Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä teidän 1-2 vuotiaanne tekevät päiväkodissa?

Vierailija
23.09.2010 |

Perushoitoa vai jotakin muutakin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin kuukauden päästä hoitoon. En vaan pystyisi...Kyllä minä tuosta ipanasta sen verran välitän :)

Vierailija
2/28 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

söivät, nukkuivat ja saivat ihan perushuoltoa samassa, eli vaipat/vessat yms, ja kyllä, sai syliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienenä (vähän päälle yksivuotiaana) se oli paljon muiden lasten "nallena", siis niin että isommat vetivät sitä pulkassa tai se esitti vauvaa niiden leikeissä. Lisäksi se nukkui vielä kahdet päikkärit, joten päivän ensimmäisen ulkoilun se usein nukkui rattaissa.

Kaksivuotiaana leikki ihan normaalisti isompien lasten kanssa, mitä kaikkea ne lapset nyt leikkivätkin... kotia, kauppaa jne.

Vierailija
4/28 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhana kun en ole tajunnut, että lapsi tosiaan tarvitsee jo 1-vuotiaana niin himputin paljon virikkeitä. Päiväkodissa siis vois oppia käyttämään saksiakin. Pitääköhän ihan laittaa hoitopaikkahakemus vetämään :D

Vierailija
5/28 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhana kun en ole tajunnut, että lapsi tosiaan tarvitsee jo 1-vuotiaana niin himputin paljon virikkeitä. Päiväkodissa siis vois oppia käyttämään saksiakin. Pitääköhän ihan laittaa hoitopaikkahakemus vetämään :D

Vierailija
6/28 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et tajunnut niin tuota mun kirjoitustani kutsutaan huumoriksi :D Joka oli tarkoitettu 3:lle, jonka uskon myös käyttäneen tuota huumoriksi nimitettyä :D

T. 25

Vierailija
7/28 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee osata leikata saksilla paperiin piirretty kuvio..

Vierailija
8/28 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee osata leikata saksilla paperiin piirretty kuvio..

minäkin :) Sitten voi tulla tänne av:lle vaikka aloittamaan ketjun "Kuinka monen muun 1v. osaa leikata saksilla Nasun pään paperista ilman yhtään saksien lipsahdusta kun meidän Nico-Petteri on niiiiiiiiiiiiin taitava?" :D

Vierailija
9/28 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa pöydän kattamisessa, leikkii junaa (kertomansa mukaan) pihalla, tekee hiekkakakkuja, nukkuu päiväunia, leikkii legoilla, laskee liukumäkeä, osallistuu pyhäkouluun, käy retkillä metsässä ja lähipuistoissa, lukee ja kuuntelee kirjoja, NAUTTII eikä meinaa iltapäivällä kotiin lähteä.

Ryhmässä on 5 aikuista ja 12 lasta. Päiväkoti on tosi ihana. Olen erittäin tyytyväinen ja lopen kyllästynyt täällä velloviin kielteisiin päiväkotikeskusteluihin.

Vierailija
10/28 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on pph:lla ja siellä leikkii leluilla muiden lasten kanssa. Tai lähinnä yrittää pysyä mukana leikeissä.

Varahoidossa päiväkodissa on leikkinyt myös. Harva tuon ikäinen mitään askartelee tms

Vierailija
11/28 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän 1-vuotiaalla on elämässään tarpeeksi virikkeitä. Siellä on paljon puuhaa ja on jo oppinut käyttämään saksiakin.

Vierailija
12/28 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä välissä leikkii.

Kun olen hakenut viime aikoina, ovat olleet ulkona, siellä

- yleensä työntelee isoa Plaston rekkaa (kuten muutkin pojat)

- tänään oli keinumassa, isompi lapsi keinutti. Vääntelivät naamaansa lapselleni, joka kiitollisesti hihitteli ja hihkui esityksille

- eilen teki hiekkakakkuja

- pelasi kahden pojan kanssa pallolla (tai seurasi sitä)

-katselee kirjoja

Sisällä leikkii usein autolla, joskus on ollut joku matkimisleikki tms. käynnissä (apinoi isompia)

Luultavasti tekee myös tihutöitä.

Eli samoja leikkejä kuin kotona.

Vierailija
13/28 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki isot ja pienet oli tungettu yhdelle pihalle ja pienet siellä lentelevät ja kaatuilivat, aivan täysi kaaos. Huh huh! (pienten piha oli remontissa)

Vierailija
14/28 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin muutaman päivän tuuraamassa päiväkodissa jossa vain n. 14 lasta.

Voisin sanoa, että muksut eivät tehneet muuta kuin jonottivat seuraanvaan paikkaan -käsien pesu -ruokailu -pissa -kakka -käsienpesu -pukeminen -ulkoilu -unet -ja taas kaikki alusta.

Hyvin pienet hetket päivässä jonotuksen välissä oli sitten vaptaata leikkiä.

Vierailija
15/28 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v4kk päiväkodissa leikki leluilla (erityisen mielellään muoviastioilla ja hellalla), yrittää laulaa mukana lauluhetkissä, nukkuu, syö, sylittelee, seurailee kovasti muita ja puuhailee muutenkin kaikkea ikätasoon sopivaa. Tänään kertoivat, että oli keksinyt irrottaa paperipaloja seinän pahvista ja laittaa niitä patterin väliin. Askarteluihin osallistuu aika vähäisessä määrin. Nyt syksyllä on päiväkodissa ollut kaikenlaisia marjoihin ja satokauteen liittyviä teemoja, joihin liittyen on esim. yhdellä viikolla laulettu marjoista, maisteltu niitä ja maalattu sormiväreillä marjalautanen.

Noin pienelle mielestäni perushoito on se juttu. Tärkeää on, että paikka on turvallinen, jota meidän päiväkoti pienine ryhmineen ja mukavine työntekijöineen onneksi on.

Selkeästi päiväkodista opittuja juttuja on tähän mennessä käsien ristiin laittaminen ruokapöydässä ja sana kiitti. Leikit ovat myös monipuolistuneet varmaan osittain toisten lasten seuraamisen kautta.

Vierailija
16/28 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myös laulaa, muovailee, "piirtää" liiduilla, rakentelee legoilla, hoitaa nukkeja, tekee nuppipalapelejä.

Ulkona yleensä laskee liukumäkeä, keinuu tai tekee hiekkakakkuja, työntelee kärryjä.

Ihan hyvin viihtyy!

Vierailija
17/28 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v1kk osallistuu uintiin (joka toinen vko), askartelee, muovailee, piirtää, keinuu ja kaikkea mitä muutkin tekevät. jumppaan osallistuu myös.

Vierailija
18/28 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee samaa mitä kotonakin. Syö, nukkuu, kakkaa, tutkii sisällä leluja ja paikkoja yleensä. Ulkona leikkii hiekkalaatikolla, keinuu ja edelleen tutkii ja tutkii. Sellaista lyhytjänteistä haahuiluahan noin pienen meno vielä on. Muutamassa päivässä kuitenkin tottui päiväkodin rytmiin ja lapsiin ja viihtyy pääasiassa hyvin.

Vierailija
19/28 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tietty itse töissä lapsen ollessa hoidossa. Hoitajien mukaan pitää todella paljon lauluhetkistä ja kotona myös tanssahtelee ja muistelee selvästi jotain päiväkodin laululeikkiä.

Hoitopäivät pyritään pitämään aika lyhyinä ja taapero nukkuu niistä päiväunia 2 tuntia.PÄivään kuuluu aina aamiainen, päivällinen ja välipala ja kaikki pottahommelit. Kun haen, ovat juuri tulleet ulos ja on yleensä rekvisiittana isojen ryhmässä olevan isosiskon ja tämän kavereiden leikeissä. Yleensä koira, joskus myös vauva, mutta tuskin itse tietää olevansa leikissä jossain roolissa.

Vierailija
20/28 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kotona 1 v 2 kk lapsen kanssa ja kyllä tämä meidän lapsi ainakin tarvitsee kaikkein eniten vain syliä ja äidin huomiota :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi