Mulla riitti. Hyvästi palsta! Jo pidempään olen huomannut
että ilmapiiri täällä on ilkeä ja töykeä. Moni on poistunut vähin äänin. Itsekin olen käynyt yhä harvemmin ja harvemmin. Nyt päätin etten enää käy... kuin tämän viimeisen kerran sanomassa heipat.
Aloitin palstailun täällä vuonna 2001 odottaessani esikoista. Alkuun täällä oli aivan ihanaa, oli monenlaisia ihmisiä, keskustelun sävy oli enimmäkseen ystävällistä ja rohkaisevaa. Huumoriakin löytyi :) Ei sellaista julmaa muita satuttavaa kuin nykyään, vaan oikeasti iloa tuovaa. Kohta olisi tullut 10v täytteen palstamammana mutta nyt tuli kyllä "ero", lopullinen sellainen tällä kertaa.
Siirryn toisiin kuvioihin.
Vuosi vuodelta täällä on ilkeämmäksi mennyt "keskustelu" äitien (!) kesken ja tänne on ilmeisesti lyöttäytynyt myös samanhenkisiä ei-äitejä (siis ilkeämielisiä, katkeroituneita, toisille pahaa tahtovia ihmisiä). Olen yllättynyt erityisesti siitä miten erityisesti akateemiset ihmiset, vanhemmalla iällä äidiksi tulleet, ovat niin katkeria, täynnä pahaa oloa ja epätasapainoa jota sitten puretaan täällä muihin.
Tämä palsta on nykyään pahan mielen purkukenttä. Monella on tarkoitus loukata muita pahasti.
Ylläpitäjiltä kysyisin että onko tämä se mitä tahdotte? Eikö pitäisi tehdä jotain? Miettikää keinoja, parempaa moderointia tms. Niin hirveäksi tämä on mennyt, että normaalilla empatialla varustetulle äiti-ihmiselle tulee joka kerta täällä käydessä paha olla.
Jos täältä vielä joku muu ystävällinen ja muille hyvää tahtova ihminen löytyy, kehoitan myös sinua poistumaan muille maille. Täällä vain satuttaa itseään.
Parempaa jatkoa!
Kommentit (26)
Nähdään taas iltakymmeneltä. Jos ei jo ennen sitä.
on rehellinen ja mukava keskustelupalsta:)
täällä käytävä keskustelu on juuri sitä, miksi minä täällä käyn :) Tästä saa niin paljon huvia päiviinsä, ettei tosikaan. Joku heittää provolla jotain ja toinen vetää herneen nokkaan ja alkaa puolustautua ja heittää jotain yhtä ilkeää kohta takaisin :D Joka aiheeseen täällä vastaillaan samalla kaavalla. On mielenkiintoista nähdä, että on aihe mikä tahansa, se saa aina jonkin karvat jollain lailla nousemaan pystyyn tai viimeistään se sekaan heitetty provo :D
Sanoisinko, että jos kerran on av:lle eksynyt, ei täältä lopullisesti lähde :) Että tervetuloa vaan takaisin taas vähän ajan päästä :) Mieles tekee kuitenkin käydä kurkkaamssa mistä täällä jauhetaan :) Minä harrastan sitä asiallista keskustelua ihan toisaalla. Täällä sitä ei ole ja tuskin tulee koskaan olemaankaan :)
nimettömänä voi kirjoittaa mitä vaan ja väittää olevansa kuka vaan. Eli se vanhemmalla iällä äidiksi tullut voi olla parikymppinen lapseton ja se akateeminen voi olla peruskoulun käynyt. Kuten on huomattu, täällä ei todellakaan kaikki ole sitä, miltä näyttää. Tästä syystä palstan juttuja ei myöskään kannata ottaa kovin vakavasti, tai ainakaan tosissaan.
Mä lähden kanssa. Vietän tämänkin ajan mielummin lapsen kanssa. Välttelen oikeassakin elämässä katkeria ja ilkeitä ihmisiä, miksi sitten täällä heitä kestäisin. Toivottavasti törmätään jossain livenä,ap. :)
kauan kuin mä täällä oon pyöriny. En kyllä voisi kuvitellakaan, että "satuttaisin" itseni jonkun anonyymin palstailijan takia. Ihan outo ajatuskin.
huomaan että tulen tänne kun minulla on paha olo ja tämä palsta lisää vain pahaa oloani. Sen jälkeen kun olen täällä ollut tuntuu jotenkin likaiselta ja inhottavalta ja ajattelen että suomalaiset ja tavalliset ihmiset ovat oksettavaa sakkia, vaikka oikeasti turhautuneet ihmiset täällä vain purkavat patoutumiaan vittuilemalla toisilleen. Inhoan kaikkia ja varsinkin itseäni, äyskin perheelle jne. Tämä palsta on kuin jokin pahan mielen syöveri, joka vetää puoleensa samalla lailla kuin vaikka joku onnettomuuden katsominen. Taidanpa ottaa ap:sta mallia ja sanoa heipat.
kirjoittelee nimettöminä ja kasvottomina, joten kuinka tästä voisi ahdistua?
huomaan että tulen tänne kun minulla on paha olo ja tämä palsta lisää vain pahaa oloani. Sen jälkeen kun olen täällä ollut tuntuu jotenkin likaiselta ja inhottavalta ja ajattelen että suomalaiset ja tavalliset ihmiset ovat oksettavaa sakkia, vaikka oikeasti turhautuneet ihmiset täällä vain purkavat patoutumiaan vittuilemalla toisilleen. Inhoan kaikkia ja varsinkin itseäni, äyskin perheelle jne. Tämä palsta on kuin jokin pahan mielen syöveri, joka vetää puoleensa samalla lailla kuin vaikka joku onnettomuuden katsominen. Taidanpa ottaa ap:sta mallia ja sanoa heipat.
Ennen täällä oli paljonkin tosi kivoja nikillisiä, jotka sitten saivat paskaa päälleen saavista kaatamalla ja katosivat muille maille.
Niin tulin vielä katsomaan saamani vastaukset, muuten en täällä todellakaan aio enää käydä. Olen siirtynyt minäkin Kaksplussalle henkisesti terveiden ihmisten tantereelle.
Liityt uuteen yhteisöön, livenä tai netisssä. Todellisuudessa tai virtuaalimaailmassa.
Ensin yhteisö tuntuu taivaan lahjalta. Saat samanhenkistä seuraa, saat apua ja tukea. Sinulla on hauskaa. Kuherruskuukausi on parhaimmillaan.
Jonkun ajan kuluttua alat nähdä yhteisössä vikoja. Huomaat, että tämäkään yhteisö ole täydellinen, sellainen jota sisimmässäsi haet ja jollaista ei ole olemassakaan. vielä et kuitenkaan pysty tunnustamaan itsellesi tätä.
Kunnes jossain vaiheessa saat tarpeeksesi. Et ehkä vieläkään tajua, että ihmiset ovat pohjimmiltaan epätäydellisiä ja tekevät virheitä eikä unelmayhteisöäsi ole olemassakaan ja että maailma on oikeasti täynnä meitä vajavaisia ihmisiä joihin itsekin kuulut. Näet kuitenkin että tämä yhteisö on sellainen ja haluat ilmaista paheksuntasi yhteisön muille jäsenille.
Sitten tapahtuu neutralisointi. Tajuat, että menitpä minne tahansa, ihminen on vain ihminen. Et löydä mistään sitä, mitä etsit. Et tästä maailmasta ainakaan. Osaat suhteuttaa asioita ja hyväksyä sen, että maailma on epätäydellinen ja voit vain omalla esimerkilläsi vaikutttaa siihen. Ja ihan lopuksi voit hyväksyä jopa sen, että et itsekään aina toimi oikein ja vaikuta omalla esimerkilläsi maailman parantamiseksi.
(Tarkennus sanan "sinä" -käyttöön: ei tarkoita sinua henkilökohtaisesti, vaan on tarkoitettu yleistämiseen.)
Olen yllättynyt erityisesti siitä miten erityisesti akateemiset ihmiset, vanhemmalla iällä äidiksi tulleet, ovat niin katkeria, täynnä pahaa oloa ja epätasapainoa jota sitten puretaan täällä muihin.
Mä en kyllä ole katkera, en voi pahoin, enkä pura pahaa oloa ja epätasapainoa tänne, kun ei sellaista ole :). Mä olen empaattinen ja sympaattinen. Mä kyllä epäilen, ettei nuo ilkeilijät ole tällaisia, kuin kuvailet. Mun käsitykseni mukaan pahimpia ovat alle kolmekymppiset, joilla elämä on hakusessa, eikä ole vielä löytynyt sitä tasapainoa.
Ainakin mä elän juuri sitä elämää, mitä olen aina halunnut, eikä mulla ole tarvetta ilkeillä kenellekään. Mä uskoisin, että me vähän vanhemmat ollaan sinut itsemme ja elämämme kanssa. Nuoremmilla on vielä kaikki hakusessa ja siksi ilkeillään. Muistathan, että harva ilkimys varmaan kertoo totuutta. Aika moni näistä, jotka kirjoittaa tänne, valehtelee häikäilemättä - ja mitä ilkeämmin kirjoitetaan, sitä vähemmän tekstissä on varmaan totta. Näin mä uskoisin.
Hyvää jatkoa sulle kuitenkin! Näin toivottelee akateeminen, 46-vuotias pienten lasten äiti :)
ennen oli paljon enemmän hupia, nyt on nämä kahtiajakavat mielipidekeksustelut in. Toivoisinkin lisää mänkkipyyhe-juttuja. Ennen tulin palstalle nauramaan, nyt katson, mitä kaikkitietävät urpot mammat "tietävät".
olen myös ollut pidempään täällä, ja mielestäni kirjoitukset ovat päin vastoin menneet enemmän siihen suuntaan, ettei keskitytä haukkumaan kirjoittajaa. Aikaisemmin ei ollut tavatontakaan törmätä nimettömiin "toivon että lapsesi kuolisi"-sivalluksiin.
Olisi kiva tosiaan kuulla, mitä palstan pitäjät tällä tavoittelevat.
Olisi kiva tosiaan kuulla, mitä palstan pitäjät tällä tavoittelevat.
Vauva-lehti tavoittelee tällä palstalla todennäköisesti mainostuloja pienimmillä mahdollisilla kustannuksilla (ts. kirjoittajat itse ilmoittavat johonkin keskitettyyn moderointipalveluun asiattomista viesteistä). Vauva-lehti voi myös koota täältä ilmaiseksi ja vähällä vaivalla materiaalia lehteensä avaamalla keskusteluja. Täällähän on toimituksen avaama keskustelu n. kerran kuukaudessa.
Mainostuloja saadaan todennäköisesti tavoittavuuden mukaan, ja kävijämäärä täällä on kaiketi aika iso. Tosin osa meistä (tod.näk. aika iso) käyttää Adblokkia, hih hih!
miten ihmiset voivat olla niin herkkänahkaisia? Loukkaanntutaan siitä kun joku oikeassa elämässä sanoo hiukan jotain mikä ei miellytä, tullaan tänne keräämään sympatiaa ja sitten loukkaannutaan täälläkin kun kaikki eivät olekaan samaa mieltä.
Eikö voisi ottaa niitä toisia mielipiteitä avartavina kokemuksina ja pyrkiä niiden avulla näkemään toisenkin näkökulman? Ei tietenkään saisi täälläkään olla tahallaan ilkeä mutta miten voi oikeasti loukkaantua jonkun tuntemattoman mielipiteestä?
me olemme erilaisia. Täällä käy ihmisiä, jotka käyvät täällä sen takia, että pääsisivät loukkaamaan toisia, ja jos on jo valmiiksi herkässä mielentilassa, provosoituu helposti.
Ajatteles nyt vaikka sitä, että täällä on paljon raskaana olevia naisia - kys. tila lisää useimmilla herkkyyttä loukkaantumaan.
Osuit naulan kantaan, ihmiset todella ovat erilaisia! Ja siksi juuri pitäisikin osata aikuisena ihmisenä nähdä myös se toinen näkökulma ja ymmärtää että ei se oma mielipide ole ainoa oikea. Ja ihan siitäkin huolimatta että on raskaana. Osa täällä loukkaantuu sellaisestakin, joissa ei useimpien mielestä ole mitään loukkaantumista.
21
Tavataan taas viikon päästä!