Synnytys lähestymässä?
Nyt viikkoja on vasta 36 ja risat eli vielä ei ole kiire vauvalla, MUTTA merkkejä synnytyksen lähestymisestä mielestäni on jo ilmassa..
*kohdunsuu ollut pehmeä ja sentin auki jo kuukauden sekä lyhentynyt jonkin verran
*reilun parin viikon ajan kipeitä, välillä jopa säännöllisiä supistuksia, mutta lakkaavat parin tunnin jälkeen (tähän mennessä ollut vain yksi ihan todellatodella kipeä supistus, jolloin tuli oikeasti hiki pintaan)
*limaa valunut jo parin viikon ajan (keltaista/kirkasta)
*masu kuralla aina välillä (yleensä muutaman napakan supparin jälkeen)
*viime yönä vauva alkoi painaa tosi paljon alapäähän
Onko kellään ollut samankaltaista tilannetta ja milloin vauva on noiden "oireiden" alkamisen jälkeen syntynyt? Tokihan kaikilla on yksilöllinen tilanne jne, mutta olisi kiva kuulla muiden kokemuksia! :)
Ps. Tosiaan jos joku alkaa arvostella sitä, että on vielä liian aikaista vauvalle syntyä, niin tiedän sen kyllä ja saa se olla masussa niin pitkään kuin haluaa, mutta kummastelen vain näitä aikaisia oireita. JA todellakin ollaan pelätty ennenaikaista syntymää jo viikolta 28, joten nyt sentään ollaan turvallisilla viikoilla!
itelläni oli joulukuusta asti supistuksia paljonki ja eikä vauva silti syntynyt ja vielläkin olen yhessä kasassa viikolla 39 ja laskettu aika lähenee päivä päivältä.
kuhdunsuu pienentynyt 2cm ja kypsynyt
sitä nyt odotellaan että mikäö yö tulee lähtö :)
nuo oireet ovat normaaleja itellänki on niitä ollu että vauva painaa alapäähän mutta ei se mitään tarkota mulla se laskautui justiinsa nuilla tuntemuksilla.mulla tosi jo tämä neljäs lapsi.
joten odottelehan viellä ihan rauhassa :)