Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausdiabetes, ja kummat verensokerit...?

Vierailija
25.09.2010 |

Mulla on rd toista kertaa. Tähän asti verensokerit on totelleet kohtalaisen järkevää kaavaa, jossa syömällä viisaasti saa sokerit pysymään tarpeeksi alhaisina. Nyt kuitenkin kävi jotenkin ihan kummasti.

Koko päivän oli normit sokerit, päivällisen jälkeen oudot. Ennen ruokailua 5,4, ruoaksi kasvissosekeittoa 2-3dl ja kaksi ja puoli palaa moniviljapaahtoleipää, 2,5dl rasvatonta maitoa. Tunti syömisestä arvot 6,5. Kävin lapsen kanssa ulkona ja kolme tuntia syömisestä harkitsin kohta ottavani iltapalaa, ja verensokeri olikin 7,7...?

Siis miten se on voinut nousta, en syönyt mitään enkä juonut mitään tuossa välillä, liikuin lapsen kanssa ulkona ja arvo tunti syömisestä oli kuitenkin noin hyvä? En käsitä. Johtuuko se paahtoleivästä, sitä en yleensä syö lainkaan mutta nyt olin ostanut sitä pakkaseen joskus eikä ollut muuta leipää. Kasvissosekeitossa oli ehkä 1/4 perunaa, 1/2 porkkanaa ja loput kukkakaalia ja hernemaissipaprikaa.

Jos joku osaa valottaa tätä niin kuulisin mielelläni.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestä kädet hyvin ennen mittausta? Minulla tuli joskus outoja lukemia, kunnes huomasin etten ollut pessyt mittauskohtaa huolellisesti.

Vierailija
2/2 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmeisesti mulla nyt vain on viime raskaudesta pahentunut tilanne.. tai jotain. tokassa sokerirasituksessa oli ekan kerran myös se 2h arvo yli rajojen, joten liittyy varmaan siihen.

Pitää pistää hoitajalle viestiä, kai se osaa kertoa pitääkö tehdä asialle jotain. Se sanoi viime kerralla, että jos ateriaa edeltävät arvot koholla on todennäköisesti liian pitkä ateriaväli, mutta ei nyt voi kyllä siitä olla kyse.. Ja kaikki päivän ruokavalinnat ohjeiden mukaiset.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi