Kivuttomia supistuksia noin kolmen minuutin välein?
Synnärille pitäisi lähteä, kun supistuksia tulee viiden minuutin välein.
Entäs kun nää ei satu juuri ollenkaan? Ei ole kai syytä lähteä? Nyt on menossa jo rv 41+4.
Kommentit (9)
voit olla yksi niistä onnekkaista, joilla ei satu ollenkaan.
kyllähän joskus todella harvoin jotkut synnyttäjät saavat vain kivuttomia supistuksia
Monesko lapsi?
Minulla tuli noita kivuttomia säännöllisiä supituksia päivittäin rv 37+0 alkaen, kestivät reilun tunninkin säännöllisinä. Vauva syntyi rv 41+6 käynnistyksen jälkeen sektiolla.
Monesko lapsi?
Minulla tuli noita kivuttomia säännöllisiä supituksia päivittäin rv 37+0 alkaen, kestivät reilun tunninkin säännöllisinä. Vauva syntyi rv 41+6 käynnistyksen jälkeen sektiolla.
Yksi supistus kestää 30-50 sekuntia.
Ei tosiaan satu juuri ollenkaan. Välillä tuntuu vihlaisu jossain kohdunsuulla (?) tai alavatsalla tai jossain.
Supistuksen aikana maha menee vain tosi kovaksi ja se tuntuu, mutta ei satu.
ap
oli sama tilanne kun esikoista olin synnyttämässä. Supisteli 3 minuutin välein muttei edes epämiellyttävästi, saati kivuliaasti. Äitini ja siskoni meinasivat tulla puhelinlinjoja pitkin kun kuulivat minun olevan vielä kotona ja "pakottivat" lähtemään sairaalaan. Sairaalassa ehdin sitten olla 4h ennen lapsen syntymää eikä supistukset käyneet missään vaiheessa tuskallisiksi.
Toisella kerralla meni ihan samalla tavalla.
Ekalle lähdin synnärille kun tuollaisia hieman kipeitä mutta vielä aika leppoisia suppareita oli tullut noin 4 tuntia. Reilun vuorokauden supistelun (aika kivuttomia kun pelkkä lämmin kaurapussi riitti lievittämään kivun)jälkeen käynnistivät ja 32 tunnin synnytyksen jälkeen lapsi syntyi.
Toiselle tuli samanlaisia kivuttomia tiheitä supistuksia mutta kannettiin sitten päivä polttopuita varastoon (ei estänyt liikkumista kunhan seisahdin aina välillä). Supistuksia tuli vähintään joka viidesminuutti noin 6h sitten loppui (kun mies sanoi että haluaisi nukkua yön ja lähteä vasta aamulla synnärille levänneenä =)). Nukuttiin ja aamulla eroottista touhuilua, lapsivesi tuli, kunnon kipeät supistukset alkoivat ja reilun 3 tunnin kuluttua vauvakin jo syntyi.
Kolmannelle oli taas tuollaisia vain vähän kipeitä supistuksia noin 6h tiuhaan. Sitten käyntiin synnärillä näytillä niin loppuivat matkalla. Noin 2 tuntia myöhemmin alkoi rajut "oikeat" supistukset 15 minuutin välein mutta nopeasti tihentyen ja vauva syntyi noin 35 minuuttia siitä kun kovia supistuksia rupesi tulemaan vähintään 10 minuutin välein.
Todennäköisesti synnytys on jo lähellä. Muistathan ne kolme S;sää joilla voi vauhdittaa ???
Toivottavasti sinulla on edessä oikein mukava synnytys ja saat kohta oman nyyttisi syliisi.
Minulla supisteli 2 minuutin välein 40s-2 minuutin mittaisia supistuksia 24 tuntia, kunnes lähdin sairaalaan. Osa supistuksista oli kipeitä, osa ei, mutta lämpöhoito ei niitä lopettanut ja supistukset kovenivat koko ajan. Sairaalassa totesivat kuitenkin, että ei täältä vielä vauvaa synny ja laittoivat kotiin. Nyt ei ole kauheesti supistellu ja olo on turhautunut. Oon viikolla 37, joten annetaan vauvan sitten kasvaa vielä. Tosi vaikea kuitenkin tietää, että milloin sitä sitten pitäisi osata lähteä. Siskon ja äidin synnytykset käynnistyivät kivuttomilla supistuksilla, kipuja oli vasta noin 2 tuntia ennen vauvan syntymää kun olivat jo synnytysosastolla ja avautuminen tapahtui. Tää on ärsyttävää, kun ei voi yhtään tietää että mistä oireista kenenkin pitäisi synnyttämään lähteä.
Ei ne aina satu :)