G: Kuka maksoi häänne?
Kommentit (40)
häät makso 25 000mk ja siieh sisältyi tila, koristelut, ruoka ja kakku tykötarpeineen ja minun pukuni
Vanhemmat makso 4000 ja itse loput.
Häät maksoi n. 10.000 mk. Puvut, sormus, ruuat jotka itse tehtii, koristelu siis kaikki. Kotona oli hääjuhla ja vieraita n. 40.
henkilökunta. Loppuun sisältyi hääpuku, kukat, hääauto, kampaus, kutsukortit, kiitoskortit, morsiustytön puku, sulhasen puvun vuokra, pienet lahjat kaasoille.
Häät olivat pääkaupunkiseudulla.
Häät olivat 20 vuotta sitten ja maksoivat yhteensä noin 10 000 mk. Siihen sisältyi kakkukahvi/voileipätarjoilu 90 vieraalle (teimme itse kahdestaan ison osan tarjottavista leivonnaisista - tarvikkeet sisältyvät em. hintaan - juhlapaikan puolesta oli kahvi, kakku, voileivät ja tarjoilu), kuohuviinimaljat, yhtye, hääpuvun tarvikkeet, hääkampaus, morsiuskimppu ja kukkakoristeita hääpaikalle ja hääpaikan vuokra.
aikaa on kulunut vuosi kymmeniä jo !
mut itse ostin hääpuvun ja maksoin
vanhempani maksoivat mm orkesterin ja tarjoiluja osan
mieheni vanhemmat antoivat rahaa
koristeluja yms teki porukka
eli suht kolmeen osaan taisi kustannukset jakaantua, eli me mun vanhemmat ja ukon vanhemmat
siitä on niin kauan.... =) en muista muuten summia.
meni noin 7000e. Tästä maksoimme kolmasosan itse, kolmasosa minun vanhemmilta ja kolmasosa miehen vanhemmilta.
Mun etunimen muuttaminen maksoi 25 euroa, todistajana ollut pariskunta tarjosi meille sumpit läheisessä kahvilassa.
etteivät he auttaneet kuin ehkä 200 euron verran. Loput maksettiin opintolainoilla, täyspäiväisiä opiskelijoita kun vielä silloin oltiin. Yhteensä häät maksoi korkeintaan 4000e, en enää muista tarkasti.
oli markka-aikaa, joku 30.000 mk kaikkineen. Mitä nyt tuohon sisältyy: vaatteet + sormukset, hääpaikka, ruuat ja juomat, kuljetukset (häät oli saaressa) ja häämatka. Ja tietty kutsut & kiitoskortit, bändi.. olikohan muuta?
Äiti sanoi niin painokkaalla äänensävyllä, että he sitten maksavat, ettei siihen viitsinyt sanoa vastaan. Olisikohan ollut nelisen tonnia. Sisälsi mekon, kukat, morsiamen kampauksen ja meikin, juhlapaikan, monen lajin ruoan noin 60 hengelle kakkuineen ja muutaman häävieraan yöpymisen.
Noiden lisäksi sulhanen osti itselleen "lisäosia" asuunsa (ainakin paidan ja liivin), morsian maksoi omat kenkänsä ja sulhasen vanhemmat maksoivat hääkuvauksen. Lisäksi morsiuspari maksoi hotelliyöpymisensä, ellen väärin muista.
vanhempani maksoivat
-pukuni + tykötarpeet kuten kengät ja laukun
-morsiuskimpun ja sulhasen kukan
-hääyön hotellissa
-ravintolatarjoilut 8 henkilölle
En tiedä loppusummaa, kallein oli tietääkseni pukuni (n. 500 e).
Vihkiminen maistraatissa oli ilmainen, joten tuohon hintaan sisältyivät
hääpaikan vuokra,
ruokailun ja kahvittelun kustannukset (jäivät tukkuhintoihin, kun kaveri teki häälahjaksi kokkailut ja hoiti tarjoilupuolenkin.)
Koristelut
puvut ( osittain tehtiin itse)
bändi
juomat
Hääyö hotellissa
ym.
Meikin ja kampauksen hoidin itse. Osa maksettiin itse, osan maksoivat morsiusparin vanhemmat.
paikka, ruoat/juomat, henkilökunta, kutsut, kiitoskortit ja muut askartelut, miehen puku, bestmanin pukuvuokra, kaason vaate, kukat n. 3000e, vieraita 100kpl. Appi maksoi bändin 400e ja isäni pukuni 700e. Kaikki olisi ollut ihan ok, jos äitini ei olisi väkisin halunnut heitä kutsujiksi, koska "he maksavatkin" ja äitini puuttui myös vieralistaan samalla perusteella. No ei näkynyt äitiä maksamassa ja sitten 1/2v häiden jälkeen ihmetteli, että miten ne häät oli niin halvat? Sanoin sitten, että jos ei mitään maksa, niin kai se on halpaa. Ei äippä vastannut mitään.
Nyt onkin haaveissa 10v hääpäivän kunniaksi parin vuoden päästä pitää sellaiset häät kuin oli haaveissamme, 4-kymmentä vierasta, hyvää ruokaa ja musiikkia, ilman turhaa stressiä :) (ja sukulaisia)
myös meikki, hääyö maksettiin itse, mutta olihan äitini maksanut kampauksen etukäteen ja kovasti muisti kysellä oliko kiva ylläri??
n. 15 000 € sisältäen: hääpuku+meikki+kampaus, juhlatila, tarjottavat, kukat, kuvaus...
Mun vanhemmat osallistui ainoastaan koristeluun ja muistaakseni jatkojen juomiin.
Maksoinpa muuten kihlasormuksenikin ihan itse... Mutta kyllähän tuo mies on mua sittemmin elättänyt.
Menimme naimisiin maistraatissa.