Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tunnetko ketään kellä olis psoriasis

Vierailija
24.09.2010 |

mun ihottumaläiskä osoittutui siksi ja se voi leviää vaikka minne. Onnetonta touhua kun kolmekymppisenä saa tällaisen kirotun taudin : (((

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on yli 70% ihosta psorin peitossa, tällä hetkellä kiitos tuhdin lääkityksen pääasiassa vain rystysissä ja polvissa.

Vierailija
22/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä on. sen kanssa kyllä elää. otat sitten sen kortisonihoidon, jos ei muu auta. ja alat käymään aurinkotankkauksella joka talvi pimeimpään aikaan.

Tsemppiä! :)

ps. tähän ketjuun tulee pian vastauksia, joissa käskekään sun olla iloinen, että on harmiton eikä mikään tappava sairaus. jätä ne omaan arvoonsa ;)

... Mulla oli psoriasis kyynärpäissä ja takaraivossa, ihotautilääkäri on sen diagnosoinut, mutta mulla auttoi tuohon kyynärpääpsoriin kotimaisten viljojen ja sokerin poisjäänti. Takaraivo ei vielä ole kunnolla parantunut, mutta rauhoittunut sekin on selvästi, eikä tarvi raapia enään niin paljon.

Kannattaa ainakin kokeilla ruokavaliotakin, kortisoni ei sopinut mulle ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutulla on 95 % kehosta psorin peitossa ja se on sellaista rapisevaa laatua, koko ajan varisee niitä hiutaleita ja se raapii aina vaan lisää. Ei tee mieli syödä sen tekemää ruokaa :( On se muuten kiva, tietenkin.

Vierailija
24/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä sulla on sitä ja miten kauan? ap.. ....

Kiitos kaikille vastauksista, tsemppiä teillekin ja teidän miehille... Inhottava tauti tosiaan :(

Vierailija
25/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen vaan

Vierailija
26/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen vaan

niin on se kohteliasta syödä sitä...

Vierailija
27/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mun tarvi sitten sulle vääntää enää sitä safkaa

Vierailija
28/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut se muutaman vuoden. Kädet on täynnä sitä, ei kämmenten alta mutta siitä päältä ja sormien välit on pahan näköiset. Päänahka on ihan täynnä sitä, ei ole tervettä kohtaa. Nyt se pyrkii hiusrajan ylikin, ennen oli vaan päänahassa hiusten alla ja nyt alkaa tulla otsalle ja ohimoille. Korvien takana on kanssa. Polvet on kanssa täynnä ja kyynärpäät. Kulmakarvoissa on myöskin. Pahinta on päänahan kutina ja se hilse! Sitä ropisee koko ajan vaikka miten yrittäisi olla heiluttamatta päätä.

Näyttää rumalta :( Kesällä se oli melkein pois mutta nyt taas...

Vierailija
29/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mun tarvi sitten sulle vääntää enää sitä safkaa

Tuon jotain mukana ja napostellaan yhdessä molempien ruokia?

Vierailija
30/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sä pärjäät? mulla vähän vastaava tilanne, itselläni tuli vasta aikuisiässä enkä osaa sopeutua tähän tilanteeseen vieläkään vaikka tää helvetti on kestäny jo noin 8 vuotta :(

Vierailija
31/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

psoriketjun. Siitä ainakin apua pääpsorin kanssa taisteleville ja voithan ap kokeilla sitä myös taipeeseen.

Tsemppiä!

Vierailija
32/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, pärjättävä on. Voitelen niitä näkyviä kohtia ettei ne olisi niin näkyvät. Mutta siitä ne vasta innostuu ja alkaa punoittaa, esim. hiusrajassa. Polvet ja kyynärpäät ei haittaa, pidän pitkähihaisia. En käytä hiustenkuivaajaa sillä hiusrajan iho ärsyyntyy siitä entistä enemmän ja tulee rumammaksi. Inhoan tätä kyllä. En voi käyttää tummia paitoja sillä muuten olkapäät on ihan täynnä hilsettä. En tykkää nukkua kylässä sillä tyyny on aamulla kuin lumisateen jäljiltä.

En tykkää maksaa kassalla tai kätellä ihmisiä kun käteni ovat jäykät, vertavuotavat koppurat. Ja se hilse. Ai että käsiin sattuu kun ne on kuivana! Ei saa edes sormea taitettua. Rasvaus auttaa vain hetkellisesti. Au kun lapsi kiskoo kädestä, tuntuu että nahka repeää...

Kyllä minua tuijotetaan varsinkin talvella. Eipä voi mitään kun olen tämän kohtalon saanut.

Vierailija
33/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan jotain mähmää?

Vierailija
34/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla tihkuu jotain kosteata jos oikein revin niitä laattoja. Kuin vettä? Ei jähmeää mähmää. Mutta en revi mielellään sillä hiukset lähtee samalla.

Vierailija
35/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut kymmenisen vuotta. Mulla on tosin lievä ja pysyy kurissa runsaalla omega-3:n käytöllä. Päänahkaan ei ole tosin auttanut, mutta olen jo tottunut.

Vierailija
36/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla tihkuu jotain kosteata jos oikein revin niitä laattoja. Kuin vettä? Ei jähmeää mähmää. Mutta en revi mielellään sillä hiukset lähtee samalla.

22

Vierailija
37/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä tosin nivelpsori ihottuman lisäksi. Tuo lääkitys auttaa.

Vierailija
38/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä olen raskaana.

t. 9

ps. Ja sen huomaa! :/

pss. Oi kesä tule takaisin!

Vierailija
39/41 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset