Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko vuokra-asunnossa saa olla kylässä ennen kuin se lasketaan "asumiseksi"? Ev

Vierailija
25.09.2010 |

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei reilua kirjoitti:

Mietttikääs te jotka yövytte ja te jotka majoitatte!!!

Haluatteko itse maksaa ventovieraan naapurissa majailevan vedenkulutuksesta???

Jokainen maksaa omasta kulutuksestaan.

Olet oikeassa.

Mutta vältä noita hysteerisiä tupla- ja triplahuutomerkkejä.

Ne antavat moukkamaisen kuvan.

(Tämä vinkki on kaikille...)

Vierailija
42/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväni viettää luonani noin puolet ajasta. Emme nosta sosiaalitukia yms. joten asia ei vesimaksun oikeudenmukaisuuutta lukuunottamatta kuulu kenellekään. Mitä mieltä olette, pitäisikö taloyhtiölle ilmoittaa tässä tapauksessa? Pitäisikö miehen olla kirjoilla kahdessa paikassa?

No mun mielestä olisi reilua maksaa tuo vesimaksu, sehän ei suuri summa kuitenkaan ole. Mutta muutenhan, kuten itsekin totesit, asia ei kuulu kenellekään.

Kun majailee molemmissa (omassaan ja naisystävänsä luona) puolet kuusta...

jos on kiinteä vesimaksu, niin käytön määrällä ei oo mitään merkitystä

Ja jos taas mittarin mukaan laskutetaan, niin silloinhan veden käytöstä maksetaan tasauslaskussa eli mikä on ongelma?Olen kyllä kuullut joskus, että päävuokralaista/ asunnon omistajaa on kehoitettu maksamaan "vierailijan" vedenkulutus eli kahden hengen mukaan.Nykyisinhän ihmisen ei tarvitse olla kirjoilla missään.Osoite voi olla Poste restante tai ei missään."Irtolaisuus" ei ole enää rikos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen mieheni kävi seurusteluaikoina yökylässä luonani silloin tällöin kuukauden ajan, mutta katsoin sen olevan vierailua. Sitten hän muutti asuntooni kokonaan, vaikka olikin kirjoilla muualla. Siitä lähtien maksoimme kahdesta hengestä vesimaksua, vaikka virallisesti asunnossa asui vain yksi ihminen. Tiedotimme asian oma-aloitteisesti isännöitsijälle, joka lähetti meille vesilaskulaput.

Taloyhtiön pj oli persläpi ja alkoi kerran pihassa vittuilla miehelleni, että kuka hän oikein on miksi hän täällä hiippailee jatkuvasti ja tuhlaa taloyhtiön varoja. Mieheni sanoi, että asuu minun asunnossani ja me kyllä maksamme vesimaksua hänestäkin ja muuta velvollisuutta hänellä ei ole asiasta kertoa, koska isännöitsijän kanssa asia on sovittu.

Myöhemmin myimme kummankin asunnon ja rakensimme rahoilla omakotitalon. Ihana rauha. Ei ole kukaan kyyläämässä.

No just!Minä olin pesemässä 90v ihmisen pyykit hänen taloyhtiön pesutuvassa, kun en jaksanut raahata niitä omaan kotiini julkisilla ja pyykkiä oli kertynyt neljä koneellista.Kaksi asukasta kommentoi pesutuvan käyttöä, vaikka näkivät varauskirjassa vanhuksen nimen ja pyykeistä, ettei ne todellakaan voineet olla minun jo käyttövaatteiden koon vuoksi:DD. Mutta näitä kyyliä mahtuu joka taloyhtiöön.Eräässä taloyhtiössä puhuttiin että asukas pesi myös tyttärensä pyykit pesutuvassa...so what!

Vierailija
44/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2. Hätätilanteet

En tiedä vakuutuksista ja vahingoista, mutta ainakin evakuointitilamteissa on oleellista tietää, ketä talossa on ja ketä savun seasta pitää vielä etsiä. Siksi pitäisi olla kaikkien siellä asuvien nimet talonkirjoissa. Ei se ehkä jo kuollut yksinasuva ystävä pysty pelastusmiehille kertomaan, että sydänsuruinen tilapäisasujaystävä on vielä makkarissa ja ei sitä kukaan jää silloin etsimäänkään.

Ei nyt ihan noinkaan. Palomiehet käyvät läpi kaikki tilat jotka pystyvät, pelastaminen ei ole talonkirjasta kiinni. Rauniot käydään läpi, ruumiin löytyminen ei ole talonkirjasta kiinni. Jos jotain talonkirjoilla olevaa ei ole tavoitettu onnettomuuden jälkeen, poliisi etsii kun ehtii.

Vierailija
45/47 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurien pitäs kytätä ,kirjata milloin on kylässä . Millon lähtee. Ootteko katsomassa,jos mies lähtee kotiinsa vaikka klo 23. Ei se kuulu muille.

Vierailija
46/47 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesimaksu ei mene koskaan tasan ja ole oikeudenmukainen ilman asuntokohtaisia mittareita.

Jollain on pari viikkoa vieras ja lisäkulutusta, jollain päivittäinen hikiliikunta ja suihku 2xpäivässä ja jollain on ikää jo sen verran ettei käy enää suihkussa laisinkaan. Ehkä jollain on myös kylpyamme ja oma pyykkikone, toisilla ei. Joku pitää usein juhlia ja kestitsee ystäviä, joku ei tee sitäkään. Vesimaksu on kuitenkin kaikille sama.

Eli muutaman viikon voi pyytää vieraan yön yli luokseen huoleti ja ihan ilman eri ilmoitusta.

Vierailija
47/47 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tästä asumisesta joku oikea lakipykälä olemassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä