Mun työkaverilla on työuupumus
mutta koska siitä ei saa sairauslomaa, tulee tämä joka päivä töihin ja viettää päivänsä puuhastellen. Hän itkee paljon, unohtelee asioita, on hermostunut jne. Työt eivät suju, mutta koska sairauslomaa ei saa, ei voi jäädä poiskaan. Pomolle on puhuttu ja tämä tietää tilanteen, mutta ei voi pakottaa ketään jäämään kotiin ilman palkkaa.
Hirveä tilanne kaikille meille, koska yksi ei pysty tekemään töitä (haluaa kyllä, mutta siitä ei tule mitään). Palkkaansa ei voi pienentään eikä etuja viedä, koska kyseessä on sairaus. Tähänköhän se on menossa muillakin työpaikoilla?
Kommentit (3)
Joskus on vituttanut olla töissä, ei nyt ihan varsinaista työuupumusta...mutta olen keksinyt sellaisen syyn mistä saa saikkua. Esim. selkäkipu, päänsärky, vatsakipu, ripuli....jne.
Ei suostunut siihen, että laitetaan diagnoosiksi masennus tai unettomuus. Tulee siis töihin, on oikeasti sairas, mutta ei jää ilman palkkaa pois. Esimies taas ei määrää kotiin, koska ei ole sairauslomaan oikeuttavaa diagnoosia.
Eihän työnantajan ole pakko pitää töissä, jos kieltäytyy tehtävistään tai ei niistä suoriudu?
Joskus on vituttanut olla töissä, ei nyt ihan varsinaista työuupumusta...mutta olen keksinyt sellaisen syyn mistä saa saikkua. Esim. selkäkipu, päänsärky, vatsakipu, ripuli....jne.