Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa kasvastusasioissa

Vierailija
24.09.2010 |

Minulla on erittäin haastava 4 luokkalainen tyttö. Suuttuu, raivoaa, on levoton ja keskittymiskyky on mielensäni vähän huono... ja joka päivä tulee riitaa jossa kumpikin vain huutaa. Olen käynyt terapiassa, hakenut hermoja kirjoista, joogasta ja itsetutkiskelusta mutta en vain kestä tytärtäni. Hän on erittäin rasittava, väsyttävä ja liian energinen sähikäinen.Olen yrittänyt "kasvaa aikuiseksi" "astua äidin saappaisiin" mutta kun ei onnistu! Olen yrittänyt kaikkeni!

Vai olenko, onko vielä jotain esimerkkejä?

Tytär huutaa minulle esimerkiksi päin naamaa jos kadotaa jotain, jankkaa samaa kysymystä tuhansia kertoja jos en anna periksi, ei pidä sovituista kiinni eikä rangaistuksetkaan ole tuoneet apua tai suunnanvaihdosta.

Karuselli vaan jatkuu ja muut lapset kärsivät, olen erittäin väsynyt ja epätoivoinen.

Neuvoja!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan huoneeseen arestiin. Huutoon ei pidä mennä mukaan.

Vierailija
2/4 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisiko syytä käyttää tyttökin arvioinnissa esim perheneuvolan psykologilla.

Toki lapset on eri tavalla haastavia "normaaleinakin" mutta voihan olla että lapsellasi on jotain erityislapsen piirteitä joiden handlaamiseen voisit saada erityisiä ohjeitakin.

Oletko ihan rauhassa ja riidatta kysynyt tytöltäsi miten hän voi ja miltä elämä tuntuu? Jospa oireilee esim salattua koulukiusaamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin kokeilla vaan viedä hammasta purren lapsen huoneeseen. Hän ei kuitenkaan ole enää mikään uhmis vaan iso lapsi joten raahaamisesta voi tulla vaikeaa :/

Vierailija
4/4 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perheneuvolassa. Siellä tyttö istuu kuin unelma ja käyttäytyy. Kahden kesken on sosiaalinen, rauhallinen, tasapainoinen. Koulu sujuu hyvin ja on suosittu tyttö, kiusaamista ei ole ollut eikä muita ongelmia. Ainoa ongelma on tasapainoton isä, jota ehkä osaltaan suree. Olemme siitä jutelleet mutta asiale ei voi tehdä mitään. Isä ei asu kannsamme enää. Olen miettinyt adhd mahdollistuutta, mutta kun hän koulussa onnistuu ja muutenkin, mutta on kyllä kieltämättä tempperamenttinen, yliaktiivinen.. en tiedä mitä ajattelette?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän