meidän narttukoirat. Miesväkeen tai äijiin kuuluu sitten mieheni sekä uroskoiramme. Ko. uros on melkoisen koominen tapaus ja sen ja mieheni niputtaminen on meidän perheen ja suvun sisäpiirin vitsi. Molemmat kuorsaavat ja saavatkin siksi nukkua vierekkäin - minä nukun naisväkeni (nartut) kanssa.
Ehkä niille, joiden elämässä tasa-arvo ei toteudu, tällaisten termien käyttäminen voi olla ongelmallista.
En henkilökohtaisesti tunne ketään lähipiirissäni, joille lapsen tai yleensä ihmisen sukupuoli olisi jotenkin ihmisarvoa määrittelevä ominaisuus.
Muuten demokraattinen enemmistö on meillä naisilla (minä + 3 tyttöä)