Onko ok viedä vastasyntyneelle lahjaksi tämmöinen mekko?
Kommentit (17)
vastasyntyneelle mekot on vähän epäkäytännöllisiä. Voisiko sitä ostaa vähän isommassa koossa, niin menisi vähän myöhemmin?
Mutta mielummin mekko pikkuvauvalle kuin konttaamaan opettelevalle ja tässä vaiheessa on turha antaa vastasynteneelle lahjaksi mekkoa, jota hän voi pitää sitten, kun kävelee. Itse ehkä valkkaisin kooksi 62.
Mutta muista ostaa vähän isompaa kokoa. Meillä tyttö sai lahjaksi kauheasti 56 senttisiä vaatteita ja ne olivat alle kuukaudessa jo liian pieniä =/ Eli tyyliin 62/68 senttiset voisivat olla hyviä, riippuen tietysti lapsen koosta (meillä likka syntyessään 4kg/52cm noin vertailukohteena).
Ja noissa mekoissa on kyllä toisaalta se hyvä puoli, ettei niissä haittaa, vaikka olisivat hieman isoja, toisin kuin housuissa tai paidoissa.
meillä oli tytöllä just tuon tyyppinen mekko kastajaisissa. Ikää silloin vajaa 2 kk.
Tuo koko meni pienistä vauvakokoisista vaatteista kaikkein pisimpään meillä. Ja parikuukautisella on jo usein ristiäiset/nimiäiset, joissa somalla mekolla voisi olla käyttöä : ).
Itse käytin juuri tuon mallisia mekkoja vauvalla aika paljon, esim. kyläillessä. Alle meni hyvin body ja puolipotkarit, joita normaalisti kotioloissa käytettiin.
musta sen pitäisi olla mahdollisimman pieni. mekko on hyvä niin kauan, kunnes vauva lähtee liikkeelle. sitten taas taaperolle. eli mä veisin kokoa 56 tai 62
meillä käytettiin paljon mekkoja ihan pienestä. Minusta ne oli kaikista helpoimmat. Sukkikset tai leggarit alle vähän viileämmällä. Mekot menevät vielä pitkän aikaa, ensin ne on vähän pidempiä ja sitten minimpiä, kun lapsi kasvaa.
vastasyntyneelle mekot on vähän epäkäytännöllisiä. Voisiko sitä ostaa vähän isommassa koossa, niin menisi vähän myöhemmin?
tollasia mekkoja, sit kun alkoi ryömiin ja konttaan mekot oli hiukan hankalia kun jäivät polvien alle
On. Oikein soma mekko pienelle.
(katso vaan, ettei niskan ja selän alle jää mitään nappeja tms. jotka painaa pienen ihoa)
ehkä kompromissina sen 68. Sen kokoinen saattaa jo istua ja silloin mekko on näppärämpi kuin jos vauva vain makaa. IHan pienellä mekot on vaikeita kun rullaavat niin.
Meillä oli vauva reilusti yli 4 kg syntyessään, joten tuo koko sitten riippunee vauvan koosta. Meillä ei edes 62cm mahtunut ihan pienelle.
En edes tiedä minkä kokoinen tyttö on, mutta jos veisin 68cm sitten. Ap
En itse kyllä vastasyntyneellä käyttäisi mekkoa,ihan käytännön syistä