Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestaäiti kolmen tyttärensä kanssa kaupassa, hiirulaiset

Vierailija
25.09.2010 |

olivat pukeutuneet kaikki samaan tyyliin.

Kaikilla pitkä harmaa tai ruskea takki, hame, pitkät hiukset isommilla nutturalla niin kuin äidillään.

Kasvoissa ei meikkejä.

Oli niin tunnistettavasti lestaa kuin voi vain olla.

Tunnistaako muut ketkä ovat lestoja?

Minua säälitti oikeasti ne lapset. Tietää heidän kohtalonsa ja se on lapsien tehtailu ilman ehkäisyä. Eivät välttämättä käy muuta kuin talouskoulun ja senkin ehkä sitten kun perheen ovat perustaneet.

Lisäksi se aivopesu mikä on näille lapsille tehty sekin harmittaa. Oikeassa olemisen ylemmyys ja ylenkatse muita kohtaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ateisti ja vapaa-ajattelija sekä "ei uskovainen" Aeräänkuuluttaa suvaitsevaisuutta kristittyjen taholta, ennakkoluulottomuutta, mutta eivät itse kykene samaan kristittyjä kohtaan.

Muslmit he jo hyväksyvätkin, koska ovat niin avarakatseisia.

Mutta kristityt, lestat tai hellarit tai muut hihhulit. He kun ovat niin olevinaan parempia, sanoo tyyppi, joka ei usko mihinkään, paitsi itseensä, ei sitten pilkkaa ja arvostelee ihmistä, jolla on kristinusko.

Kummallista, että vain kristitty aivopesee lapsensa. Muslimit ei sitä tee, eikä vapaa-ajattelijat, ateistit; kukaan tai mikään muu ajattelusuunta ei aivopese lapsiaan omaan ajattelumalliin, vaan antaa lapselleen vapaan oikeuden olla uskomatta kristinuskoon. Ja se on sitten vapaata ajattelua ja omaa tahtoa, omaa mieltä.

Entäs sitten ne, jotka kasvaa jostain ateistiperheestä ja tulee kuitenin uskoon? Kuka heidät aivopesee? Risti katukuvassa vai?

Tunnen monta helluntailaista, jotka ovat lähtöisin lestadiolaisesta taustasta. Ja ovat aikiisena ottaneet helluntailaisen näkemyksen ja liittyvät siihen seurakuntaan.

Meidän suvussa, siis koko suvussa, vain minä olen uskovainen. ja yli 80 v mummoni.

Mikähän minut aivopesi?

Mummo ei ainakaan.

Ja mieheni taas, luultavasti anoppi luulee että olen käännyttänyt tai jotain hänet. Hän on rivi-luterilaisesta perheestä ihan ns. aktiiviuskovainen.

Vierailija
22/22 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan tunnistat lestat, luulisit minuakin tuon ulkonäköajattelun perusteella lestaksi, jos en juuri sattuisi työntelemään lastenrattaita alkon ovesta...

Tuntemani lestat muuten käyttävät aika harvoin hameita, ulkonäöstä et tunnistaisi heitä muutenkaan!

Ihan turhaan säälitkin, ovat yleensä aika onnellisia ja tyytyväisiä elämäänsä -tietysti on ne poikkeukset kuten muissakin ihmisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi