Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisillä on niin outoja käsityksiä lapsista

Vierailija
24.09.2010 |

Jos joku kertoo 3 pojan jälkeen olevansa onnellinen kun 4. on tyttö niin se ei tarkoita sitä että ovat lapsia tehtailleet

tyttö toiveissaan. Joku kirjoittaa ettei osaisi olla äiti tytölle 3 pojan jälkeen kun pojat niin helppoja :D REPS voi mitä kuvitelmaa heh heh...ihan kuin jotkut vajakit kirjoittelis täällä välillä!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajakilta kyllä kuulostaa...toivottavasti kukaan ei sit tee lapsia jos ajattelee ettei osaa olla äitinä "väärälle" sukupuolelle.

Vierailija
2/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran usein ovat ihan purjeissaan lastensa takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä palstalta paistaa niin monesta kirjoituksesta läpi, että tyttöä on toivottu/toivotaan.

Vierailija
4/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pojathan ne on niin HELPPOJA!

Let's laugh together :D

Vierailija
5/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska läheinen ystäväni joka sai omat lapsensa paljon minua nuorempana kerran sanoi ettei ole oikein koskaan päässyt samalle aaltopituudelle poikansa kanssa (siis että rakastaa kyllä poikaansa muttei oikein ymmärrä häntä eikä tunne oloaan luontevaksi poikansa leikeissä - ja kieltämättä en kyllä minäkään tunne oloani luontevaksi hänen poikansa kanssa...). Jotenkin se ajatus tuntui musta silloin tosi järkeenkäyvältä.

Olin vähän pettynyt kun kuulin odottavani poikaa, mutta se pettymys oli kyllä todella ennenaikaista. Ei ole vielä tullut vastaan mitään hänen sukupuoleensa liittyvää mikä olisi musta vierasta siksi että itse olen nainen. Varmasti sekin aika on murrosiässä sitten edessä, mutta toistaiseksi näen hänessä vain oman pikku kultani, en "erimerkkistä" itseni kanssa.

Vierailija
6/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun sortin selittelyä, että ei haittaa, vaikka tässä on yhtä sorttia vaan, vaikka bestis on saanut molempia sukupuolia tms. Jos nyt joku oikeasti ajattelee osaavansa hoitaa vain poikia/tyttöjä, niin on tosi vastuutonta tehdä lapsia ollenkaan. Sieltä kun voi tosiaa pölähtää mitä vaan. Vai abortoivatko he ne epätoivotut?

Vierailija
7/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos se tekee musta "vajakin" niin olkoot niin. Mulla on 2 poikaa ja he ovat niin "helppoja" lapsia. Toki heillä on omat ongelmansa, mutta poikien maailma on jotenkin niin suorasukainen.

Mitä olen kavereiden tyttöjen maailmaa seurannut niin se tuntuu paljon monimutkaisemmalta ja sellaiselta, johon minulla ei ehkä ole valmiuksia päästä.

Mä uskon, että sekä poikien että tyttöjen vanhemmilla on välillä ongelmia lastensa kanssa, mutta mä tykkään poikien maailmasta ja mä olen jo sisäistänyt sen. Se ei tarkoita sitä, että vihaisin tyttöjä. Ja jos täällä mahassa nyt tyttö on, niin sittenhän on. Sitten se vaan on opeteltava. Mutta yhtäläinen oikeus mulla on toivoa poikaa kun muilla tyttöä.

Vierailija
8/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet tyttö ja olet ollut tyttölapsi? Miten voit sanoa, ettei sinull aole "valmiuksia päästä tyttöjen maailmaan"? Eivät kaikki tytöt ole samanlaisia! Eivätkö kaikki pojat. Miksei jo vihdoin voitaisi alkaa puhua lapsista ihmisyksilöinä, ei sukupuolen mukaan luokiteltuina ja määriteltyinä, vaan ihan itsenään.

ja jos se tekee musta "vajakin" niin olkoot niin. Mulla on 2 poikaa ja he ovat niin "helppoja" lapsia. Toki heillä on omat ongelmansa, mutta poikien maailma on jotenkin niin suorasukainen.

Mitä olen kavereiden tyttöjen maailmaa seurannut niin se tuntuu paljon monimutkaisemmalta ja sellaiselta, johon minulla ei ehkä ole valmiuksia päästä.

Mä uskon, että sekä poikien että tyttöjen vanhemmilla on välillä ongelmia lastensa kanssa, mutta mä tykkään poikien maailmasta ja mä olen jo sisäistänyt sen. Se ei tarkoita sitä, että vihaisin tyttöjä. Ja jos täällä mahassa nyt tyttö on, niin sittenhän on. Sitten se vaan on opeteltava. Mutta yhtäläinen oikeus mulla on toivoa poikaa kun muilla tyttöä.

Vierailija
9/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen olevani huono ihminen. En tiedä mitä ajattelisin, jos olisi "vain" tyttöjä/poikia. Lohdutan itseäni sillä, että kun eka lapsi oli tulossa, mulla ei ollut muuta toivetta kuin että olisi jokseenkin terve. Kun odotin toista, en kertakaan muista toivoneeni eri sukupuolta, vaan jälleen suht tervettä lasta.

Oli sitten molempaa sorttia jo, kun vielä kolmas piti tehdä. Ja nyt se hävettävä tunnustus: yht'äkkiä salaa toivoin toista tyttöä, vaikka poikani on niin rakas ja tyttö melkoinen pissipää välillä. Sain toisen tytön ja tunsin itseni maailman onnellisemmaksi ihmiseksi.

Vieläkin toisinaan mietin, olisinko pettynyt, jos olisi tullut toinen poika. En usko, mutta nolo fiilis silti jäi viimeisestä odotusajasta lopun iäksi.

Halusinko jotain "vielä kerran prinsessajuttuja" vai mitä ihmettä, psykologit ehkä osaisivat selittää.

Vierailija
10/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut kovin tyttömäinen. Mua ei ole koskaan kiinnostaneet juurikaan vaatteet, meikit tms. Olen pelannut jalkapalloa, pelaan vieläkin. Olen kasvanut neljän veljen kanssa ja suurin osa kavereistani oli poikia. Fakta on, että tulen paljon paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa. Nyt äitinä olen jopa saanut muutaman naispuolisen ystävän. Ehkäpä taustastani ymmärrät miksi olen sinut "poikien maailman" kanssa

Tottakai lapset ovat yksilöitä! En ymmärrä mistä luet minun väittäneen muuta?

Vierailija
11/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni kun on vain sisko ja suvussakin nuoremmat serkut tyttöjä. Jotenkin se pikkupoikien maailman tuntui vieraalta. Esikoista odottaessa oli sellainen 'tyttö tulee'-fiiliskin - ja saimme pojan...

...Maailman ihanimman pojan. Ja opin pian että lapsensa ymmärtäminen ei ole sukupuoli- vaan luonnekysynys. Alusta asti pojan temperamentti on tuntunut tutulta ja ymmärrän mistä tuulee milloinkin. Auto- ja junajuttuja seuraan vierestä - eihän niihin tarvitse vanhemman niin uppoutuakaan, kunhan ymmärtää, että ne on lapselle niin rakkaita.

Nyt odotetaan toista ja on sellainen olo, että toinen poika olisi ihana! Ja toisaalta, miten erilaista olisi sitten olla tytön äiti... Mutta tulee kumpi vaan (kunhan on jompikumpi), luonteenlaatu ratkaisee eniten.

Vierailija
12/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin poika on selkeesti helpompi kuin tytöt :) Mutta siis no, en mä nyt kommentoisi silti, että en osaisi olla toiselle sukupuolelle äiti tai, että joku "tehtailee" lapsia siinä toivossa, että saa jompaa kumpaa tiettyä sukupuolta :D

Se vaan, että poikakin voi olla oikeesti helppo :) Liian usein tunnutaan ajattelevan, että pojat on niin villejä ja riehuu jne... Meidän poika ei ainakaan ole villi, eikä riehu. Tottelee paljon helpommin kuin tytöt ja on paljon mutkattomampi luonne :) Ei se ole sukupuolesta kiinni (ainakaan aina :))

Vierailija
13/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuosta poikalasten helppoudesta.. Meillä on tyttö, ja kaverillani lähes saman ikäinen poika. Ja lastemme syntymästä saakka tämä äiti on vähän väliä muistuttanut, miten on niin onnellinen, että heillä on poika, kun pojat on niin paljon helpompia. Ja totuus on se, että meidän tyttömme on oikeasti paljon helpompi tapaus, on aina nukkunut ja syönyt hyvin, kaverin poika on moniallerginen ja valvottava tapaus. Meidän tytöllä on toki temperamenttia, mutta mulle noi nukkumiset ja syömiset on jaksamisen kannalta paljon tärkeämpi asia. IHmetyttää kaverin tarve jatkuvasti muistutella tätä asiaa, siis ihan lähtien kommenteista tyyliin "onneksi meillä on poika, kun niillä on niin paljon hiljaisempi äänikin" tilanteessa jossa hänen poikansa oli juuri kirkunut pää punaisena pitkäm aikaa.

Meille on kakkonen tulossa ja suoraan sanoen hieman toivon toista tyttöä. :)

Vierailija
14/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti poikiin suhtaudutaan positiivisemmin ja sallivammin kuin tyttöihin, heihin käytetään enemmän rahaa ja heitä arvostetaan enemmän.

Arvaa vain huolestuttaako minua, kun omistakin lapsistani poika on helpompi: ujompi, temperamentiltaan rauhallisempi, harkitsevampi. En haluaisi liittyä tähän tilastoon poikien suosimisesta, mutta välillä raisu ja kovaääninen tyttäreni käy todella hermoille. Yritän parhaani kohdella heitä samanarvoisina ja yhtä paljon huomiota ansaitsevina.

mutta tuosta poikalasten helppoudesta.. Meillä on tyttö, ja kaverillani lähes saman ikäinen poika. Ja lastemme syntymästä saakka tämä äiti on vähän väliä muistuttanut, miten on niin onnellinen, että heillä on poika, kun pojat on niin paljon helpompia. Ja totuus on se, että meidän tyttömme on oikeasti paljon helpompi tapaus, on aina nukkunut ja syönyt hyvin, kaverin poika on moniallerginen ja valvottava tapaus. Meidän tytöllä on toki temperamenttia, mutta mulle noi nukkumiset ja syömiset on jaksamisen kannalta paljon tärkeämpi asia. IHmetyttää kaverin tarve jatkuvasti muistutella tätä asiaa, siis ihan lähtien kommenteista tyyliin "onneksi meillä on poika, kun niillä on niin paljon hiljaisempi äänikin" tilanteessa jossa hänen poikansa oli juuri kirkunut pää punaisena pitkäm aikaa.

Vierailija
15/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen tyyppisiä että viimeinkin! Tulihan se tyttökin sieltä! Niin no, me olimme halunneet vain lapsen, mutta olihan se ihan kiva että tuli välillä tyttökin :)

Vieläkin hassumpaa oli, että kun viides lapsemme, kuopuspoikamme syntyi, niin sitten sanottiin:

Mitä varten te nyt enää lapsia teitte, kun teillähän on jo kumpaakin sukupuolta?

Vierailija
16/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisit väittänyt, se oli kommentti yleensä koko tähän keksusteluun, eli miten voidaan niputtaa tytöt helpoiksi ja poja vaikeiksi tai päinvastoin, kun kaikki riippuu siitä lapsesta, ei sukupuolesta.

Tottakai lapset ovat yksilöitä! En ymmärrä mistä luet minun väittäneen muuta?

Vierailija
17/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttö hännänhuippuna ja kyllä poikia oli kiva "kasvattaa" kun ei tartte kasvattaa.. Huokailee vaan: "Pojat on poikia".

Nyt ihan törkeät kasvatuspaineet kun on tyttö talossa ja jos siitä tulee samanlainen höyry kun noi pojat NIIN MITÄ IHMISET MUSTA AJATTELEE?

No ei vaan. :D

Me kun saatiin nämä 3 poikaa niin pirun onnellisia ollaan niistä oltu! Jokasesta vuorollaan. Ja kun saatiin tämä likka niin ajateltiin että pirulainen kun meni hyvä putki poikki.

Kai nyt olisi ollut turvallisempaa (ja halvempaa esineitä ajatellen) lopettaa lapsien hankkiminen viimeistään siihen kolmanteen poikaan?

*nyt tarttee tehdä lisää lapsia, ettei kukaan vaan ajattele että koitettiin viimeset 3 lasta sitä tyttöä -paitti jos niille esikoisen jälkeen syntyneille kahdelle "väärälle sukupuolelle" saisi jotenkin myytyä idean että ne olis homoja? Sittenhän meillä olis vähän niinkun 1 poika ja sillä 3 siskoa? Vai?

Henk. kohtasesti: ei oltais tehty neljättä lasta, jos VAAN haluttaisiin tyttö, pirun raskasta oikeesti katsella kun 3 jätkää potkii ja hakkaa toisiaan, leikkii apinaa kristallilampussa ja muuta aktiviteettiä.

Kyllä nää 3 poikaa on kaikki ollut toivottuja, otettu AINA se riski että tulokkaalla on munat ja käytös sen mukaista (ja luultavasti tästä likasta kasvaa munaton jätkä kun seuraa noita veljiään)..

Helpompaa saada tyttö on etsiä adoptiotoimiston numero Kiinaan ja sieltä hankkia lapsi: varmaan 99 prosenttisen varma että saa tytön?

Nyt on ihan tajuttomat kilometrit edessä että saisi kropan edes jonkunlaiseen kuntoon synnytyksien jälkeen (paitsi jos alkaa kouluttamaan noita poikia ja juoksemaan perään)! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi