Päiväkodintädin pyyntö vanhemmille !
Alkaa olla jo melko koleat säät, laittakaa lapsillenne kypärälakkia, huivia, päässä pysyviä pipoja, pitkiä kalsareita..hirvittää ulkoilla lasten kanssa, kun nilkat, kaulat jne paljaana. Aamulla ulkoillaan ainakin tunnin verran ja iltapäivällä jopa kaksi tuntia.. ei pahalla, vaan lapsen parasta ajatellen.
Kommentit (29)
vaan siitä ettei ole ihan homma hanskassa vanhemmilla pukemisien kanssa ja varusteet lapsilla mitä sattuu. Onhan se nyt vissi ero onko alla esim. villaa ja hengittävä kuorikerros tai liian pieni pilallepesty ikivanha toppapuku...ja ne nilkat paljaana. Yleensä ne "vähillä kamppeilla pärjääjät" on niitä joilla roikkuu vihreä räkätappi nokassa jatkuvasti. Siis liian vähän vaatteita säähän nähden, mamma puskee rattaita hiki päässä ja lapset tärisee kylmissään.
olevaa neuletakkia takin alle eikä kukaan auta jalkalenkssujen kanssa, mutta kun on pitkät nilkkasukat, ei sentään paljas iho ole tullut esiin.
Terkkuja vaan meidän päiväkotiin ;)
Älä välitä tylsistä viesteistä. Kuten lto:lle myös minulle tuli mieleen, että tämä olisi hyvä kanava vastakin muistuttaa tästä ja monesta muusta asiasta päiväkodeissa. Totta kai päiväkodintädit muistuttaa myös suoraan vanhemmille.
Pahin esimerkki oli takavuosina toukokuun alussa, kun haettiin tyttö hoidosta. Valitteli (2v., ei kyllä osaa vielä itse huolehtia) kylmää autossa ja kotona... tadaa: paljaalla iholla tuulipuvun housut ja ulkona +4. Sekä sukkahousut että sisähousut oli jääneet pois. Laukusta olisi löytynyt kaikkea villahaalarista lähtien. Eipä naurattanut. Seuraavana aamuna sitten oltiinkin kuumeessa.
Kaveri haki lapsensa hoidosta niin, että saappaissa oli paljaat jalat.
Onneksi on jo eskarissa ja osaa itse vahtia vaatetustaan.
Pahin esimerkki oli takavuosina toukokuun alussa, kun haettiin tyttö hoidosta. Valitteli (2v., ei kyllä osaa vielä itse huolehtia) kylmää autossa ja kotona... tadaa: paljaalla iholla tuulipuvun housut ja ulkona +4. Sekä sukkahousut että sisähousut oli jääneet pois. Laukusta olisi löytynyt kaikkea villahaalarista lähtien. Eipä naurattanut. Seuraavana aamuna sitten oltiinkin kuumeessa. Kaveri haki lapsensa hoidosta niin, että saappaissa oli paljaat jalat. Onneksi on jo eskarissa ja osaa itse vahtia vaatetustaan.
itse olen ikävä työtoveri, kun vaadin että ne lahkeet laitetaan sukkien sisään, hanskat kunnolla jne. Hyvä perushoito on todella tärkeää, mitä pienemmästä lapsesta on kysymys!
Ainaki n. klo 7.30 oli enempi lämpöasteita.
Minusta on ihan hyvä, että täällä(kin) muistutetaan vanhempia viemään lämpimiä vaatteita päiväkotiin. Ei se ole mikään vaiva laittaa vaatetta naulakkoon ja antaa hoitajien sitten sään mukaan miettiä mitä laittavat lapsille.
Lippis, lenkkarit, välikausihousut (alla pikkukalsarit), välikausitakki (alla trikoopaita) ja ulos. Se riittää, lapsella on kiva olla.
Iltapäiväksi kyyllä lämpeni.