Oletko koskaan uimahallissa nähnyt TODELLA raskausarpista mammaa?
En mä kehtaa mennä,tuskin kaltaisiani on edes olemassa
Kommentit (14)
ja ajattelin suurinpiirtein niin, että onpas tolle tullut paljon raskausarpia, ja sitten mietin että onpa noita ittelläki, sitten mietin että ne tuli jo kyllä teini-iässä, sitten mietin että äitini luuli kivekovaan että joku poika on raapinut mun peppua, ja sitten aloin miettiä ankeaa äitisuhdettani teininä, ja sitten unohdin koko jutun ennen ku sinä siitä nyt muistutit :D
mutta en nyt ole varma, että uimahallissako myös, mahdollisesti, kun en niin aktiivisesti jaksa kanssauimareita katsella. Enkä jaksa uskoa, että kaikki siellä tarkkailevat toistensa vartaloita, vaikka tällä palstalla siltä näyttääkin. Rohkeasti uimaan vaan!
ja ajattelin suurinpiirtein niin, että onpas tolle tullut paljon raskausarpia, ja sitten mietin että onpa noita ittelläki, sitten mietin että ne tuli jo kyllä teini-iässä, sitten mietin että äitini luuli kivekovaan että joku poika on raapinut mun peppua, ja sitten aloin miettiä ankeaa äitisuhdettani teininä, ja sitten unohdin koko jutun ennen ku sinä siitä nyt muistutit :D
että lääkärin spontaani kommentti oli "hui helvetti!". Minäkin käyn silti uimahallissa. Jos joku ei kestä katsoa, on ongelma hänen, ei minun :)
Kenelläkään en ole nähnyt yhtä kamalaa mahaa raskausarpineen kuin mulla. Mutta ei se mua pidä poissa uimahalleista. Jos joku saa jotain iloo siitä, että kauhistelee mielessään mun mahaa, niin omapa on häpeänsä. Minä olen arpieni myötä saanut kaksi ihanaa tyttöä. Ne on pieni hinta siitä, mitä olen saanut. =) Ja siksi kannan arpeni ylpeänä.
ajattelin suunnilleen näin, "onpa tuolle naiselle/äidille tullut paljon raskausarpia".
No, ehkä saatan hiljaa mielessäni olla kiitollinen siitä, että itselläni on yksi pieni ihonvärinen arpi navan luona, vaikka maha on venynyt kolme kertaa aivan tolkuttoman kokoiseksi palloksi.
Mutta en tarkoita sillä mitään pahaa ketään kohtaan, arville ei voi yhtään mitään, ja kaikki raskauksien jättämät merkit on äitiyden merkkejä, ja mitäpä me äidit ei lastemme takia kestettäisi, kyllä minuakin hirvittää esitellä omia rintojani, kolme pitkää imetystä takana, ja voin sanoa, ettei ole ihan kaunein mahdollinen näky, ja niissä on niitäkin arpia..
että lääkärin spontaani kommentti oli "hui helvetti!". Minäkin käyn silti uimahallissa. Jos joku ei kestä katsoa, on ongelma hänen, ei minun :)
Lääkärille tiukka, kirjallinen huomautus asiattomasta käytöksestä ja tieto lääkärin esimiehelle myös!
Raskausarpia olkapäistä nilkkoihin. Ikää 24 vuotta. Ei löydy syytä sille, miksi tulevat kiihtyvällä tahdilla. En sairasta mitään syndroomaa enkä ole ns. epämuodostunut muuten.
Ekat arvet tulivat 13-vuotiaana, tosi kivaa. Viimeisin arpi on tuossa kyynärtaipeessa, ihmettelinkin miksi alue kutisi ja punoitti + kipuili pari päivää...siinäpä on. Olen ylipainoinen mutta olen laihduttanut maltillisesti (n. 1kg / kk). Mikä lie näihin syynä...huoh.
Niin ja uimahallissa en käy, koska en kestä katseita.
Jos olisikin jotakin ongelmaa kortisoniaineenvaihdunnassa tms mikä vaikuttaa ihoon? Kun tuskin kasvatkaan enää, ja painokin laskussa, niin ei kuulosta mielestäni normaalilta että arpia tulee vain lisää.
Raskausarpia olkapäistä nilkkoihin. Ikää 24 vuotta. Ei löydy syytä sille, miksi tulevat kiihtyvällä tahdilla. En sairasta mitään syndroomaa enkä ole ns. epämuodostunut muuten.
Ekat arvet tulivat 13-vuotiaana, tosi kivaa. Viimeisin arpi on tuossa kyynärtaipeessa, ihmettelinkin miksi alue kutisi ja punoitti + kipuili pari päivää...siinäpä on. Olen ylipainoinen mutta olen laihduttanut maltillisesti (n. 1kg / kk). Mikä lie näihin syynä...huoh.
Niin ja uimahallissa en käy, koska en kestä katseita.
mahoihin, itsellä koko mahan alaosa(keskivartalo osa oikeastaan) täynnä pitkittäisiä leveitä ja kapeita sinertäviä/harmaita raskaus arpia. Synnytyksestä 1.5v. maha nahka meni laihdutuksen jälkeen hieman kurttuun kun niin arpinen on eikä tietenkään palaudu normaalisti. Ei minusta nyt nuo niin kamalia ole, kun en sille mitään kerta ole mahtanutkaan. Yli 4kg vauva täälläkin syntyi. Laittakaa kuvia kamalista arvista????
Siksi pelkäsinkin kovasti saavani raskausarpia, mutten saanut yhtään ainoaa! Öljysin vatsaani lähes päivittäin.
koska mä en uimahallissa näe mitään ilman rillejä.:) Mut mä olen muuten nähnyt paljon naisia joilla on kehossaan elämän jättämiä jälkiä, sekä raskausarpia että leikkausarpia, rintasyövän sairastaneita jne. En mä kenenkään kohdalla ole ajatellut, että ne ois merkki häpeästä, vaan selviytymisestä. Keho on selvinnyt raskaudesta ja synnytyksestä, kivuista, sairauksista ja vastoinkäymisistä. Se on paljon se.
Minulla on paljon ja leveitä arpia, niitä on sekä navan ala- että yläpuolella että reisissä.
Mahanahka on oikeasti tosi kamalan näköinen, oon 162cm/60kg ja lapset oli molemmat yli 4,5kg joten kyllä se iho todella venyi.
Enkä tasan jätä uimahallissakäyntejä sen takia, että joku ehkä kauhistelisi ulkonäköäni!