Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivuttomat supistukset aikaisilla viikoilla

Vierailija
24.09.2010 |

Onko kellään muulla ollut jo viikoilta 20 alkaen paljon kivuttomia supistuksia? Huolestuttaa.

Olen nyt viikolla 25 ja nyt parin päivän ajan tullut melko runsaasti supisteluita. Tämä alkoi siitä kun tein vähän turhan reippaan kävelylenkin ja käyttänyt tavallista enemmän portaita. Tätä oli aikaisemminkin, silloin tuli pari kivuliastakin supistusta, kesken kävelyn.

Kohdunsuun tilanne ok, lääkäri sanoi että mahdollisesti hieman lyhentynyt mutta kuitenkin kiinni ja kiinteä, mutta voiko tämä tarkoittaa että on riski ennenaikaiseen synnytykseen? Onko kellään muulla ollut vastaavaa ja syntynytkin sitten ennen aikojaan? Työni on jossain määrin fyysistä ja vaatii kumarteluita/kyykistelyitä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasituksessa on enemmän kuin tavallista, että tulee supistuksia. Huolestuttavaa on, jos ne ei sit lopu kun rasitus loppuu. Eli tarkkaile tätä lenkin jälkeen. Muuten on ihan normaalia, ei tarvii huolestua, jos tuntuu kipeältä, niin hölläät tahtia - tietenkin.

Vierailija
2/8 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva syntyi viikolla 37, tosin niin syntyi toinenkin lapseni ilman että kivuttomia supistuksia olisi hirveästi ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolta 20 asti loppuun asti, kivuttomasti. kaik oli hienosti koko ajan. verta tuli pariin otteeseen runsaasti ja sekin johtui limakalvoista.

kyllä sai pelätä koko ajan!!!

nyt on 3kuukautinen poika sylissä:)

älä huoli!

Vierailija
4/8 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli todella kipeitä supistuksia pari joskus viikolla 15.. Kävin lääkärissä ja kaikki oli ok.

Nyt olen viikolla 18 ja kivuttomia supistuksia on joka päivä, yleensä kun töissä teen jotain vähän raskaampaa, kyykistelen ym niin kuin sinäkin. Pitkän kävelylenkin jälkeen maha oli kova ja kauheassa jännitystilassa koko illan.

Lääkärit vain rauhoittelevat ja uskon heitä.

Vierailija
5/8 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän siinä on, en vaan osannut oikein pukea ajatuksiani sanoiksi, siis kun ne eivät lopu rasituksen jälkeen ennen kuin olen lepäillyt 1-2 päivää. Heräsin viime yönäkin kivuttomaan supistukseen joka vaan kesti ja kesti ja kesti..

Sängystä noustessa supistaa, tuolilta noustessa supistaa, välillä istuessa supistaa.. :(

Nyt tänään ei ole supistanut yhtään niin paljon kuin eilen, mutta tänään olenkin lähinnä istuskellut koko päivän. Ja siis silti on muutamaan otteeseen supistanut vähän.

Vierailija
6/8 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan vielä (se jolla oli kipeitäkin supistuksia)

Tuossa viime viikolla mulla oli ihan tuskainen olo supistuksien takia, ei siis kipeitä, mutta maha tuntui, että poksahtaa millä hetkellä hyvänsä. Ei auttanut lepo, enkä pystynyt syömään kun oli niin "täysi" olo.

Kesti 2 vrk ja sitten meni ohi. Nyt supistelee vain silloin tällöin mutta joka päivä kuitenkin muutaman kerran.

Vierailija
7/8 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/8 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos lääkäri on katsonut kohdunkaulan olevan kiinni. Koita vaan ottaa mahd. rennosti, lääkäri voi tarvittaessa kirjoittaa sairaslomaa jos kamalasti supistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi