Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko vuokra-asunnossa saa olla kylässä ennen kuin se lasketaan "asumiseksi"? Ev

Vierailija
25.09.2010 |

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen tilanne, että alaikäinen poikaystäväni on oleskellut luonani muutaman kuukauden, koska asun lähempänä hänen kouluaan, kuin äitinsä. Vuokranantajani tietää tästä, ja olen maksanut kahta vesimaksua tältä ajalta. Ongelma tulee siinä, että elän tuilla, koska olen tällä hetkellä työttömänä. Voinko siis joutua tästä ongelmiin? Poikaystäväni on kuitenkin äidillään kirjoilla, eli virallisesti asuu siellä. Toistaiseksi maksan itse vuokran, ja olen hakenut tukia vain itselleni, poikaystäväni maksaa minulle käteisellä oman vesimaksunsa. Kun hän täyttää 18, hän siirtää myös kirjansa luokseni ja osallistuu asumiskustannuksiin, jolloin aiomme hakea tukia avoparina. Mitä mieltä olette tilanteestani, teenkö jotain väärin?

Vierailija
2/47 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 14:06"]

2. Hätätilanteet

En tiedä vakuutuksista ja vahingoista, mutta ainakin evakuointitilamteissa on oleellista tietää, ketä talossa on ja ketä savun seasta pitää vielä etsiä. Siksi pitäisi olla kaikkien siellä asuvien nimet talonkirjoissa. Ei se ehkä jo kuollut yksinasuva ystävä pysty pelastusmiehille kertomaan, että sydänsuruinen tilapäisasujaystävä on vielä makkarissa ja ei sitä kukaan jää silloin etsimäänkään.

[/quote]

Tuolla logiikalla pitäisi ilmoittaa jokaisesta pari yötä majoitettavasta vieraasta. Tai vielä parempaa: kertoa aamuneljän aikaan pokatusta heilasta, koska sen muutaman tunnin aikana saattaa syttyä tulipalo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 14:29"]

2. Hätätilanteet

En tiedä vakuutuksista ja vahingoista, mutta ainakin evakuointitilamteissa on oleellista tietää, ketä talossa on ja ketä savun seasta pitää vielä etsiä. Siksi pitäisi olla kaikkien siellä asuvien nimet talonkirjoissa. Ei se ehkä jo kuollut yksinasuva ystävä pysty pelastusmiehille kertomaan, että sydänsuruinen tilapäisasujaystävä on vielä makkarissa ja ei sitä kukaan jää silloin etsimäänkään.

[/quote]

Tuolla logiikalla pitäisi ilmoittaa jokaisesta pari yötä majoitettavasta vieraasta. Tai vielä parempaa: kertoa aamuneljän aikaan pokatusta heilasta, koska sen muutaman tunnin aikana saattaa syttyä tulipalo.

[/quote]

Jos on turvallisuusfriikki, niin varmaan kannattaisikin. Pari kuukautta on jo todennäköisempi aikaikkuna onnettomuudelle kuin yksi yö.

Vierailija
4/47 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2010 klo 10:36"]

Itse aikoinani majailin avioeron jälkeen useampia viikkoja ystäväni luona kun en kotona halunnut ahdistneena yksin olla. Eikö siellä nipo naapuri vienyt taloyhtiön kokoukseen oleilustani tiedon ja yrittivät kaverilleni saada tästä syystä vesimaksunkin kahdelta henkilöltä. Onneis ei mennyt läpi, kun ystäväni oli tiukkana kokouksessa ja totesi ettei aio ystäväänsä hylätä hädän hetkellä mutta ei siitä kyllä suostu maksamaankaan. Olivat kammottavia naapureita....

[/quote] Taloyhtiö oli kyllä oikeassa, että vesimaksu olisi pitänyt mennä myös sinulta. Muutenhan asia tuskin ketään kiinnostaa.

Vierailija
5/47 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 14:29"]

2. Hätätilanteet

[/quote]

[/quote]

Jos on turvallisuusfriikki, niin varmaan kannattaisikin. Pari kuukautta on jo todennäköisempi aikaikkuna onnettomuudelle kuin yksi yö.

[/quote]

Menee jo OT:ksi, mutta varmaan mielestäsi pelastustielle pysäköinti on ihan ok, koska "eihän siinä ajassa mitään onnettomuutta tapahdu"?

Vierailija
6/47 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuuko talonmiestä läheisyydessä, onko juoruilevia naapureita.

Periaatteessa vaikka koko ikänsä.

Vierailija
7/47 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että viikon verran ainakin. Olen majoittanut yhtä koditonta kaveriani viime asunnossa ja silloin uskalsin "pitää" häntä meillä vain kolmisen viikkoa, sillä talonmies oli kamala kyylä ja esim. parvekkeemme näkyi rappuun (ja siellä oli kaverin huonekaluja).

Vierailija
8/47 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siellä ihminen asuu missä on kirjoilla ja jokainen on jossain kirjoilla. Tähän ei ole muuta vastausta!

Vierailija
9/47 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on virallinen osoite muualla. Se on ihan sama, että kuinka paljon viettää aikaa asunnossa, jossa on virallisesti kirjoilla. Tai onko kyläilemässä vaikka kuukausikaupalla. Ei talonmiehillä yms. ole mitään sanomista asiaan! Jos osoite muuttuu "kyläilypaikan" osoitteeksi, niin sitten siellä myös asutaan virallisesti.

Vierailija
10/47 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinani majailin avioeron jälkeen useampia viikkoja ystäväni luona kun en kotona halunnut ahdistneena yksin olla. Eikö siellä nipo naapuri vienyt taloyhtiön kokoukseen oleilustani tiedon ja yrittivät kaverilleni saada tästä syystä vesimaksunkin kahdelta henkilöltä. Onneis ei mennyt läpi, kun ystäväni oli tiukkana kokouksessa ja totesi ettei aio ystäväänsä hylätä hädän hetkellä mutta ei siitä kyllä suostu maksamaankaan. Olivat kammottavia naapureita....

Vierailija
11/47 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutuilla on taloyhtiössä joku ihme sääntö että viikon saa vieraita olla yökylässä, sen jälkeen perivät korkeampaa vesilaskua. Taloyhtiössä asuu muutama kyylä jotka kyttäävät tarkkaan kuinka kauan jossakin asunnossa vieraita viipyy.

Vierailija
12/47 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni viettää luonani noin puolet ajasta. Emme nosta sosiaalitukia yms. joten asia ei vesimaksun oikeudenmukaisuuutta lukuunottamatta kuulu kenellekään. Mitä mieltä olette, pitäisikö taloyhtiölle ilmoittaa tässä tapauksessa? Pitäisikö miehen olla kirjoilla kahdessa paikassa?

Vierailija
13/47 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asunnon omistajalla kai on oikeus tietää, kuka asunnossa majailee. Asun omistusasunnossa.

Vierailija
14/47 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni viettää luonani noin puolet ajasta. Emme nosta sosiaalitukia yms. joten asia ei vesimaksun oikeudenmukaisuuutta lukuunottamatta kuulu kenellekään. Mitä mieltä olette, pitäisikö taloyhtiölle ilmoittaa tässä tapauksessa? Pitäisikö miehen olla kirjoilla kahdessa paikassa?

No mun mielestä olisi reilua maksaa tuo vesimaksu, sehän ei suuri summa kuitenkaan ole. Mutta muutenhan, kuten itsekin totesit, asia ei kuulu kenellekään.

Vierailija
15/47 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä olisi reilua maksaa tuo vesimaksu, sehän ei suuri summa kuitenkaan ole. Mutta muutenhan, kuten itsekin totesit, asia ei kuulu kenellekään.

Kun majailee molemmissa (omassaan ja naisystävänsä luona) puolet kuusta...

Vierailija
16/47 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutuilla on taloyhtiössä joku ihme sääntö että viikon saa vieraita olla yökylässä, sen jälkeen perivät korkeampaa vesilaskua. Taloyhtiössä asuu muutama kyylä jotka kyttäävät tarkkaan kuinka kauan jossakin asunnossa vieraita viipyy.

ei tulisi mieleenkään maksaa vieraasta vesimaksuja.

No aina oppii uutta.

Vierailija
17/47 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun majailee molemmissa (omassaan ja naisystävänsä luona) puolet kuusta...

jos on kiinteä vesimaksu, niin käytön määrällä ei oo mitään merkitystä

Vierailija
18/47 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeesti? Kun mun kaveri tulee ulkomailta Suomeen se on meillä 1-2 kk

ei tulisi mieleenkään maksaa vieraasta vesimaksuja.

No aina oppii uutta.

jos vesi menee oman mittarin mukaan, niin silloin ei haittaa, vaikkei maksaiskaan mitään. jos kiinteä maksu, niin silloin se vesi menee kaikkien maksettavaksi, joten olis reilumpaa, että sä/ystäväsi maksaisi oman osuutensa

Vierailija
19/47 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vähän tasittaa tilannetta

Vierailija
20/47 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tosiaan olisi reilua maksaa kahta vesimaksua. Talossa on tosin muitakin tällaisia tapauksia ja toisaalta niitä, jotka itse oleskelevat suuren osan ajasta muualla vesimaksua tännekin maksellen.

En siis ollut oikeastaan ajatellut koko asiaa ennen, summana tuo 15 e/kk on meille mitätön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi