Mulla riitti. Hyvästi palsta! Jo pidempään olen huomannut
että ilmapiiri täällä on ilkeä ja töykeä. Moni on poistunut vähin äänin. Itsekin olen käynyt yhä harvemmin ja harvemmin. Nyt päätin etten enää käy... kuin tämän viimeisen kerran sanomassa heipat.
Aloitin palstailun täällä vuonna 2001 odottaessani esikoista. Alkuun täällä oli aivan ihanaa, oli monenlaisia ihmisiä, keskustelun sävy oli enimmäkseen ystävällistä ja rohkaisevaa. Huumoriakin löytyi :) Ei sellaista julmaa muita satuttavaa kuin nykyään, vaan oikeasti iloa tuovaa. Kohta olisi tullut 10v täytteen palstamammana mutta nyt tuli kyllä "ero", lopullinen sellainen tällä kertaa.
Siirryn toisiin kuvioihin.
Vuosi vuodelta täällä on ilkeämmäksi mennyt "keskustelu" äitien (!) kesken ja tänne on ilmeisesti lyöttäytynyt myös samanhenkisiä ei-äitejä (siis ilkeämielisiä, katkeroituneita, toisille pahaa tahtovia ihmisiä). Olen yllättynyt erityisesti siitä miten erityisesti akateemiset ihmiset, vanhemmalla iällä äidiksi tulleet, ovat niin katkeria, täynnä pahaa oloa ja epätasapainoa jota sitten puretaan täällä muihin.
Tämä palsta on nykyään pahan mielen purkukenttä. Monella on tarkoitus loukata muita pahasti.
Ylläpitäjiltä kysyisin että onko tämä se mitä tahdotte? Eikö pitäisi tehdä jotain? Miettikää keinoja, parempaa moderointia tms. Niin hirveäksi tämä on mennyt, että normaalilla empatialla varustetulle äiti-ihmiselle tulee joka kerta täällä käydessä paha olla.
Jos täältä vielä joku muu ystävällinen ja muille hyvää tahtova ihminen löytyy, kehoitan myös sinua poistumaan muille maille. Täällä vain satuttaa itseään.
Parempaa jatkoa!
Kommentit (26)
Olen palstaillut vauvalla vuosia sitten.
Nyt kuopuskin jo eskarilainen ja palasin katsomaan mitä tänne kuuluu.
Järkkyä huomata provo aloituksia, todella ilkeitä ja katkeria ihmisiä jotka purkavat kiukkuaan toisiin.
Onneksi on muitakin palstoja :)
miten ihmiset voivat olla niin herkkänahkaisia? Loukkaanntutaan siitä kun joku oikeassa elämässä sanoo hiukan jotain mikä ei miellytä, tullaan tänne keräämään sympatiaa ja sitten loukkaannutaan täälläkin kun kaikki eivät olekaan samaa mieltä. Eikö voisi ottaa niitä toisia mielipiteitä avartavina kokemuksina ja pyrkiä niiden avulla näkemään toisenkin näkökulman? Ei tietenkään saisi täälläkään olla tahallaan ilkeä mutta miten voi oikeasti loukkaantua jonkun tuntemattoman mielipiteestä?
Jos asiansa esittää normaalilla tavalla niin asia on ok.
Mutta jos kirjoitetaan niin ilkeällä tavalla (moista en ole ennen edes lukenut saati kuullut, esim. ylipainoisia ihmisiä koskevassa ketjussa)
niin asia ei ole hyväksyttävää.
Ja jotkut inhottavat provot (lapsi putosi mattotelineeltä, nyt pikkarit veressä.. puhkaisinko immenkalvon kun raapasin kynnellä.. )
Sairaitten pedojen kirjotuksia millä halutaan lypsää mammoilta keskustelua lasten alapäistä ym.
Parkissa tarvittaisiin lisää väkeä, kun on niin hiljaista:
http://p1.foorumi.info/parkki/viewforum.php?f=2
Siellä on jonkinlaista valvontaakin ettei kirjoittelu pääse niin pahaksi, mitä täällä on.
lukemassa tätä hienoa ketjua :(
Tero
Monien asiallisten palstailijoiden joukossa on alusta asti ollut niitä, jotka haluavat olla piikikkäitä ja näsäviisaita.
hyvin EPÄVARMAT, elämäänsä kyllästyneet ja katkeroituneet NAISET. Keski-ikäisiä veetuttaa kun huomaa ulkomuotonsa rapistuneen ja kun se mies alkaa kuolaamaan parikymppisten hottiksien perään. Nuoret äidit ovat tod.näköisesti huomanneet, että ei sen lapsen kanssa aina olekaan niin kivaa kun omissa vauvanhuuruisissa päiväunelmissaan kuvitteli. Ylipäätään pilallehemmotellut naiset huomasivatkin, että ei se ELÄMÄ olekaan pelkkää satua jossa prinssi tulee valkoisella ratsulla noutamaan ja prinsessa saa puoli valtakuntaa....Elämä on....