Jos saatte vaikka naapurin Meijulta erilaisia leivoksia tai kakkuja
mitä hänen juhlistaan jäi yli, ja kiltti Meiju tuo ne teille lautasella ja sanoo että ajattelin että te voisitte tykätä maistaa, meillä oli mummon juhlat ja sieltä jäi nämä yli. Leivokset on posliinilautasella. Kiitätte ja herkuttelette.
Mutta miten palautatte Meijun lautasen takaisin? Viettekö vaan pestynä takaisin? Vai laitatteko siihen jotain kiitokseksi?
Minulla on nyt tämä tilanne ja ihana naapuri toi vaikka mitä kakkua. Haluaisin palauttaa lautasen ja laittaa siihen jotain pientä päälle kiitokseksi. Mikähän olisi hyvä? Vai onko tyhmä idea?
Kommentit (23)
Laita jotain kuluvaa, kuten kynttilöitä tai serviettejä.
Miksi ei vaikka kourallinen Mariannekarkkeja?
esittää vähän aiheeseen liittyvän toisen kysymyksen. Jos naapurin 11 vee tyttö tuo tyttärellenne omia vanhoja prinsessa-lehtiään ja pari kirjaa ja palapelin, mitä voisi antaa vastalahjaksi? Haluaisin antaa jotain tyttöä miellyttävää, eikä niinkään vanhemmille. Ei olla oikein näiltä vanhemmilta saatu vastausta, kun on kautta rantain kyselty.
pieni lahjakortti vaatekauppaan, kirjakauppaan tai lelukauppaan tai vaikka leffalippu.
mutta älä tosiaan laita mitään pilaantuvaa syötävää (jos on muutenkin ylijäämää kutsuilta), karkit oli ihan hyvä idea.
Eikä ehkä kannata ladata älytöntä määrää kaikkea, mulle ainakin naapurina tulisi nolo olo, jos saisin ison kasan "vastalahjaa". Eli tosiaan jotain pientä vaan.
Se kay aina, tilanteesta riippuen hedelmäpussi tai konvehtirasia...
Kiittäisin kauniisti kuitenkin ja antaisin koirille.
Ällöttäisi kun en tietäisi kuka ne syömiset on tehnyt ja missä, miten ne on säilytetty ja kauanko olleet tarjolla/lääpittävänä.
Kun useimmilla on tapana käsiä pesemättä niitä kakunkoristeita näpertää ja lapsetkin vielä pääsevät puuhaan mukaan. (oi kuinka ihanaa).
Mutta kysymykseesi vastaisin että pesisin lautasen tietty (vaikka koirat sen kyllä nuolevat säihkyvän puhtaaksi). Ja laittaisin mukaan jotain pientä, vaikka kynttilän, suklaalevyn tms.
Kiittäisin kauniisti kuitenkin ja antaisin koirille.
Ällöttäisi kun en tietäisi kuka ne syömiset on tehnyt ja missä, miten ne on säilytetty ja kauanko olleet tarjolla/lääpittävänä.
Kun useimmilla on tapana käsiä pesemättä niitä kakunkoristeita näpertää ja lapsetkin vielä pääsevät puuhaan mukaan. (oi kuinka ihanaa).Mutta kysymykseesi vastaisin että pesisin lautasen tietty (vaikka koirat sen kyllä nuolevat säihkyvän puhtaaksi). Ja laittaisin mukaan jotain pientä, vaikka kynttilän, suklaalevyn tms.
Ei kannata koskaan syödä käsin näperreltyjä koristuksia sillä vaikka kädet on pesty (jotkut tekee sitä, jotkut ei, jotkut pesee ja kaivaa silti nenää/persutetta jne) niin ne kädet hikoilee silti koristeita tehtäessä eli koristeissa on hikeä!!! Ei kannata syödä.
Mutta olenkin kokki itse ja olen nähnyt vaikka ja mitä. Toivoisin että olisin täysin tietämätön mitä kyökin puolella tapahtuu ja voisin luottaa ammattilaisiin niinkuin te.
Omiin kollegoihin voin luottaa ja perheenjäseniin, tiedän että heillä on hygieniatuntemus hallussa.
Kun on kerran nähnyt, että leipuri maistaa pullataikinaa kulhosta ja sylkäisee taikinan takaisin kun se ei vielä ollutkaan valmista ja lisää siihen sokeria, niin todellakaan en enää syö kuin isojen ketjujen pullia tai omia!
en oo siis ainut,kelle tuli sama mielee..
en oo siis ainut,kelle tuli sama mielee..
sama asia siis,et ei söis..
Minä olen tuo "Meiju". Usein ja monta kertaa.
Niin ja kiitä ja sano, että hyvää oli ( :
Mutta olenkin kokki itse ja olen nähnyt vaikka ja mitä. Toivoisin että olisin täysin tietämätön mitä kyökin puolella tapahtuu ja voisin luottaa ammattilaisiin niinkuin te. Omiin kollegoihin voin luottaa ja perheenjäseniin, tiedän että heillä on hygieniatuntemus hallussa. Kun on kerran nähnyt, että leipuri maistaa pullataikinaa kulhosta ja sylkäisee taikinan takaisin kun se ei vielä ollutkaan valmista ja lisää siihen sokeria, niin todellakaan en enää syö kuin isojen ketjujen pullia tai omia!
olet nähnyt tuollaista? Millä perusteella luulet sen olevan yleinen käytäntö? Syöttekö te vain itse kasvatettuja kasviksia, vai miten uskallatte syödä yhtään mitään? Eihän sitä voi tietää kuka on kussut maitopurkkiin.
Mutta kun on nähnyt yhtä ja toista, niin ei sitä voi mielestä sulkea.
Koska itse haluan olla täydellinen työssäni, enkä aio aiheuttaa asiakkaille vatsapöpöjä enkä hiuksia tai kärpäsiä lautaselle, vituttaa suoraan sanoen että on paljon niitä jotka eivät välitä.
Ja amatööreissä on niitä jotka eivät tiedä.
Voithan joskus kun leivot tms. viedä maistiaisia tms.
mutta voit toki laittaa mukaan jotain. Mistä se vois tykätä?